Haast tussen de files door

Wat doen jullie

  • Even opzij, doe het eens voor.

    Stemmen: 67 81,7%
  • Je bijt maar een stuk uit het stuur, ik rij voor

    Stemmen: 9 11,0%
  • Who cares, ik rij nooit in de file.

    Stemmen: 6 7,3%

  • Totaal aantal stemmers
    82
mijne zwart/rood/wit links mooier dan rechts :(
herkenbaar aan de rijstijl rij vaak bij jou in de buurt
eerst hoor je me een hele tijd }) .........



'k hou dat ff in de peiling......'k woon op 20 meter vanaf die provinciale-weg....
vlak bij bushalte halverwege het dorp....





.....en onderweg ff wisselen van 'brik'..... dat zal je niet tegenvallen 8-)


..ik weet.. 8-) ......
als ik m'n zinnen nog ff kan waarmaken,...hoop ik binnen niet al te lange tijd weer terug te zijn op'n Beier.
 
Dat vind ik merkwaardig, want het gevaar is bij een stilstaande file juist groter dan bij een rijdende file. Dan kan het gebeuren dat er zomaar ineens een deur openklapt en dat zie je niet van te voren aankomen. Een auto die van baan wisselt geeft tenminste nog enige waarschuwing vooraf (bewegen in de strook, er is ruimte in de andere strook, etc.).


:? je bedoeld zeker in de zomer voor een brug ofzo, nog nooit gezien in een file dat iemand zijn deur opendoet, nu al helemaal niet met dit weer.... :P


Een file die rijdt vind ik persoonlijk gevaarlijker, een auto die in beweging is verplaatst zich nl makkelijker en sneller dan vanuit stilstand.
 
Nu we toch z on gezellige file discussie hebben graag jullie mening over het volgende.

Wat is wijsheid? Als ik van mn werk naar huis rijd over de A2 moet ik op een gegeven moment de rechterbaan aanhouden voor de A59 (weefstrook)

Hiervoor bestaat de weg dus uit 3 rijbanen. In de file rij ik tussen de middelste en uiterst linker rijbaan in. Nu zie ik vaak dat motorrijders die uiteindelijk de A 59 moeten hebben dan tussen de rechter en de middelste rijbaan in gaan rijden om dan uiteindelijk in te voegen.

Zelf ben ik hier niet z on voorstander van en blijf dan maar tussen de wagens rijden op de uiterst rechtse rijbaan. Nu had ik het er laatst met iemand over en die was een voorstander om dan tussen de middelste en rechter baan te gaan rijden.

Terwijl ik juist het idee heb dat koekblikkers dan helemaal niet meer weten waar ze op moeten letten. Links motors..........rechts ook......
 
Nu we toch z on gezellige file discussie hebben graag jullie mening over het volgende.

Wat is wijsheid? Als ik van mn werk naar huis rijd over de A2 moet ik op een gegeven moment de rechterbaan aanhouden voor de A59 (weefstrook)

Hiervoor bestaat de weg dus uit 3 rijbanen. In de file rij ik tussen de middelste en uiterst linker rijbaan in. Nu zie ik vaak dat motorrijders die uiteindelijk de A 59 moeten hebben dan tussen de rechter en de middelste rijbaan in gaan rijden om dan uiteindelijk in te voegen.

Zelf ben ik hier niet z on voorstander van en blijf dan maar tussen de wagens rijden op de uiterst rechtse rijbaan. Nu had ik het er laatst met iemand over en die was een voorstander om dan tussen de middelste en rechter baan te gaan rijden.

Terwijl ik juist het idee heb dat koekblikkers dan helemaal niet meer weten waar ze op moeten letten. Links motors..........rechts ook......
Een doorsnee koekblikker kijkt niet eens ;)

Tsja...volgens mij weet meer dan de helft van de koekblikkers niet eens dat je tussen de 2 linkerbanen door 'moet' en dus ook dat hij juist op moet letten voor motoren tussen de 2 linker banen...
Ik denk dat ik het laatste stukkie toch voor rechts zou gaan...met gepaste snelheid!
 
Laatst bewerkt:
Dat is volgens mij het meest vreemde argument wat ik ooit hoorde over een file :?

Ik heb nog nooooooooit in een file een deur zien open gaan. Als twee banen met auto's rijden dat wisselen auto's toch nog vrij vaak zonder richting aan te geven, of pas als ze halverwege de andere baan zitten. Helemaal link is het als een van de twee banen sneller gaat, je kunt er dan op wachten dat een koekblik opeens naar de andere rijbaan schiet om de snellere baan te hebben.
Nou, heel soms gebeurt het weleens als de file al heel lang stilstaat en zelfs de koplampen worden uitgedaan. Heb het twee keer meegemaakt en een keer op de motor. Ik weet zeker dat iedereen toen dacht: 'Was ik die gozer maar.' Was een file van Zoetermeer tot ongeveer Utrecht.
 
Hier een R1 rijder, allemaal aan de kant voor mij :+

Ik rij elke dag motor (nu een Soes GSX-F voor de pekel) en ik had gisteren zo'n dwaas voor me die echt niet doorreed tussen de auto's door :(

Eigenlijk slaat het nergens op want je bent veel sneller als een koekblik maar ik zat me toch een partijtje op te winden, zo erg dat ik niet eens weet wat voor motor hij reed.
Enige wat ik zag was een groot scherm, open face helm een een baard B|

Kwam gelukkig een klein gaatje zodat ik er voorbij kon...wat een l*l

Zo..nu weer rustig adem halen.......... :)
 
@Ster ja er zijn situaties waar een regeling soms wel soms niet werkt.
Denk dat je in de file op gevoel moet rijden, doe je dat regelmatig dan krijg je een feeling voor problemen een koppie wat nerveus beweegt moet voor jouw een alarmbel zijn.
Je ziet ook dat sommige chauffeurs rustig op 1 lijn rijden dan hoeft je gas niet dicht
soms van die zwalkers ja ff opletten dan, t'is meer het gevoel dat je hebt waardoor je bepaalde koekblikken meer of minder in de gaten houd en daardoor zelf rustig en toch snel door de file kan rijden.
Kreeg vanochtend toen ik weer grijzend ergens binnenkwam te horen dat een mede biker een tik had gekregen van een zwabberende koekblikker, heeft onder geen gevoel meer en voorlopig in een rolstoel.
Hoop dat zij er nog een beetje redelijk bovenop komt,dat spookt de aankomende weken natuurlijk weer door m'n hoofd.
En heb daarvan begrepen dat zij toch wel goed kon rijden, en ik maar denken dat kan mij niet gebeuren O-) .
Parkeer mijn bike sinds 2 weken met rechts tegen de heg dan zie ik HET :( niet.
 
de hd rijder kan er gewoon niks aan doen.

dat ding trilt zo dat tie niet in zijn spiegels kan kijken want door die viberaties zie je gewoon niks :P

en meestal maken ze ook nog een afgrijselijke pokke herrie waar je met je gs niet boven uit komt dat ze je ook niet horen.

of zijn band is zo vierkant gereden dat een langzame korte bocht niet meer veilig is om te doen.

of zijn pot helm zat aan de zijkant als oog kleppen bij een paard.

of hij was bang dat zijn losse schroeven bak gejat werd als er iemand voor bij kwam zo dat iedereen er maar achter moest blijven.

of hij was gewoon druk met het uit de knoop halen van zijn veters op zijn jas en tassen.

misschien had tie wel pijn in zijn arm van die nieuwe hd tattoo (heb gehoord dat als je een hd tattoo heb dat je een echte vent ben) en dat hij daardoor niet wou sturen.



draaf een beetje door had er vanochtend ook ééntje voor me :(
die best wel bang was dat hij een snelheids overtreding beging want boven de 20 kmph is ie niet geweest.
op een gegeven moment reden de auto's harder dan wij in de file :X
die reden iets van 30? kmph
 
Laat die achtervolgende motormuis maar even op een houtje bijten of ga je goddelijke gang maar en doe het eens voor?
Beetje suggestieve vraagstelling... maar ik heb er nooit last van sorry, mijn CB250 is snel genoeg in de file, en bovendien smal zat... hou mij maar eens bij...
 
De enige manier om te bepalen of iemand sneller kan/wil dan mij is om hoe dicht iemand op me rijdt. Als iemand redelijk relaxed afstand houdt dan maak ik daaruit op dat die persoon er gewoon achteraan rijdt. Maar als iemand erg dichtbij komt zoek ik direct een gaatje en dan rij ik er achteraan. Is eigenlijk ook wel relaxed, zo'n 'sneeuwschuiver' voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan