Hacker aan het werk

Wiim

MF veteraan
22 mei 2004
1.264
0
Koksijde, België
Heel lang verhaal .. maar komt erop neer dat ik wss gehacked ben en dat die persoon mogelijks login informatie onderschept heeft via deze site.

Heel kort dus, zegt onderstaande naam iemand iets? If not; sorry voor je tijd :)

mhielkema
 
Laatst bewerkt:
Heel lang verhaal .. maar komt erop neer dat ik wss gehacked ben en dat die persoon mogelijks login informatie onderschept heeft via deze site.

Heel kort dus, zegt onderstaande naam iemand iets? If not; sorry voor je tijd :)

mhielkema
Doe het lange verhaal maar. Met name dat deel van "login informatie onderschept heeft via deze site" vind ik boeiend :X
 
Ik bedoel het niet verkeerd hoor maar.... dit lijkt me weer iets in de trant van....

m'n computer doet raar.... er zit een een virus in !!!!

Waarbij in 99% van de gevallen de gebruiker zelf iets heeft verpruts of domweg iets niet begrijpt.

;)
 
Laatst bewerkt:
Heel lang verhaal .. maar komt erop neer dat ik wss gehacked ben en dat die persoon mogelijks login informatie onderschept heeft via deze site.
via deze site....

Als ie de DB van de site had gehackt, hadden we dit forum nu niet...
De suggestie dat hij je inloggegevens heeft gekregen tijdens het versturen naar deze site lijkt me heel klein.
De kans op een virus, trojan horser etc héél groot....
 
via deze site....

Als ie de DB van de site had gehackt, hadden we dit forum nu niet...
De suggestie dat hij je inloggegevens heeft gekregen tijdens het versturen naar deze site lijkt me heel klein.
De kans op een virus, trojan horser etc héél groot....
:^ :Y
 
Nou de kans dat ik iets "verprutst" heb is nogal klein gezien ik ten eerste 'n bachelor in een informatica richting heb (en dat zeg ik nu alleen omdat je ernaar vraagt, een bachelor is niets speciaals maar ik weet toch wel genoeg van computers). Bovendien heeft die kerel me zelf al gecontacteerd om een beetje te genieten van z'n machtspositie. "Als je braaf bent geef ik je die en die account terug, de rest hou ik".

De reden dat het via deze site zou zijn is omdat het 1) Waarschijnlijk een nederlander betreft (tenzij hij proxies heeft gebruikt) en 2) Hij zelf aangaf dat het mogelijk via een forum is gelopen (dit is bij mijn weten het enige forum waar het paswoord dat ik hier gebruik hetzelfde was als het paswoord dat ik gebruikte op mijn hotmail account .. bovendien is het een nederlands forum).

Met andere woorden, ik weet best dat dit topic een groot vrijdag gehalte heeft, maar; daarom ook; herken je hem als een gebruiker hier, laat iets weten; herken je hem niet, reageer dan alsjeblieft niet.. Dit is geen vraag voor de mods omdat ik gewoon wil zien of er iemand is met een naam die erop lijkt; ik heb de ledenlijst al gezocht maar daar is niemand .. dus wie weet eh...

edit: de kans op een keylogger o.i.d. is inderdaad groot; feit is ook dat ik lesgeef in een informatica richting en daar wel eens heb aangelogd op m'n hotmail account. Mogelijks kan het dus ook in de klas gebeurd zijn ... maar de login "mhielkema", het feit dat z'n IP lijkt uit Nederlands te komen en het feit dat het eigenlijk allemaal heel voorbeeldige leerlingen zijn waar ik goed mee overeen kom wijzen in de andere richting ... maar het zou kunnen natuurlijk.

Wat betreft het googlen; het zou natuurlijk een veel sterkere link zijn als er een mhielkema op dit forum zou zitten .. dan zou er geen twijfel over bestaan .. ik vrees dat er nogal wat m hielkema's in Nederland rondlopen; of niet? Toch bedankt..
 
Laatst bewerkt:
Nou de kans dat ik iets "verprutst" heb is nogal klein gezien ik ten eerste 'n bachelor in een informatica richting heb (en dat zeg ik nu alleen omdat je ernaar vraagt, een bachelor is niets speciaals maar ik weet toch wel genoeg van computers). Bovendien heeft die kerel me zelf al gecontacteerd om een beetje te genieten van z'n machtspositie. "Als je braaf bent geef ik je die en die account terug, de rest hou ik".

De reden dat het via deze site zou zijn is omdat het 1) Waarschijnlijk een nederlander betreft (tenzij hij proxies heeft gebruikt) en 2) Hij zelf aangaf dat het mogelijk via een forum is gelopen (dit is bij mijn weten het enige forum waar het paswoord dat ik hier gebruik hetzelfde was als het paswoord dat ik gebruikte op mijn hotmail account .. bovendien is het een nederlands forum).

Met andere woorden, ik weet best dat dit topic een groot vrijdag gehalte heeft, maar; daarom ook; herken je hem als een gebruiker hier, laat iets weten; herken je hem niet, reageer dan alsjeblieft niet..

edit: de kans op een keylogger o.i.d. is inderdaad groot; feit is ook dat ik lesgeef in een informatica richting en daar wel eens heb aangelogd op m'n hotmail account. Mogelijks kan het dus ook in de klas gebeurd zijn ... maar de login "mhielkema", het feit dat z'n IP lijkt uit Nederlands te komen en het feit dat het eigenlijk allemaal heel voorbeeldige leerlingen zijn waar ik goed mee overeen kom wijzen in de andere richting ... maar het zou kunnen natuurlijk.

Wat betreft het googlen; het zou natuurlijk een veel sterkere link zijn als er een mhielkema op dit forum zou zitten .. dan zou er geen twijfel over bestaan .. ik vrees dat er nogal wat m hielkema's in Nederland rondlopen; of niet? Toch bedankt..
Simpel, hij dreigt met je accounts, jij gaat hem gewoon melden dat je aangifte gaat doen en dat je al wat gegevens van hem hebt (je bent immers ICT'er en dus handig met computers). Verder niets aan hem melden, dan zal hij het toch wel benauwd krijgen.

Ik denk overigens eerder dat je hotmail is gehackt, daar gebruiken ze ook 1001 manieren voor, ook van die emails met zogenaamde enquetes etc. grote kans dat je in onschuld wellicht keer iets hebt ingevuld met je inlog van hotmail ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je zonder enig bewijs gelijk met je vinger naar M-F wijst :z
stuur mij eens dat ip-adres, zal ik kijken of het op M-F voorkomt.


Overigens staan er 28 M. Hielkema's in het telefoonboek dus zo veel zijn dat er ook niet.
 
Boeien... dat je er zo druk om maakt. Zorg ervoor dat je je accounts afkapt en nieuwe aanmaakt. Daar zijn admin's en mod's voor.

Gaat wat moeilijk als hij via die hotmail account 'n steam account met 130 games op kaapt en een rapidshare account waar 'k 50 euro voor betaald heb..

Ik heb overigens alles al terug kunnen recupereren .. ben gewoon benieuwd .. das alles
 
Aangezien normale gebruikers niet rechtstreeks bij de database van MF kunnen en wachtwoorden sowieso gecodeerd worden opgeslagen in die database is het "extern" (m.a.w., buiten de invloedssfeer van MF) gebeurd; misschien ben je b.v. zelf slordig geweest met je inloggegevens of heb je als wachtwoord de naam van je hond gekozen :)
 
Aangezien normale gebruikers niet rechtstreeks bij de database van MF kunnen en wachtwoorden sowieso gecodeerd worden opgeslagen in die database is het "extern" (m.a.w., buiten de invloedssfeer van MF) gebeurd; misschien ben je b.v. zelf slordig geweest met je inloggegevens of heb je als wachtwoord de naam van je hond gekozen :)

Nee was geen makkelijk te raden wachtwoord, was wel maar 6 karakters lang .. natuurlijk zou het buiten de invloedsfeer van MF gebeurt moeten zijn ... anders was iedereen hier al eens gehacked geweest eh... Zoals ik al zei ... ik zoek gewoon of ik ergens overeenkomsten vindt...
 
Wel het schooljaar is nu natuurlijk net gedaan ... dus kan nu niet meer echt controleren of er een keylogger op de computer zou gedraaid hebben op school.

Bij mij kan ik niets van trojans of keyloggers vinden. AVG draait hier up to date .. nu niet DE beste maar ..

of bedoel je wat anders?
 
Eenzelfde wachtwoord gebruiken voor je email (waarmee je je registreerd) en openbare websites en forums..... das niet erg slim natuurlijk ;)

Mijn vraag... (of heb ik iets gemist?)

Hoe ben je aan dat IP adres gekomen? Hoe aan de naam? Heeft'ie een mailtje in je eigen box achtergelaten ofzo? Op welke manier heeft'ie contact met je gezocht eingelijk?
 
Das idd niet zo slim van me. De account gebruikte ik in principe hoofdzakelijk om m'n spam op te laten komen en "onbelangrijke" accounts op te registreren. Accounts waar dus geen geldzaken mee gemoeid zijn.

Jammer genoeg was m'n Steam account en Rapidshare account nog aan die account gelinked en heb ik nooit de moeite genomen dat over te zetten naar m'n ander e-mail adres.

Via m'n Hotmail heeft hij dus m'n steam en Rapidshare verkregen. Hij was er blijkbaar heel zeker van dat ik Rapidshare niet meer zou kunnen recupereren ... gezien Rapidshare IP's logt en hij ook de alias van de account al had aangepast ... naar mhielkema dus.

Het vervelende is dat Rapidshare het volledige IP niet wil vrijgeven, enkel de eerste 3 groepen (vroeger deden ze dat wel naar ik hoor). De politie zou wel nog eens proberen om dat IP te krijgen ... maar eigenlijk enkel als zekerheid moest ik toch nog "schade lijden". Als er geen schade geleden wordt steken ze er namelijk hun tijd niet in en gaan ze waarschijnlijk niet uitzoeken wie dr achter dat IP adres schuilt ... als hij dus al geen proxies heeft gebruikt.

Contact heeft ie eerst gezocht door te beginnen onzin uitkramen tegen m'n contacten op steam (waaronder 1 van m'n leerlingen). Hij is dan een eindje blijven praten met die leerling, heeft 'm toegevoegd op msn messenger en heeft dan uiteindelijk mij toegevoegd op die messenger. Om wat te genieten van z'n macht dat hij kon beslissen welke accounts ik terug zou krijgen.. Jammer voor hem had ik al alles terug ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan