Had ik deze motor toen maar gekocht / bijgehouden topic (niet voor gevoelige zielen)

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.329
1.994
Heb je op motorgebied nooit enige spijt gehad van jou verkoop?
Nooit spijt gehad van aangeboden motoren die je toen niet gekocht had?
Dan is deze topic absoluut niets voor jou.

Met de jaren kunnen smaken veranderen.
Motoren waar je met een grote boog omheen wandelde zijn 2 decennia later niet meer te vinden.
Motoren die met bosjes op elke straathoek stonden.
Motoren die toen weinig waard waren.
Aangeboden leuke motoren, maar je had er het geld niet voor.
Het stond al jaren te verpieteren, dus deed je ze maar weg. Met spijt achteraf.
Motor verkocht voor een betere, maar dat was dan toch niet zo'n goed idee.
De motor stond al lang op uw verlanglijst, maar nu zijn ze onbetaalbaar door het getreuzel.
Voor al die redenen, nu een therapeutisch topic. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zal aftrappen, want het zijn er heel wat. :Y

7aff2670ffdc431b27796cb3ad372834db1de6a4642fa35a556c84b4751f21ee270f7b047279e6362ce15669b7fe36...jpg


In 2005 werd mij een quasi fonkelnieuwe gsxr 750 blauw/wit 1985 met maar 5000km aangeboden voor 2000 of 2500€ (weet het niet meer zeer goed)
Toen waren ze nog niet gegeerd en nog geen verzamelstuk
Ik had er net een hele goede gekocht voor 1500€ maar toch met beduidend meer ervaring.
Vond 2000 euro en meer toen veel te duur.
Achteraf gezien....beetje spijtig
 
Laatst bewerkt:
Mijn yamaha tdr250 funbike
een echt karaktervolle fiets

Had ik nooit mogen wegdoen.
Toen was ik blij want had er 1 jaar mee gereden (nauwelijks 1500km) en zelfs 1000€ winst gemaakt bij verkoop.
Toch spijt gehad achteraf.
Nooit geen funbike meer gevonden voor die prijs toen. (1900€)
DSCN1655.JPG
 
Het stond torenhoog op mijn most wanted lijst toen ze nog niet duur waren.

Een straatlegale honda cr500. Waren zeldzaam maar niet onvindbaar.
honda-cr-500-e.jpg

Nu misschien nog te vinden, maar aan een veelvoud van 1500€ die ik toen links heb laten liggen
 
Ducati-916-01.jpg

Toen de duc 916 op z'n laagst stond qua prijs vertelde een maat 5 jaar gelden (?) koop er nu 1 , je zal er financieel geen spijt van hebben.
Mooi vond ik ze zeker. Ik zag er van 4000€ maar kende niets van dit merk en durfde het daarom niet aan.
Spijtig. Een tijdloos stijlicoon, dat is zeker.
Hetzelfde is mij ook voorgevallen voor de 851 en 888.
tja, je kan niet alles wensen en willen en hebben.....
 
@oldskoolgsxr Heb jij zo'n grote garage om al die motoren in te zetten :+ .
Ach ik heb ook wel zoiets van ik had de Guzzi T3 nooit weg moeten doen.
Maar zoals je zegt tijden veranderen en daar mee ook de inzichten. Nu vind ik de Guzzi eigenlijk te zwaar worden. En ik rij nu ook niet meer zoveel, ongeveer een 4 dkm per jaar. En zo zijn er nog wel wat motoren. Hier een plaatje van een T3
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210911-111036.jpg
    Screenshot_20210911-111036.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 16
@oldskoolgsxr Heb jij zo'n grote garage om al die motoren in te zetten :+ .
Ach ik heb ook wel zoiets van ik had de Guzzi T3 nooit weg moeten doen.
Maar zoals je zegt tijden veranderen en daar mee ook de inzichten. Nu vind ik de Guzzi eigenlijk te zwaar worden. En ik rij nu ook niet meer zoveel, ongeveer een 4 dkm per jaar. En zo zijn er nog wel wat motoren. Hier een plaatje van een T3
Intussen heb ik een garage bijgekocht, maar geen geld meer om te vullen... _O-

Ik ken weinig van dit model. Enkel dat ze meerdere keren de iron butt troffee in de wacht sleepten vroeger.
1000miles in 24h afleggen op de openbare weg. Ja hallo.8)7
 
Na 40 jaar rijden veel spijt achteraf van meerdere fietsen. Helaas geen foto's (mijn grootste spijt) van de eerste Suzuki GT750. Wat een geweldig ding
Ik ken minstens 1 persoon in mijn vriendenkring die ook spijt heeft gehad met de verkoop van een gt750.
 
wheelie.jpg

JC Olivier op de Vmax
Staat op m'n lijst om het eerste model te kopen, maar valt er bijna af. Getreuzel, geld en tijd.
De prijzen stijgen gestaag. Begint vanaf 3500€? Of reeds meer?
 
Mijn yamaha tdr250 funbike
een echt karaktervolle fiets

Had ik nooit mogen wegdoen.
Toen was ik blij want had er 1 jaar mee gereden (nauwelijks 1500km) en zelfs 1000€ winst gemaakt bij verkoop.
Toch spijt gehad achteraf.
Nooit geen funbike meer gevonden voor die prijs toen. (1900€)
Bekijk bijlage 1675343
Ja zo 1 heb ik ook gehad ook nog in de zelfde kleur,verkocht aan een Belg.
 
Ja zo 1 heb ik ook gehad ook nog in de zelfde kleur,verkocht aan een Belg.
Gekocht van een politieagent uit Zaventem (privé verkoop)
Verkocht aan een NL. :+
Nu ik er aan denk, geen 1000€ winst op gehad, want ik had nog een grondig OH uitgevoerd.
 
Maat van mij had een advertentie geplaatst Ducati,s te koop gevraagd,reageert iemand op die een
Ducati had staan die al vele jaren in een kelder stond,deze wou hij kwijt ivm een eigen zaak beginnen,vroeg er
3500,- gulden voor,ik had het er over met m,n maat en hij zei dat zal wel niks zijn,toevallig een paar dagen later met een kennis
over de advertentie gehad en hij vraagt reageerde er nog iemand?,ik zeg ja iemand bood een Ducati aan die blijkbaar al
heel lang stil staat,maar hij heeft er geen interesse in,zegt die kennis heb je een telefoonnummer van die kerel ik wil wel
gaan kijken,dus ik hem dat gegeven,afijn 4dagen later komt die kennis aanrijden op een prachtige Mike Hailwood Ducati,
dat bleek dus die aangeboden Ducati te zijn,hij kon z,n ogen niet geloven toen hij bij die man die Ducati in de kelder zag
staan onder een dikke laag stof,hij zei tegen die kerel dat hij wel wou weten of de motor zou lopen,dus hebben ze daar nog een nieuwe accu er in gezet en de carburateurs schoongemaakt,en hij startte daarna vrij snel,liep goed en dus gekocht voor 3500,-,
Ik balen dat ik zelf niet was wezen kijken,en mijn maat ook,maar goed een paar weken later was die kennis er mee naar een motorzaak geweest,
en heeft die zelfde Ducati voor 14000,- gulden ingeruild voor een nieuwe motor,paar maanden later hoor ik dat de motorzaak
de Ducati voor 20000,- euro verkocht had aan een Amerikaanse liefhebber8)7
 
puur sentimenteel :
Z650, mijn eerste zware motor
puur vanwege hoe hij reed :
Bol d'Or 900, heerlijke motor.
puur vanwege het geld, want heb er nog genoeg :
die 3-tal KR1's die ik door de jaren heen verkocht heb wegens overbodig/geld nodig
 
Ik heb niet echt spijt van de motoren die ik verkocht heb,zou er wel 1 terug willen en dat is
een CBX1000,blijft toch iets speciaals ook al rijd het verder als een natte dweil.
 
Spijt is wel een groot woord en destijds had ik geen ruimte en geld nodig voor een ander te kopen maar ik denk nu ; had ik mijn 400f-je maar gehouden.
Ook is mij ooit een 1100 super bold’or aangeboden voor fl.500 en een gpz1100b1 voor ongeveer hetzelfde geld.
Een supermooie 750 paso voor minder dan fl.1000….. had ik maar ja gezegd :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan