Had ik deze motor toen maar gekocht / bijgehouden topic (niet voor gevoelige zielen)

Spijt als emotie of potentiële belegging, verkoop winst? Ik lees 2 soorten reacties!
Soort van beide, ja ik vind oud spul mooi . Ik zou ze best willen hebben maar niet tegen de prijzen die nu gevraagd worden dus een soort van , had ik toen maar ja gezegd dan had ik ze nu in de garage staan.
Niet voor de verkoop, misschien leuk als pensioen extraatje maar niet speciaal voor die reden..
 
20160628_192804_resized.jpg

Deze Lilac LS18 heb ik spijt van dat ik die verkocht heb..had hem ingeruild op een Suzuki GS750, die ik na een tijdje weer weggedaan heb.
 
Er is maar één motor waar ik echt spijt van heb dat ik die verkocht heb. Een ex legermachine, een G3L Matchless 350 cc. Maart 1967 gekocht bij een handelaar die een lot (serie motoren) van domeinen had gekocht. 3 jaar later verkocht aan een vriend die kort daarop een commune in ging. Daar moest hij die motor inleveren omdat aardse bezittingen niet paste in hun regels. Ik heb er 3 jaar echt genoten van het rijden erop. Nooit problemen mee gehad. Die mooie klappen van een langeslag motor.

matchless G3L.jpg

Een plaatje van internet, maar wel exact zoals de mijne was.
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn Honda Goldwing 1000 CC (turquoise/groen) in de jaren '80 nooit moeten verkopen.
Ik had ook mijn Sportster Iron Head 1000 CC in de jaren '90 nooit moeten verkopen.
Ik had ook mijn Sportster 883 ergens in 2006 nooit moeten verkopen.
Ik had ooit een Ducati 888 moeten kopen en een jaar of 6 terug een MV Agusta moeten kopen.

Iedere 10 jaar maak ik wel zo'n domme beslissing. |(
 
Soort van beide, ja ik vind oud spul mooi . Ik zou ze best willen hebben maar niet tegen de prijzen die nu gevraagd worden dus een soort van , had ik toen maar ja gezegd dan had ik ze nu in de garage staan.
Niet voor de verkoop, misschien leuk als pensioen extraatje maar niet speciaal voor die reden..
Tja van al de motoren die ik gehad heb zijn er veel nu aardig wat meer waard,zeker als je het omrekent naar guldens,
in die tijd kocht ik ze niet met het idee het zal misschien ooit meer waard worden,voor mij waren het hobby motoren
waar ik gewoon mee reed,de prijzen die nu er voor gevraagd worden vind ik ook te veel ,blijkbaar hebben mensen er
nostalgische gevoelens bij,nou dat zal wel maar ik niet,heb ze gehad of op gereden en die ervaring is mij heel wat
meer waard,dan een dure motor met de wegligging van vroeger die mooi staat te zijn in de schuur.
 
Yamaha TTR250, m'n eerste offroader. Verkocht voor een 'echte' enduro, HM CRE F250R. De HM was niets voor mij, in die mate dat ik het offroadrijden waar ik met de TTR verliefd op geworden was, jaren beu geweest ben.

Tot ik een DR350 vond.
 
Ik denk dat ik ongeveer 18 jaar een FZR1000 heb gehad en het groepje waar ik jaarlijks mee naar de Eifel ging had telkens wat anders.
Voor het racen had ik een 4e hands KR-1S en was enorm blij toen die vervangen werd voor een nieuwe zxr400 zonder kenteken, dat ding bleef maar gezeik met dat KIPS systeem wat telkens los ging en schreeuwend dure onderdelen had.
"Had ik hem maar gehouden " lees ik wel vaker, maar moet er niet aan denken wat er allemaal verrot zou zijn na 10 jaar stilstand, wat dat gebeurt wel vaak natuurlijk.
Ik heb nog steeds een XR400 en die lijken ook aardig zeldzaam te worden en wat waard te zijn, de xr650 is dat al.

Ook nog een 3e hands R1 van 1998 , soms zie ik daar 8000 pond voor gevraagd worden, in bijna nieuwstaat, maar lijkt me meer iets voor die 1% die goed geboert heeft en gewoon kan kopen waar die zin in heeft voor de nostalgie en herinneringen.
 
Mag andersom ook? Ik heb wel spijt van een aankoop. Ik kocht een hele jonge Buell XB1 met 1000 km op de teller Veel km mee gemaakt, echter achterop de aanhanger naar de dealer. Allemaal kleine lullige dingen die het plezier behoorlijk vergallen. Zelf de Showa voorvork bleef olie lekken.
 
Zo ken ik er ook 1. Spijt van een aankoop buell. Maar de reden is dat zijn technische skills ondermaats waren en er een grote puinhoop van heeft gemaakt.
Heeft er ook zijn rijbewijs mee verloren. Maar daar kan de motor niets aan doen.

Hier een voorbeeldje voor de psychiater

Ik koop een suzuki dr650se.
Wordt deze beu en verkoop deze aan een vriend.
De motor rijdt bijna niet en ik koop deze na 2 jaar terug over.
Alweer rij ik er 2 jaar tevreden mee en doe er leuke reizen mee.
Toch terug verkocht na een tijd...
Je mag raden wat ik er nu van denk...:X

Dit specifieke model en kleur met elektrische starter gaat in die staat nu voor 4000€
Het model met spatbord tegen het voorwiel nauwelijks voor de helft.

050729 082.jpg
 
Mag andersom ook? Ik heb wel spijt van een aankoop. Ik kocht een hele jonge Buell XB1 met 1000 km op de teller Veel km mee gemaakt, echter achterop de aanhanger naar de dealer. Allemaal kleine lullige dingen die het plezier behoorlijk vergallen. Zelf de Showa voorvork bleef olie lekken.
Tja ,het is niet voor niets dat Buell nooit echt van de grond gekomen is,zelfs HD was er op een gegeven ogenblik klaar mee,
m,n baas was een tijd Buell dealer,nou dat was meer sleutelen voor garantie dan onderhoud.
Toch wel jammer want opzich zijn ze heel leuk om op te rijden.
 
De fotos worden er niet beter op. Hier mn Guzzi V7 special.
Daar mee ging ik eerst naar school en jaren later is deze foto gemaakt toen onze zoon een jaar of 5? was. = 30 jaar geleden.
Guzzi moest weg omdat een kleine opvreter duur is en een koekblik praktischer was.
Later kwam er nog een opvreetster bij. Heeft nu een Kawakwaki ninja of zo.

Of ik spijt heb dat de Guzzi weggegaan is?... Jaren lang draaide ik het raampje open als ik er een zag rijden om te luisteren.
Dat model mag zo in de achterkamer komen staan.
 

Bijlagen

  • Guzzi.jpg
    Guzzi.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 23
Mijn yamaha tdr250 funbike
een echt karaktervolle fiets

Had ik nooit mogen wegdoen.
Toen was ik blij want had er 1 jaar mee gereden (nauwelijks 1500km) en zelfs 1000€ winst gemaakt bij verkoop.
Toch spijt gehad achteraf.
Nooit geen funbike meer gevonden voor die prijs toen. (1900€)
Bekijk bijlage 1675343

Ken iemand die er zo nog één heeft staan... en alles is te koop...
 
Een totaal ander verhaal.
Alweer 10 jaar geleden.
Ik hoor via via dat er een oude suzuki gsxr750 van 1985 zit te slapen in de garage. Toen mijn lievelings motoren.
Misschien wil de man deze verkopen.
Ik zoek en vind zijn tel nr en adres. Ik mag langskomen.
Maar het klikt niet tussen ons. Het had niets met geld te maken. Ik was niet van de "streek" en sprak misschien niet het juiste accent.
Koop ging niet door.
3weken later verkocht aan een betrouwbaarder figuur. :+

Als troost een foto genomen.

Oostende 2012 002.JPG
 
Een RGV250 met wat kuipschade... voor 900euro ofzo dacht ik :') '( '(

Bekijk bijlage 1675398


😍😍


Kan me de dag nog herinneren toen ik in 1994 mijn eerste nieuwe motor ging kopen...

Er stond een RGV250 en een KR1-S in de showroom, maar dwaas als ik was moest het een "zware" zijn en kocht ik een "end of stock" GPX600R voor niet veel minder dan die lekkere tweetaktjes.

Spijt dat ik die GPX kocht heb ik niet, spijt dat ik toen geen KR1-S kocht wel... al denk ik dat ik 'm toch niet had bijgehouden tot nu... wat op zich ook voor frustratie zou zorgen. 🤷‍♂️
 
Een totaal ander verhaal.
Alweer 10 jaar geleden.
Ik hoor via via dat er een oude suzuki gsxr750 van 1985 zit te slapen in de garage. Toen mijn lievelings motoren.
Misschien wil de man deze verkopen.
Ik zoek en vind zijn tel nr en adres. Ik mag langskomen.
Maar het klikt niet tussen ons. Het had niets met geld te maken. Ik was niet van de "streek" en sprak misschien niet het juiste accent.
Koop ging niet door.
3weken later verkocht aan een betrouwbaarder figuur. :+

Als troost een foto genomen.

Bekijk bijlage 1675720
Tja zo iemand ken ik ook ,als je kop 🤪 hem niet aanstaat verkoopt hij het niet aan je:P:+
 
2008 motor bezocht in suz dealer (2).JPG
Ik zag in 2008 deze motor staan. In een motorwinkel die ging stoppen met haar business.
Te duur. 2500 of 2750€. Weet het niet meer zeker. En ik baal dat ik de prijs niet kan doen dalen.
In 2012 zie ik de motor opnieuw te koop bij een particulier. Voor dezelfde prijs als 2008, Intussen was de motor populair en dacht ik een goede investering te doen.
Het werd mijn op 1 na mooiste 85er.
Hier nog een parade op Chimay.


2012-07-21%200063%20Chimay%20(Parade)[1].jpgKawa z1000 corki frame

Vele moto's met pijn verkocht om mijn races te kunnen bekostigen.
Het was steeds een moeilijke splijtzwam.
Ik hield van mijn motoren, maar ik hield nog meer van het racen. Dus verkopen en het geld gebruiken voor inschrijving, licentie, banden, brandstof, ....
 
Ik heb in totaal 54 motoren gehad.
Daar staan er nu nog 19 in de schuur
Spijt van het verkopen van toch wel een aantal

GT 250 van 74 vorige eigenaar had er een volle kuip op gemaakt en een setje expansie pijpen ding liep erg mooi.

X7 met tank zit combinatie ook een goed lopende motor

CB750 F2 mijn eerste zware ingeruild voor een schijtprijs heeft me een godsvermogen gekost

T500 was echt een bodemloze put om te restaureren had het toch moeten doen

GT 550 zelfde verhaal

En de RGV 250 20 jaar gehad maar de zithouding ging niet meer.
Is gelukkig naar een goed huis gegaan Maar had ik niet moeten doen

En verschillende viertakten die ingeruild zijn daar had ik VFR1200 en de FJR 1300 van moeten houden

Gelukkig heb ik mijn eerste motor nog steeds staan die gaat echt nooitmeer weg GT250 K

Miskoop ook verschillende maar meestal gewoon doorgezet en gerestaureerd
Alleen de XS 400 Yamaha's waren echt verschrikkelijk slecht

De GT 185 en de T350 zijn uiteindelijk bij dezelfde eigenaar terecht gekomen.
Jammer dat ze weg zijn maar ze worden goed verzorgd.
FB_IMG_1602233436414.jpg
FB_IMG_1602233377429.jpg
FB_IMG_1602233415329.jpg
FB_IMG_1602233470041.jpg
FB_IMG_1602233475019.jpg
FB_IMG_1602233394974.jpg
FB_IMG_1602233380679.jpg
FB_IMG_1602233479205.jpg
IMG-20201031-WA0004.jpg
FB_IMG_1628100753771.jpg
FB_IMG_1584999538854.jpg
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1602233425655.jpg
    FB_IMG_1602233425655.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 13
Ik heb in totaal 54 motoren gehad.
Daar staan er nu nog 19 in de schuur
Spijt van het verkopen van toch wel een aantal

GT 250 van 74 vorige eigenaar had er een volle kuip op gemaakt en een setje expansie pijpen ding liep erg mooi.

X7 met tank zit combinatie ook een goed lopende motor

CB750 F2 mijn eerste zware ingeruild voor een schijtprijs heeft me een godsvermogen gekost

T500 was echt een bodemloze put om te restaureren had het toch moeten doen

GT 550 zelfde verhaal

En de RGV 250 20 jaar gehad maar de zithouding ging niet meer.
Is gelukkig naar een goed huis gegaan Maar had ik niet moeten doen

En verschillende viertakten die ingeruild zijn daar had ik VFR1200 en de FJR 1300 van moeten houden

Gelukkig heb ik mijn eerste motor nog steeds staan die gaat echt nooitmeer weg GT250 K

Miskoop ook verschillende maar meestal gewoon doorgezet en gerestaureerd
Alleen de XS 400 Yamaha's waren echt verschrikkelijk slecht

De GT 185 en de T350 zijn uiteindelijk bij dezelfde eigenaar terecht gekomen.
Jammer dat ze weg zijn maar ze worden goed verzorgd.Bekijk bijlage 1676398Bekijk bijlage 1676399Bekijk bijlage 1676400Bekijk bijlage 1676401Bekijk bijlage 1676405Bekijk bijlage 1676403Bekijk bijlage 1676404Bekijk bijlage 1676406Bekijk bijlage 1676407Bekijk bijlage 1676408Bekijk bijlage 1676410
Gelukkig heb je nog genoeg motoren om je te troosten ;)
Of als je het niet meer houd,
 
(G)T250 spijt dat ik er geen mooie heb gekocht toen ze niet meer dan 2000€ kostten.

Ooit eens een wrak T500 laten staan. Ik kreeg deze gratis, maar geen plaats. |(
 
CB900FZ_Grijs[1].jpg


Een piekfijne bol d'or 900F verkocht. Was tot de laatste vijs origineel
Met nog vele onderdelen.
Alweer verkocht voor de races te bekostigen.
En de mooie foto's ben ik ook nog eens kwijtgespeeld.;(
Maar hier had ik zoveel spijt van dat het me heeft aangezet tot het sparen van een extra garage. Ik wilde dit nooit meer meemaken.
 
Ach Bolletjes zijn nog redelijk geprijsd,al gaan ook die langzamerhand steeds duurder worden.
 
Na een jaartje op mijn eerste motor ( CB 400 F ) zag ik een advertentie in de lokale krant. Een Benelli 750 sei voor 2000 gulden.
Gaan kijken, was aardig verbouwd tot racer. Clip-ons, de 6 uitlaten afgezaagd en geen binnenwerk meer. Verkoper nogal een louche figuur.
Vond het een bruut ding maar durfde het toch niet aan.........Enigste motor waarvan ik achteraf spijt heb dat ik hem niet heb gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan