Kibbe
Heeft een pens met veteraan
Shame on you...Velocette Venom Thruxton:
Bekijk bijlage 1675363
Deze in 1971 weggedaan. Vijftig jaar later nog steeds spijt....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Shame on you...Velocette Venom Thruxton:
Bekijk bijlage 1675363
Deze in 1971 weggedaan. Vijftig jaar later nog steeds spijt....
IK heb in 1962 veel aan een Velocette Venom moeten werken.Shame on you...
62?toen was ik nog met m,n trapauto aan het spelenIK heb in 1962 veel aan een Velocette Venom moeten werken.
Dat was bij een motorzaak in de Oranjeboomstraat Rotterdam.
Motorhuis Kees.
De eigenaar werkte in de Botlek en kon goedkoop aan benzine komen.
Maar wel zonder Tel, die werd aan de benzine toegevoegd tijdens overtanken.
Resultaat; veel en erg pingelen en een gat in de zuiger.
Tel;Tetra ethyl lood.
De twee die ik gekocht had waren slecht onderhouden en hadden veel erg veel werk nodig om er betrouwbaar mee te kunnen rijden.
Waarom, wat was er slecht aan de XS400?
Ik heb een XS360 gehad, prima dingetje.
En ooit eens proefgereden op een XS400 DOHC, met zo’n spits kontje. Wel grappig, niet gekocht.
Nooit gehad of op gereden maar deze hing als poster boven mijn bed toen ik 16 was.Bekijk bijlage 1852534
Zo'n 7 jaar geleden vraagt mijne maat of ik interesse had om de eerste originele voor 3000€ te kopen.
Ik had er al een staan (inmiddels weg) en daar hebben we nu allebei spijt van. We spreken er zelden over.
Een Loose/loose verhaal. Ik baal dat ik deze niet gekocht had en hij baalt dat hij ze verkocht heeft aan een andere geïnteresseerde.
Wat tof, een jaar of 6 geleden schat ik stond er 1 te koop bij een oldtimer handelaar. Ben de naam kwijt.Bekijk bijlage 1675643
Deze Lilac LS18 heb ik spijt van dat ik die verkocht heb..had hem ingeruild op een Suzuki GS750, die ik na een tijdje weer weggedaan heb.
Begrijpelijk. Ik heb die van mij destijds gekocht voor fl 750, en later ingeruild op een GS750, had ik beter niet kunnen doen. Na revisie zat er ongeveer fl1500 in die Lilac, en hij liep echt mooi.Wat tof, een jaar of 6 geleden schat ik stond er 1 te koop bij een oldtimer handelaar. Ben de naam kwijt.
Ding was vrij compleet maar moest uit elkaar gehaald worden.
Ik deed in mijn ogen een net bod van 3600pleuro, maar de beste man wou bijna het dubbele daarvan
Het was dus een kort gesprek
Ja, dat was ook het eerste wat ik las toen ik wat info over de motor zocht.Begrijpelijk. Ik heb die van mij destijds gekocht voor fl 750, en later ingeruild op een GS750, had ik beter niet kunnen doen. Na revisie zat er ongeveer fl1500 in die Lilac, en hij liep echt mooi.
Ze zijn echt zeldzaam, ook toen al, ik had hem in 1983. Hij was helemaal origineel, op die zuigers na dan.
Dat klopt, ze maakten trouwens ook de Harley WLA 45 liberator na destijds. Ze waren niet de enige, Kawasaki maakte toen de 650 W1, een kopie van de BSA A10.Ja, dat was ook het eerste wat ik las toen ik wat info over de motor zocht.
Je moest de motor echt heel rustig op temp. laten komen omdat anders de zuigers gingen krassen, een betere optie was inderdaad om er ik meen bmw zuigers in te zetten.
Best leuke dingen, Marusho had ook nog 500cc boxer geloof ik, maar die vind je hier niet. Met wat geluk in Amerika en Japan.
Vanaf 130km/uur wilde die je eraf gooien door in een speedwobble te gaan .De TX een zwabberbak?
Yamaha's na '73 hebben een verstevigd frame nadat Percy Tait in dienst kwam.
Niet vergelijkbaar met oudere Yam's of Honda's.
Dat klopt, ze maakten trouwens ook de Harley WLA 45 liberator na destijds. Ze waren niet de enige, Kawasaki maakte toen de 650 W1, een kopie van de BSA A10.
Het is inderdaad Rikuo die de Harley replica's maakte, onder licentie naar mijn weten.Ik weet wat een TX is, dank u welbeleefd.
En ja; korte tijd heette de XS650 ook TX.
Speed wobble is geen enkele jaren '70 (en '80) fiets vreemd, de een heeft er meer last van dan de ander.
Had Meguro of Marusho een WLA-kloon..?
Ik ken alleen de Rikuo (Sankyo), maar die is meer op basis van een RL/ VL uit de jaren '30..
Rikuo Motorcycle - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Misschien bij de Jappaners maar de meeste Europeanen hadden daar geen last van .Speed wobble is geen enkele jaren '70 (en '80) fiets vreemd, de een heeft er meer last van dan de ander.