Had ik deze motor toen maar gekocht / bijgehouden topic (niet voor gevoelige zielen)

Misschien bij de Jappaners maar de meeste Europeanen hadden daar geen last van .
_O-

Misschien jouw Le Mans niet...maar de rest van het jaren 70/80 motorpark shimmy-de en wobble-de dat het een lieve lust was.
Soms zelfs al bij 50-60km/u...
Dat was en is echt niet voorbehouden aan de japse fietsen; Nortons, BMWs, Triumphs, Benelli Tornado's...alles wiebelde en waggelde.
 
Laatst bewerkt:
Mogen brommers ook?

Ooit een Aprilia Classic 50 gehad:

Aprilia_Classic_50.jpg

(Niet de mijne, maar hij leek er wel op, zelfde kleurstelling, maar ik had een sissybar en een wat andere uitlaat)

Tweetakt 50cc, 5 versnellingen, watergekoeld - ding liep 90 heuveltje af windje mee. Maar het was m'n enige vervoersmiddel, er was te veel mis mee, moest te veel aan gerepareerd worden, onderdelen waren moeilijk te krijgen en ik had echt geldproblemen, dus heb ik hem met pijn in m'n hart weg moeten doen. Voor zover ik weet is hij naar de sloop gegaan.
 
Ik herinner me nog toen ie uitkwam. Ik kon er met mijn verstand niet bij om zo'n zwaar uitstralende motor uit te komen met een 50cc tweetakt.
Stiekem was ik jaloers dat mijn oude "zware" 50cc kreidler minder indruk zou maken...._O-_O-
 
_O-

Misschien jouw Le Mans niet...maar de rest van het jaren 70/80 motorpark shimmy-de en wobble-de dat het een lieve lust was.
Soms zelfs al bij 50-60km/u...
Dat was en is echt niet voorbehouden aan de japse fietsen; Nortons, BMWs, Triumphs, Benelli Tornado's...alles wiebelde en waggelde.
Ik heb eens geraced met een bol d'or 750cc met originele (oude) vering. Uiteraard snaarstrak wegdek, maar het ding wiebelde de hele tijd.
Mijn idee was toen op maximale zachtheid te zetten. Wanhoopspoging want niets te verliezen.
Zodra we door de vering zaten en op einde slag kon je er weer vrij behoorlijk mee sturen. Het frame plooide een beetje maar dat was te overzien.

Duuusss... japanners uit de jaren 70 en 80 zijn strak rijdende motoren.:+:+:Y:N
IMG_7529[1].JPG
 
Laatst bewerkt:
Op zoek naar een CB450 K1, een CB92 en een CB750 K2 laten staan. Spijt van de verkoop van m'n RD350 YPVS, maar moest kiezen (ruimte ivm met kinderfietsjes etc) tussen het houden van een Kawasaki KR1-s en de RD350. De KR1-s heb ik dus nog (wel een leuke fiets, maar de RD350 is wat gemoedelijker / betrouwbaarder).
 
vitesse-148 - kopie.jpg

Veel kwaliteit voor geen geld.
Fireblade SC28
Voor 850€ koop ik de motor. Ik steek er nog 200€ in en schrijf me in voor wat Franse wedstrijden.
1x podium. 2e plaats. (gelukje)
2 jaar plezier en enkel wat slijtagedelen moeten vervangen.
Einde seizoen was de 2e versnelling versleten. (SC28 kwaal) en ik kon toen geen nieuw exemplaar vinden.
En 2ehands versnellingsbak deed het niet beter.
De boel verkocht voor 600€.
Die motor verdiende beter na zo veel herinneringen.
vitesse-251.jpg
De 851 in mijn gat (en die sneller was) heeft zeer waarschijnlijk veelvouden gekost van mijn cbr900.

Om ze te jennen had ik een stickertje geplakt achteraan ;
"Le plaisir a 1000€"

:]

Dat is trouwens een beetje mijn levensfilosofie voor motoren. er is zoveel leuks voor 2000-2500€. Waarom zoveel uitgeven. Je bent er nauwelijks sneller mee, want eens op je plaat doet het financieel nog pijn in veelvoud.
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog; voor €1000-2000 koop je ook nog veel leuks.
Denk aan Suusjes GSX600F, RF900, Honda CBR 600-900.
Veel voor weinig..echt waar voor je centen;

Honda CBR 900RR Fireblade Inruilen mogelijk
€ 1.975,00

HONDA CBR900RR FIREBLADE (bj 1996)
€ 1.995,00

Cbr 600f 1993
€ 1.250,00
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde melden dat dit niet mogelijk is, een cbr900 voor min 2000€, maar ik heb ongelijk.
In Belgie heb je daarvoor een schandaal dat ten prooi is gevallen aan creatieve uitspattingen.
In NL is dat nog net mogelijk om een mooi model te vinden.
 
Lang lang geleden.
Een kennis van mij was net overleden.
Ik wist dat hij een cb750 had en er vaak aan lag te sleutelen.
Zelf had ik die tijd een shadow, denk ik.
Zijn vriendin staat op een goed moment voor de deur, of ik even mee wil lopen.
Blijkt die kennis een enorme opslag vol met cb onderdelen te hebben.
Ze vraagt of ik alle onderdelen wil hebben. De opslag krijg ik er bij, ik hoef er niks voor te betalen.
Ik had geen idee wat ik er mee moest dus heb het afgeslagen.
Ik denk dat ze toen maar gewoon de oud ijzer handel heeft gebeld
Daar heb ik nog jaren heel erg veel spijt van gehad.

Ook dat ik haar niet even binnen heb uitgenodigd voor een drankje........
 
  • Wow
Waarderingen: PLR
Niet zozeer de zeldzaamheid maar meer de prijs waarvan ik NU denk, had ik maar ja gezegd...
Z1000J en /of een cb1100 superbol'dor voor fl.500 (let op; GULDENS! _O-) stonden bij vd Kuinder in Hilversum als inruiler.
Waarschijnlijk als ik ze beide genomen had voor nog minder....
Later nog een Duc 750 PASO bij een handelaar in Almere voor €750.... toen wilde niemand zo'n ding.... ook ik niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan