Had ik deze motor toen maar gekocht / bijgehouden topic (niet voor gevoelige zielen)

Shame on you...
IK heb in 1962 veel aan een Velocette Venom moeten werken.
Dat was bij een motorzaak in de Oranjeboomstraat Rotterdam.
Motorhuis Kees.
De eigenaar werkte in de Botlek en kon goedkoop aan benzine komen.
Maar wel zonder Tel, die werd aan de benzine toegevoegd tijdens overtanken.
Resultaat; veel en erg pingelen en een gat in de zuiger.
Tel;Tetra ethyl lood.
 
IK heb in 1962 veel aan een Velocette Venom moeten werken.
Dat was bij een motorzaak in de Oranjeboomstraat Rotterdam.
Motorhuis Kees.
De eigenaar werkte in de Botlek en kon goedkoop aan benzine komen.
Maar wel zonder Tel, die werd aan de benzine toegevoegd tijdens overtanken.
Resultaat; veel en erg pingelen en een gat in de zuiger.
Tel;Tetra ethyl lood.
62?toen was ik nog met m,n trapauto aan het spelen 🤫
:+
 
:o

Waarom, wat was er slecht aan de XS400?
Ik heb een XS360 gehad, prima dingetje.
En ooit eens proefgereden op een XS400 DOHC, met zo’n spits kontje. Wel grappig, niet gekocht.
De twee die ik gekocht had waren slecht onderhouden en hadden veel erg veel werk nodig om er betrouwbaar mee te kunnen rijden.
Daar had ik geen zin in
 
XS250 gehad. Ook niets spannend aan. voor een paar euro's verkocht.
yamaha xs250 1977 135 euro.jpg
 
maar van 1 motor spijt dat ik hem ooit verkocht heb. Dat is de suzuki GT 750 uit 1976. Had het geld even anders nodig dus verkocht de GT. Niet wetende dat ze nu meer waard zijn als dat ze ooit nieuw hebben gekost. Maar ik zal hier echt de enigste niet is zijn.
 
1994 blue red.jpg

Zo'n 7 jaar geleden vraagt mijne maat of ik interesse had om de eerste originele voor 3000€ te kopen.
Ik had er al een staan (inmiddels weg) en daar hebben we nu allebei spijt van. We spreken er zelden over.
Een Loose/loose verhaal. Ik baal dat ik deze niet gekocht had en hij baalt dat hij ze verkocht heeft aan een andere geïnteresseerde_O-.
 
Het zal rond 1993 geweest zijn, dat ik rondkachelend op m'n Honda CD50 in Almelo, station De Riet, bij de fietsenmaker daar naast het spoor (Brama?..) een ouwe Harley WLA onder een zeiltje zag staan.
Mocht weg voor 2500 oerhollandse guldens.
Geen geld op dat moment, en toen ik drie maanden later terugkwam met het geld brandend in m'n broekzak...wassie al weg.
Toen maar een CB350F gekocht voor 1500 van diezelfde harde guldentjens..

Vuk..-O-
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1852534
Zo'n 7 jaar geleden vraagt mijne maat of ik interesse had om de eerste originele voor 3000€ te kopen.
Ik had er al een staan (inmiddels weg) en daar hebben we nu allebei spijt van. We spreken er zelden over.
Een Loose/loose verhaal. Ik baal dat ik deze niet gekocht had en hij baalt dat hij ze verkocht heeft aan een andere geïnteresseerde_O-.
😍 Nooit gehad of op gereden maar deze hing als poster boven mijn bed toen ik 16 was.
 
een jas waar je spijt van hebt? Kan dat?
Voor mij wel, ja.
Deze lelijke jas. Oer kitsch in een soort plastiek. Het was niet mijn maat en je zal er in zweten als een otter.
Zou perfect passen in een 80ties fuif.
100617 008.jpg

Gekregen en weer weg gegeven aan een gsxr verzamelaar.
Het was dan ook niet zomaar een oude jas.
Het was DE promotiejas die journalisten en heel de marketing afdeling droeg in 1985 te Japan voor de voorstelling van de suzuki gsxr 750. Gekregen van een oude bevriende motorjournalist die er toen was.
3c7357c19c8e7808279727c10a8dfe782a76042c93081148859ec0b5e4617f79f645f496134c1928310296803bc206...jpg
 
Bekijk bijlage 1675643
Deze Lilac LS18 heb ik spijt van dat ik die verkocht heb..had hem ingeruild op een Suzuki GS750, die ik na een tijdje weer weggedaan heb.
Wat tof, een jaar of 6 geleden schat ik stond er 1 te koop bij een oldtimer handelaar. Ben de naam kwijt.
Ding was vrij compleet maar moest uit elkaar gehaald worden.
Ik deed in mijn ogen een net bod van 3600pleuro, maar de beste man wou bijna het dubbele daarvan :X
Het was dus een kort gesprek :+
 
Wat tof, een jaar of 6 geleden schat ik stond er 1 te koop bij een oldtimer handelaar. Ben de naam kwijt.
Ding was vrij compleet maar moest uit elkaar gehaald worden.
Ik deed in mijn ogen een net bod van 3600pleuro, maar de beste man wou bijna het dubbele daarvan :X
Het was dus een kort gesprek :+
Begrijpelijk. Ik heb die van mij destijds gekocht voor fl 750, en later ingeruild op een GS750, had ik beter niet kunnen doen. Na revisie zat er ongeveer fl1500 in die Lilac, en hij liep echt mooi.
Ze zijn echt zeldzaam, ook toen al, ik had hem in 1983. Hij was helemaal origineel, op die zuigers na dan.
 
De TX een zwabberbak?
Yamaha's na '73 hebben een verstevigd frame nadat Percy Tait in dienst kwam.
Niet vergelijkbaar met oudere Yam's of Honda's.
 
Begrijpelijk. Ik heb die van mij destijds gekocht voor fl 750, en later ingeruild op een GS750, had ik beter niet kunnen doen. Na revisie zat er ongeveer fl1500 in die Lilac, en hij liep echt mooi.
Ze zijn echt zeldzaam, ook toen al, ik had hem in 1983. Hij was helemaal origineel, op die zuigers na dan.
Ja, dat was ook het eerste wat ik las toen ik wat info over de motor zocht.
Je moest de motor echt heel rustig op temp. laten komen omdat anders de zuigers gingen krassen, een betere optie was inderdaad om er ik meen bmw zuigers in te zetten.
Best leuke dingen, Marusho had ook nog 500cc boxer geloof ik, maar die vind je hier niet. Met wat geluk in Amerika en Japan.
 
Ja, dat was ook het eerste wat ik las toen ik wat info over de motor zocht.
Je moest de motor echt heel rustig op temp. laten komen omdat anders de zuigers gingen krassen, een betere optie was inderdaad om er ik meen bmw zuigers in te zetten.
Best leuke dingen, Marusho had ook nog 500cc boxer geloof ik, maar die vind je hier niet. Met wat geluk in Amerika en Japan.
Dat klopt, ze maakten trouwens ook de Harley WLA 45 liberator na destijds. Ze waren niet de enige, Kawasaki maakte toen de 650 W1, een kopie van de BSA A10.
 
De TX een zwabberbak?
Yamaha's na '73 hebben een verstevigd frame nadat Percy Tait in dienst kwam.
Niet vergelijkbaar met oudere Yam's of Honda's.
Vanaf 130km/uur wilde die je eraf gooien door in een speedwobble te gaan .
Andere schok brekers en banden hielpen niet .
Even voor de duidelijkheid was een TX 750 twin later bekend als olieklopper doordat de balans assen de olie opklopte
 
Dat klopt, ze maakten trouwens ook de Harley WLA 45 liberator na destijds. Ze waren niet de enige, Kawasaki maakte toen de 650 W1, een kopie van de BSA A10.

Ho even, want hier ga je de fout in :+
Kawasaki kocht Meguro, het was dus oorspronkelijk Meguro die de kopie maakte :+
Overigens wel mooie dingen ja, veel mooier als de BSA, technisch naar mijn weten ook veel beter.
 
Ik weet wat een TX is, dank u welbeleefd.
En ja; korte tijd heette de XS650 ook TX.
Speed wobble is geen enkele jaren '70 (en '80) fiets vreemd, de een heeft er meer last van dan de ander.

Had Meguro of Marusho een WLA-kloon..?
Ik ken alleen de Rikuo (Sankyo), maar die is meer op basis van een RL/ VL uit de jaren '30..

 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat een TX is, dank u welbeleefd.
En ja; korte tijd heette de XS650 ook TX.
Speed wobble is geen enkele jaren '70 (en '80) fiets vreemd, de een heeft er meer last van dan de ander.

Had Meguro of Marusho een WLA-kloon..?
Ik ken alleen de Rikuo (Sankyo), maar die is meer op basis van een RL/ VL uit de jaren '30..

Het is inderdaad Rikuo die de Harley replica's maakte, onder licentie naar mijn weten.
Meguro maakte de BSA modellen, geen idee of die dat onder licentie deden, volgens mij niet, Meguro werd niet veel later overgenomen door Kawasaki.
En Marusho had naast de populaire Lilac motoren nog een boxer model, volgens mij in 500 en 650cc.
Modelnaam van de boxer weet ik niet, maar als je op Marusho boxer zoekt komt dat zonder twijfel direct boven.

Edit, Marusho Magnum, wat een plaatje !
Marusho is naar mijn weten 'gewoon' failliet gegaan, als 1 van de vele en vele Japanse motor bouwers vlak na de oorlog.
 
Speed wobble is geen enkele jaren '70 (en '80) fiets vreemd, de een heeft er meer last van dan de ander.
Misschien bij de Jappaners maar de meeste Europeanen hadden daar geen last van .
Ben blij dat ik vrij snel na deze ervaring een Guzzi kocht daar heb ik nooit last van speedwobble gehad ook niet bij 205km/uur in 1978 op de lemans :)
 
20180913_144532_resized.jpg

In mijn ogen de leukste suzuki sport classic gsxr 750.
Het 1990 model.
Stom dat ik ze verkocht.

20180723_120201_resized.jpg
Ik heb de gsx1100 gehad en de gpz 1100 maar nooit een bol d'or 1100
Van de kawa heb ik ook spijt achteraf gezien dat ik ze wegdeed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan