Haga naar kawasaki?

Haga wordt geen SBK wereldkampioen. Hij zat er vorig jaar, net als in 2007 en 2000, dicht bij maar zal het niet worden, nooit.

In 2000 is hem de titel ontnomen toen hij werd beschuldigt van het gebruik van Ephedrine..de sukkels, maar hij zit nu in de herfst van zijn carrière en moet opboksen tegen een (te) grote groep coureurs van een nieuwe generatie. Daar helpt ook een nieuwe kampioensmachine niet meer bij.

Noriyuki Haga zal, net als Randy Mamola, moeten accepteren dat hij een groot coureur is maar zijn carrière zal afsluiten zonder titel.
Ben helaas bang dat je gelijk hebt. Heb bij Noriyuki ook het gevoel dat hij ''achter de feiten aanloopt'', zoals dat heet. In 2008 werd Bayliss wereldkampioen op Ducati, en dus verruilde Haga (eindelijk) zijn Yamaha voor Ducati om in 2009 verslagen te worden door zijn voormalig werkgever. Nu draait Haga een minder seizoen (net als veel Ducatisten), en rijdt hij volgend jaar voor de huidig wereldkampioen: Aprilia.

Ik krijg er een 2009-beeld bij. Hoe populair Haga ook is, het is gewoon nét niet. Alhoewel ik graag zou zien dat het anders is en Haga er ooit nog eens met de titel aan de haal gaat.
 
Wat Haga dikwijls niet doet is puntjes sprokkelen,toen ie vorig jaar in de 2e manche viel(nurburgring) liet ie gewoon zijn duc liggen en liep weg,hij keek (volgens mij en anderen)niet eens of de duc nog te berijden was,hij is dan gelijk zijn motivatie kwijt.
Als je dan aan het einde van het seizoen 6 punten tekort komt |( .
Ik heb Bayliss bij een "wet-race"wel eens 2 keer zien vallen,stapte 2 keer weer op en ging weer verder,en wat is Bayliss 3 keer geworden?...
 
Terug
Bovenaan Onderaan