Haga naar kawasaki?

Het feit dat Smrz halverwege het seizoen van ducati op apriliia overstapt lijkt mij toch wel gezichtsverlies, tel daar bij op dat Checa 2 maal vanuit leidende positie uitvalt met mechanische pech en een ducati-fabrieksteam dat slecht presteerd.
Ducati is niet meer wat het was,de 999 was compleet uitontwikkeld en het koste vermogens om deze met de 4 cilinders te kunnen laten concurenen.

Aan de andere kant,in de strada heb ik gelezen dat men bij ducati bezig is met een zeer korteslag blok (1200cc twin)dat,houdt u vast ,ca 14000 toeren/min moet gaan draaien.
de huidige 1200 leveren zo'n 197 pk in race trim,da's te weinig om de 4 cilinder pk pakhuizen bij te houden.

Wat ik me ook afvraag,hoeveel budget zal men in de superbike stoppen,met een rossi in de motogp,wat zeker een lieve duit gaat kosten.

Al met al is ducati nog wel zo aantrekkelijk voor de coureurs om op te stappen?

Ducati is en blijft altijd aantrekkelijk. :P :P
En Smrz had beter op de Duc kunnen blijven zitten, maar denk dat geld ook een rol speelt.
 
540 graden onsteking? , dacht het niet zo te horen. De yamaha heeft ook geen 270 graden onsteking (ontbranding) trouwens.
Bekijk deze pagina maar eens, en dat is dan alleen de onstekings volgorde. De krukas wordt natuurlijk ook nog aan gepast d.m.v. de kruktappen. Niet zo gemakkkelijk allemaal uit te leggen , zijn interesante boeken over. De Yamaha zit in elk geval verekte slim in elkaar.
[afbeelding]

Euhhh volgens mij wel hoor. Het ontbrandingspunt is bij de Yamaha 90 graden verzet. Hierdoor is het geen 180 graden maar een 270 graden ontbranding.

Edit:

The radical 540° gap in the firing order is double the gap that the new R1 uses, and means that the ZX-10R motor turns a full one and a half revolutions without any cylinders firing. The gap in the R1 firing order is only 270° which in itself was considered rather long.

Bron: MCN

I was right O-)
 
Laatst bewerkt:
Ja , op een punt en dan 180 graden gevolgd door 90 graden en dan dan weer 180.
270 -180-90-180. Onstekingsvolgorde dan he, krukas en kruktappen is nog weer een ander verhaal.
Bron: MotoGP Techonology , en zoek maar eens op het net is een mooie animatie van.
 
Laatst bewerkt:
Ja , op een punt en dan 180 graden gevolgd door 90 graden en dan dan weer 180.
270 -180-90-180. Onstekingsvolgorde dan he, krukas en kruktappen is nog weer een ander verhaal.
Bron: MotoGP Techonology , en zoek maar eens op het net is een mooie animatie van.

Ik weet het fijne er ook niet van. Ik heb de animatie's bekeken.
De yamaha heeft een een interval van 270 graden waar er niet wordt verbrand. Hier komt de benaming ook weg. De nieuwe Kawa heeft in de cyclus gedurende 540 graden geen ontbranding. Maakt verder ook niet uit, het is in ieder geval wel innovatief wat de ontwikkelaars van Kawasaki hier neerzetten. Ik ben erg benieuwd of Kawa het juiste spoor weer wat kan vinden.
 
Ik weet het fijne er ook niet van. Ik heb de animatie's bekeken.
De yamaha heeft een een interval van 270 graden waar er niet wordt verbrand. Hier komt de benaming ook weg. De nieuwe Kawa heeft in de cyclus gedurende 540 graden geen ontbranding. Maakt verder ook niet uit, het is in ieder geval wel innovatief wat de ontwikkelaars van Kawasaki hier neerzetten. Ik ben erg benieuwd of Kawa het juiste spoor weer wat kan vinden.

D
 
Laatst bewerkt:
Maakt verder ook niet uit Baasm , ik hoop ook dat Kawa de aansluiting weer vind.
Wordt het weer een beetje mooier en spannender.
 
opzich niet zo heel vreemd lijkt me. Hage heeft behoorlijk wat ervaring, maar wil dit seizoen niet echt vlotten. Teams zijn gebrand op resultaten -> niet goed genoeg=nokken

Vanuit de andere klassen is er ws genoeg aanstormend talent wat wel op een al redelijk doorontwikkelde motor kan/wil starten. Kawasaki heeft bewust gekozen om eerst de ss te ontwikkelen (is best gelukt :P ) en daarna de sbk. Dit zal zeker het eerste jaar geen makkelijk jaar worden waarbij je de beste resultaten krijgt met een rijder die aardig wat ervaring én snelheid heeft/had.
 
:o :o :o :o :o :o , ;( als het waar is jammer '(

Ducati, het meest succesvolle merk uit het WK Superbike, heeft besloten om in 2011 geen fabrieksteam in te zetten in het WK Superbike, de Italiaanse fabrikant wil de technische knowhow aanwenden voor de ontwikkeling van nieuwe producten.


Noriyuki Haga (foto: donnyfoto.com)
Een van de merken die aan de basis lag van het succes van het WK Superbike heeft besloten om, voor wat betreft het WK Superbike, een andere weg in te slaan. De Italiaanse fabrikant heeft sinds het ontstaan van het WK Superbike in 1988 elk jaar een fabrieksteam in gezet maar zal dat het komende seizoen niet doen.

Ducati kende grote successen en wist in die 22 jaar als fabrikant 16 wereldtitels te bemachtigen terwijl 13 keer een Ducati rijder wereldkampioen werd, de laatste daarvan was Troy Bayliss in 2008.

Voor in ieder geval het komende seizoen gooit Ducati het roer om en zal men geen fabrieksteam inzetten en gaat men snijden in de levering van machines en steun aan privé teams en dat is nogal wat.


"Dit besluit is onderdeel van een specifieke strategie gemaakt door Ducati, met als doel verdere toename van technologische know-how in de productie modellen die in de komende jaren op de markt zullen komen. Om deze doelstelling te bereiken zullen de technische middelen die tot nu toe gewijd werden aan het Superbike team ingezet worden in de ontwikkeling van de nieuwe generatie van hypersport fietsen, in zowel de gehomologeerde en Superbike race versies," verklaarde Gabriele Del Torchio, President en CEO van Ducati. "Ik wil graag Nori en Michel willen bedanken, en alle rijders die hebben bijgedragen tot de grote geschiedenis van Ducati in het Superbike, maar vooral de Ducati medewerkers, het is hun harde werk en professionaliteit die het osn mogelijk heeft gemaakt om zulke belangrijke resultaten te behalen. Een welgemeende dank ook aan alle partners die ons gesteund, in de eerste plaats Xerox natuurlijk. Ik zou ook graag de Flammini broers, die het kampioenschap al zo lang onder hun hoede hebben, en de FIM willen bedanken voor de continue constructieve relatie."


Met deze nieuwe strategie hoopt Ducati sneller geavanceerde technische oplossingen, die momenteel getest worden in het prototype kampioenschap, te kunnen implementeren in productiemachines. Het testen van innovatieve technische oplossingen in het Superbike zal nu worden toevertrouwd aan externe teams die technische steun zullen krijgen van Ducati.

Ducati zal dan wel niet als fabrieksteam actief zijn maar de fabrikant blijft wel samen met de organisatoren van het kampioenschap, andere fabrikanten en de FIM blijven werken aan het definieren van een technisch reglement wat gericht is op het inperken van de kosten.
 
Ik zie Haga niet voor een privé c.q. klantenteam rijden, Kawasaki lijkt hiermee ineens een stuk interessantere keuze.
 
Tjah, als ik iemand die wk titel gun is het nitro nori.. Echter rijdt hij dit jaar beneden zijn kunnen.
Hij ging naar ducati omdat dat volgens hem de beste motor was voor de titel, dat was helaas niet meer het geval. Hij zal denk ik niet kiezen voor kawa omdat het een te grote gok is. Als yamaha hem weer wilt hebben doet hij dat eerder.

Kawa bouwt altijd super snelle superbikes, echter komen ze op de baan altijd net tekort..
 
Haga to Aprilia in 2011

Noriyuki Haga will ride a factory supported Aprilia RSV4 in 2011. MCN has learned that a deal has been put in place to run Haga in a one man team run by the current DFX Ducati squad.

The team is expected to receive official bikes from Aprilia and will also benefit from a number of Aprilia technicians in the team.

Haga last rode for the Italian manufacturer in 2003 when he competed in MotoGP onboard the RS3 Cube.

For full details see MCN out Wednesday 29th September.

NoriyukiHaga_Laguna_Top_Wall_1024.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een wereldtitel voor Haga in 2011!? *O* :}
Haga wordt geen SBK wereldkampioen. Hij zat er vorig jaar, net als in 2007 en 2000, dicht bij maar zal het niet worden, nooit.

In 2000 is hem de titel ontnomen toen hij werd beschuldigt van het gebruik van Ephedrine..de sukkels, maar hij zit nu in de herfst van zijn carrière en moet opboksen tegen een (te) grote groep coureurs van een nieuwe generatie. Daar helpt ook een nieuwe kampioensmachine niet meer bij.

Noriyuki Haga zal, net als Randy Mamola, moeten accepteren dat hij een groot coureur is maar zijn carrière zal afsluiten zonder titel.
 
biaggi ook de nieuwe generatie en checa die is ook al zo jong. komen allebei net pas kijken.
Haga wordt geen SBK wereldkampioen. Hij zat er vorig jaar, net als in 2007 en 2000, dicht bij maar zal het niet worden, nooit.

In 2000 is hem de titel ontnomen toen hij werd beschuldigt van het gebruik van Ephedrine..de sukkels, maar hij zit nu in de herfst van zijn carrière en moet opboksen tegen een (te) grote groep coureurs van een nieuwe generatie. Daar helpt ook een nieuwe kampioensmachine niet meer bij.

Noriyuki Haga zal, net als Randy Mamola, moeten accepteren dat hij een groot coureur is maar zijn carrière zal afsluiten zonder titel.
 
Haga wordt geen SBK wereldkampioen. Hij zat er vorig jaar, net als in 2007 en 2000, dicht bij maar zal het niet worden, nooit.

In 2000 is hem de titel ontnomen toen hij werd beschuldigt van het gebruik van Ephedrine..de sukkels, maar hij zit nu in de herfst van zijn carrière en moet opboksen tegen een (te) grote groep coureurs van een nieuwe generatie. Daar helpt ook een nieuwe kampioensmachine niet meer bij.

Noriyuki Haga zal, net als Randy Mamola, moeten accepteren dat hij een groot coureur is maar zijn carrière zal afsluiten zonder titel.

Ik vrees dat je gelijk hebt :') ,maar hoop doet leven *O* .
Wat ik wel weet,is als heer Haga-san zijn dag heeft,dat ie poep aan iedereen heeft en alles en iedereen zoek kan rijden :P .
Dat is mss dan ook wel de rol die voor hem weggelegt is.
Maar ik blijf hopen(dromen ;) ) dat ie het toch eens volbrengt en kampioen wordt,dan gaat er hier het dak af :Y
 
Laatst bewerkt:
afgelopen sbk race starten in ieder geval tom sykes als eerste en eindigde als 4 ,dat is dus niet erg slecht, een goed begin naar een goede kampioenschap voor volgend jaar mischien ik hoop het .
 
Ik vrees dat je gelijk hebt :') ,maar hoop doet leven *O* .
Wat ik wel weet,is als heer Haga-san zijn dag heeft,dat ie poep aan iedereen heeft en alles en iedereen zoek kan rijden :P .
Dat is mss dan ook wel de rol die voor hem weggelegt is.
Maar ik blijf hopen(dromen ;) ) dat ie het toch eens volbrengt en kampioen wordt,dan gaat er hier het dak af :Y

Hier idemdito :Y
 
Ik had Haga eerlijk gezegd liever op de nieuwe ZX10-R gezien,past toch beter bij hem dan de Italiaanse merken.
En je zult zien,volgend jaar rijden de kawa's voor het podium in het wsbk
 
Terug
Bovenaan Onderaan