Hagon schokkers,is dat wat?

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Wil op mijn Speed Triple een andere schokker,nou zie ik op de site van Hagon dat zo'n schokker E375,- moet kosten.Is te doen maar zijn ze goed en dan bedoel ik uiteraard beter dan origineel. :?
Iemand ervaring hiermee of zijn er voor die prijs andere opties?
Gr.Gerard
 
Wil op mijn Speed Triple een andere schokker,nou zie ik op de site van Hagon dat zo'n schokker E375,- moet kosten.Is te doen maar zijn ze goed en dan bedoel ik uiteraard beter dan origineel. :?
Iemand ervaring hiermee of zijn er voor die prijs andere opties?
Gr.Gerard

Ik ken niet veel andere merken eigenlijk.

edit: ken ze wel, maar geen ervaringen mee

Maar met Hagon shocks zit je gewoon goed. Zowel qua prijs, als qua kwaliteit!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja.... als je meer verwacht van de Hagon dan van de OEM schok zit je fout....... Voor dit geld krijg je een schok die het doet, meer niet......

Wil je een écht goede schok (ook qua instelmogelijkheden) dan zit je vast aan WP, Öhlins, Penske. Wilbers en Hyperpro zijn ook goed, in ieder geval beter als de Hagon.
 
Okee,niet echt vegelijkbaar net een Hyperpro dus,die kost dik honderd euries meer,ach,daar lig ik ook niet wakker van. :z
Heb trouwens wel het idee(als ik het zo lees)dat het wel verstandiger is om er met de brommer heen te gaan.Weet je zeker dat het goed afgestelt word. *:)
 
Hagon is van hetzelfde als je orginele shocks , goed en degelijk .

ik zou voor beter kiezen , in ieder geval volledig instelbaar

als je het met de Boge van BMW vergelijkt is Hagon een stuk beter.
ik vind Hagon een prima schokker, de importeur (Morren) past hem graag voor je aan naar jouw wensen en gewicht.
dat kan je van de standaard schokker niet zeggen :N
 
Hagon is een fabrikant die OEM shocks bouwt, maar ook volledig instelbare, vergelijkbaar met de andere topmerken, is in GB zeer gewaardeerd, rijden zelfs GP en Endurance machines mee rond...
tismaar wat je wilt uitgeven
 
als je toch wilt investeren in een schokbreker, dan kan je beter iets meer uitgeven maar dan heb je ook iets. ik zou sowieso voor ohlins gaan (kan het anders) en dan weet je zeker dat er geen betere bestaat. maar goed, da's een andere prijsklasse.
 
Eigenlijk geen enkel goed antwoord mogelijk...

Wat wil je er mee gaan doen? Wat moet er beter zijn dan het origineel? Duurzamer? Beter afgesteld op jouw gewicht? Zelf in te stellen? Kom je beperkingen tegen van je huidige exemplaar, zo ja wat?

@Aoleks: Ohlins roepen is totale onzin, het duurste is niet automatisch de beste keus. Maar dat lees ik wel vaker..
 
Eigenlijk geen enkel goed antwoord mogelijk...

Wat wil je er mee gaan doen? Wat moet er beter zijn dan het origineel? Duurzamer? Beter afgesteld op jouw gewicht? Zelf in te stellen? Kom je beperkingen tegen van je huidige exemplaar, zo ja wat?

@Aoleks: Ohlins roepen is totale onzin, het duurste is niet automatisch de beste keus. Maar dat lees ik wel vaker..

Helemaal mee eens. Ik heb bv. een Penske. Kwalitatief zeker niet minder dan Öhlins, maar wel een stukje betaalbaarder.

Geldt ook voor het vervangen van de veer. Je kunt er niet zomaar een stijvere veer inzetten bv. , in dat geval moet de demping etc. vrijwel zeker ook aangepast worden.

Overigens is ook een niet al te dure optie het laten opknappen van de oude schok. Je kunt 'm weer in de originele (nieuwstaat) laten terugbrengen, maar je kunt 'm ook laten reshimmen. Uiteraard hou je dan de afstelmogelijkheden van de originele schok.
 
Eigenlijk geen enkel goed antwoord mogelijk...

Wat wil je er mee gaan doen? Wat moet er beter zijn dan het origineel? Duurzamer? Beter afgesteld op jouw gewicht? Zelf in te stellen? Kom je beperkingen tegen van je huidige exemplaar, zo ja wat?

@Aoleks: Ohlins roepen is totale onzin, het duurste is niet automatisch de beste keus. Maar dat lees ik wel vaker..

Het grootste probleem is met duo rijden dat hij gewoon te week is en gaat deinen,de veer is ook te zacht.Nou kan je er uiteraard een hardere veer er op gooien.zal beter worden
maar dan ben ik geneigd om te zeggen gooi er dan een completere beter(afstelbaar)schokker op.
Komt zeker geen dure Olhins op. :N
 
Ik ben zeer te spreken over Hagon, je kunt maat werk krijgen als je weet wat je nodig hebt.
Nu is het ook afhankelijk wat voor een soort rijder je bent, rij je steeds grens opzoekend zou ik even verder kijken naar de topmerken. Ik ben meer een tour rijder en vaak met zijspan en dan is Hagon een prima schokdemper, de duurdere monochock types zijn volgens mij voor de sportieve rijder ook heel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan