Hakerig naar 2e versnelling, Triumph Daytona 955i '99

Waaijer

Die hard MF'er
Donateur
8 feb 2007
594
31
Zoeterwoude
Hey hallo allemaal,
Ik heb een Triumph Daytona 955i van '99 .. een heerlijke fiets.
Alleen merkte ik gisteren ochtend eenmalig met wegrijden en opschalen naar 2e versnelling dat het hakerig ging.
Daarna geen last meer.

Ik ben informatie aan het verzamelen en hoor vaak schakel vorken vervangen.

Moet bij een Triumph Daytona 955i van '99 het blok er dan onder vandaan?
 
je loopt wel erg hard van stapel door nu al te denken aan schakelvorken.
kijk eerst of dit probleem vaker voorkomt.
en als dat zo is dan zit dat vaker in de koppeling dan in de bak zelf.
 
Beetje te voorbarig. Heb zelf ook een 955i en voor zover ik op de hoogte ben van de standaard kwaaltjes, staat de versnellingsbak er niet om bekend dat daar vaak iets mis mee gaat.

Zoals hierboven geopperd: is je koppeling nog goed? Hoe oud is de koppelingskabel? Bij de mijne heb ik een 1050 koppelingskabel gemonteerd, een soort standaard upgrade. Verse olie schakelt vaak ook iets lekkerder.
 
Ben vanavond nog hetzelfde traject gereden .. en heb geen hakerige momenten koud meegemaakt met schakelen.
Ik hoop dat het bij die ene keer blijft! ..
Wat ik wel merkte met schakelen is het grove erin CLACK gevoel met schakelen.
Het lijkt wel of dat meer aanwezig is.

Denk er aan om de Shell vol synthetische 10w50 die er nu in zit, te wisselen voor een 15w50 vol synthetische olie die ze ook voor dit type opgeven.
Die is ipv 10 koud 15 koud dus iets dikker.
De 15 is iets dikker en vult wat meer in koude toestand.
 
Ben vanavond nog hetzelfde traject gereden .. en heb geen hakerige momenten koud meegemaakt met schakelen.
Ik hoop dat het bij die ene keer blijft! ..
Wat ik wel merkte met schakelen is het grove erin CLACK gevoel met schakelen.
Het lijkt wel of dat meer aanwezig is.

Denk er aan om de Shell vol synthetische 10w50 die er nu in zit, te wisselen voor een 15w50 vol synthetische olie die ze ook voor dit type opgeven.
Die is ipv 10 koud 15 koud dus iets dikker.
De 15 is iets dikker en vult wat meer in koude toestand.
Regelmatig ook gehad met mijn triumph , een te laag oliepeil of klevende koppelingsplaten
 
Wat voor fiets heb jij, dezelfde?
Wat voor problemen had jij?
En hoe en met wat heb je ze schoon gemaakt?
Een tiger 1050
met schakelen was die hakkelig en soms bijna niet in de versnelling te krijgen
platen eruit genomen daarna met een schone doek alle oude olie verwijderd daarna een nacht in verse olie en dan weer in elkaar bouwen was daarna meteen een wereld van verschil en tot nu toe geen problemen meer
 
Een tiger 1050
met schakelen was die hakkelig en soms bijna niet in de versnelling te krijgen
platen eruit genomen daarna met een schone doek alle oude olie verwijderd daarna een nacht in verse olie en dan weer in elkaar bouwen was daarna meteen een wereld van verschil en tot nu toe geen problemen meer

Oké .. thanks for the feedback!
 
Terug
Bovenaan Onderaan