hakkeld bij lage toeren

chooselife86

Rookie
17 feb 2012
21
0
Papendrecht
hallo allemaal ik heb sind kort een yamaha r6 uit 2002
als ik in lage toeren rij bijv in bebouwde kom hakkeld de motor als ik gas bij geef is het wel gelijk over maar als je door kleine straatjes rijd is het best lastig heeft er iemand een tip
alvast bedankt
 
Open uitlaat?

Lekker koppeling er bij pakken dan. Mijn ZZR 600 (= 4 cilinder) wil echt niet onbelast onder de 2500 rijden anders begint hij te schokken als een gek. Gevolg van open demper.
 
Kan een hoop uitmaken idd. Mijn ZZR1100 rijdt probleemloos 1500tpm met originele uitlaten. Ik heb wel eens op eenzelfde exemplaar gereden die open uitlaten had en niet opnieuw was afgesteld, wat een drama :(
 
Met open uitlaat krijg je meestak meer pk's, maar juist minder trekkracht onderin. Daarom hebben de meeste sportmoteren zo'n EXUP klep. Die zorgt er voor dat bij lagere toeren de uitlaat een stukje dicht gemaakt wordt zodat de stroomsnelheid minder wordt en je meer trekkracht krijgt.

Misschien heeft iemand de EXUP klep weggehaald of losgetrokken?

Mijn Fireblade heeft geen EXUP klep (of wat Honda er dan ook voor in de plaats heeft). Ik moet de motor echt boven de 2000 a 2500 toeren houden. Daaronder moet ik de koppeling erbij pakken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan