hakkelende 3e versnelling

TridenT

Die hard MF'er
21 sep 2004
485
0
Zwolle
toen ik vandaag aan het rijden was merkte ik ineens dat men motor nogal "hakkelde" in de 3e versnelling. zogouw als ik het gas er een beetje op gooi voelt het alsof er iets doorschiet, om daarna weer vast te slaan.
het lijkt haast wel of er een tand is afgesleten/gebroken waardoor hij er bij elke omwenteling er 1tje verder schiet ofzo...
het gekke is dat ik dit vandaag ineens ontstaan is, vrijdag heb ik nog best pittig gereden maar is het niet voorgekomen.
Zijn er mensen die zoiets weleens eerder hebben meegemaakt?
wat is het waarschijnlijk?
wat gaat dat me kosten?

t gaat om een vt1100 uit 86 met een dikke 54000 mijl op de teller.
x1pyCg41G5o59SmLY9zgJ_0eqxaGMO-aA45lvkzuuX6Iw-eaBPVyFj-wv_PWoUVtUVgVlPdLi8V9-2XippPIXN5imjb5_eNwypDINxqjANIsUDjkA9FqK0SaIrPNFjsmUYE


deze dus
 
ik denk het niet, het is nl alleen maar in de 3e versnelling en hij slipt verder ook niet door, deze zijn bij de 45000 ooknog vervangen door de vorige eigenaar (als die niet gelogen heeft)
 
In je versnellingsbak draaien de hondjes (zo heten die dingen DOGS nou eenmaal) tegen elkaar aan dat is wat je voelt. Kombinatie met schakel vork en versleten lager busjes.

reparatie hoeft niet echt dramatisch te zijn....

Het is winter en kan het voor je uitvoeren..

gr olaf
 
In je versnellingsbak draaien de hondjes (zo heten die dingen DOGS nou eenmaal) tegen elkaar aan dat is wat je voelt. Kombinatie met schakel vork en versleten lager busjes.

reparatie hoeft niet echt dramatisch te zijn....

Het is winter en kan het voor je uitvoeren..

gr olaf

dat zou geweldig zijn!

hoeveel wil je daarvoor hebben?
wanneer zou dat kunnen?
(ik rijd over het algemeen gewoon door swinters)

me mail is isditnuwelnodig@hotmail.com (geen geintje serieus)
 
Laatst bewerkt:
Poe had ik je ongeveer 1000 kunnen besparen......

denk et niet, wat er vervangen moest worden is gewoon nergens meer te krijgen nl,
ook niet via leveranciers in amerika of japan. enige mogelijkheid was om of een donor blok er in te zetten, of de tandwielen laten draaien.
Maar dat laatste scijnt ook zo'n beetje onmogelijk te zijn.

had jou trouwens ff moeten mailen dat ik em al ergens anders ondergebracht had trouwens sorry, niet netjes, maar was errug druk
 
idd, maar t was meer dat een andere motor die me net zoveel lol op zou leveren als deze fiets me minstens 4d zou kosten en dat is toch nog net ff wat meer!

en niet rijden is natuurlijk geen optie, zelfs niet in de winter
 
Enige mogelijkheid was om of een donor blok er in te zetten, of de tandwielen laten draaien.
Maar dat laatste schijnt ook zo'n beetje onmogelijk te zijn.

Zoekfunctie gebruiken had je een hoop geld kunnen besparen.

Ik ontwerp tandwielkasten en versnellingsbakken bij 1 van de weinige fabrieken in Nederland die een gigantisch machinepark hebben voor het zelf vervaardigen van tandwielen, wormwielen, spline's etc. etc. gehard & geslepen als je dat wilt.

Dit heb ik al diverse keren gemeld hier maar als er niet naar gekeken wordt....

Voor dat geld had ik echt wel een tandwieltje voor je kunnen maken of opknappen.

Maar goed, het is nu opgelost en dat is het belangrijkst... :]
 
Dat mag altijd, als ik iemand kan helpen doe ik dat graag.

Het is niet gezegd dat wij het kunnen, het hangt er altijd een beetje van af of wij de benodigde moduulfrezen hebben voor de buitenvertanding en eventueel de binnenspline's, maar als ik een (kapot) voorbeeld in m'n handen heb kan ik altijd effe kijken natuurlijk, dat kost niks.

Maar we hebben een magazijn met letterlijk duizenden metrische, engelse en amerikaanse moduulfrezen en snijmessen, dus het zou me verbazen als we het niet kunnen.

Maar stuur 's een kapot tandwiel op zou ik zeggen, ik wil best 's effe gaan rekenen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan