Half -of vol syntetisch

ertoes

Die hard MF'er
11 jan 2007
277
5
Nieuwegein
Kan iemand mij vertellen waarom ik half -of vol syntetische olie in mijn
CBR600F uit 2000 moet hebben? Heb al gezocht, maar lees verschillende dingen
en een echt antwoord heb ik er niet uit kunnen halen....
 
Gewoon mineraal.... Ik zou eens wat olietesten lezen.....

Ja maar...ik rij een supersport, heeft toch echt wel vol-syntheet nodig..bla...bla... (achterliggende gedachte - IK ben een snelle rijder - toch geen mineraal, daar gaat m'n status)

En er wordt voor € 90,= olie gekocht :+ :+
 
half syntheet is gewoon mineraal met een syntehetische toevoeging ( blend).
Motorex powersynth, gaat 3.6 liter olie in je blok en de olie kost ongeveer € 13.50 per liter en dat € 10.00 voor een oliefilter.
Dus beter kost niet meer.
Oja er staan op mf al zat topics over olie en ook ik heb wel eens een uitleggend verhaal gescgreven over welke olie en waarom.
ff zoeken
 
De meeste motorrijders en motorzaken gebruiken semi-synthetische olie.
Vol-synthetische olie gaat langer mee, maar dat lijkt me meer iets voor auto's met langere verversingstermijnen.
 
Als je motor nieuw is kan je vol synthetisch gebruiken.
Bij een motor met al wat km is dit ten stelligste AF te raden!!

Vol synthetische olie reinigt alle roetaanslag die er eventueel is en dat gaat hij dus rammelen

Semi synthetisch is in alle omstandigheden aan te raden ;)
 
Als je motor nieuw is kan je vol synthetisch gebruiken.
Bij een motor met al wat km is dit ten stelligste AF te raden!!

Vol synthetische olie reinigt alle roetaanslag die er eventueel is en dat gaat hij dus rammelen

Semi synthetisch is in alle omstandigheden aan te raden ;)

Niet gehinderd door enige kennis....
 
Daar gaan we weer kan niet iemand het olie topic kopieren scheelt weer een hoop tijd en uitleg, zoals dat de koppeling gaat slippen moe moe moe??????
Zoek aub dat olietopic en ga het rustig lezen.
 
Standaard heeft ie een half-syntheet. Als je een goede olie zoekt voor een redelijke prijs zou ik valvoline nemen kost meen ik 4 liter zon 36 euri. Ik heb zelf de half syntheet van mijn blade vervangen voor een vol syntheet maar dat kan niet bij alle bikes, soms gaat de koppeling slippen.
 
Ik heb mn Castrol R4 in mn pc25, iets ouder dan de jouwe maar loopt super...
Als je dr niet van die hele goedkope kutolie in gooit gaat t wel goed.
Als je op safe wilt spele zou ik er inderdaad gewoon een half-synthetische in gooie.
 
Allen bedankt voor de reacties, ben bij Arie Molenaar geweest maar adviseerde me
Castrol GPS volsyntetisch....... Waarom krijg ik deze olie geadviseerd als de koppeling
ervan kan gaan slippen, zij moeten toch beter weten?!!?!?!?!?

Ik heb de olie gekocht en ook in mijn motor gegoten, nog niet mee gereden dus
kan niets over slippende koppeling melden.
 
Allen bedankt voor de reacties, ben bij Arie Molenaar geweest maar adviseerde me
Castrol GPS volsyntetisch....... Waarom krijg ik deze olie geadviseerd als de koppeling
ervan kan gaan slippen, zij moeten toch beter weten?!!?!?!?!?

Ik heb de olie gekocht en ook in mijn motor gegoten, nog niet mee gereden dus
kan niets over slippende koppeling melden.

Castrol GPS is geen volsyntheet....

onderstaande komt van de Castrol website:

Castrol GPS is een geavanceerde semi-synthetische viertaktmotorolie die voor een uitstekende smering en bescherming zorgt. Castrol GPS kan gebruikt worden voor elk merk Japanse of Europese 4-takt motorfiets van om het even welk type: hoog prestatievermogen, multi-cilinders, multi-kleppen, V-twin of watergekoeld, sportmodel of replica.

Maar het is idd een prima motorolie voor jouw fiets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan