Halflive doet het weer

Dat verbaast mij ook.
Is jouw schuifmaat van elastiek? :+
1690735527433.png

Bijna, omdat ik het zo raar vond heb ik hem speciaal nog even schoongepoetst en op nul gezet.
 
Waar denk je dat die sims voor zijn?
Niet voor dat giet stuk, dat maakt bmw op de 100e nauwkeurig .......





😇🤔
Ook niet voor een lager dat misschien afwijkt .
Maar de sims zijn er om het kroonwiel en pion wiel op elkaar uit te simmen daar in alles wat bewerkt word , toleranties zijn en de tandwielen wel bijna perfect in elkaar moeten grijpen
 
Ook niet voor een lager dat misschien afwijkt .
Maar de sims zijn er om het kroonwiel en pion wiel op elkaar uit te simmen daar in alles wat bewerkt word , toleranties zijn en de tandwielen wel bijna perfect in elkaar moeten grijpen
Nee, niet deze shims. Deze zijn om voorspanning op het conische rollager te zetten. De shim die jij bedoeld zit tussen het conische lager en het kroonwiel , en tussen het pignonwiel.
 
Donderdag is de motor afgeleverd bij AFS. Heel handig van de ANWB dat ik 's morgens een berichtje krijg dat hij wordt opgeladen in Leipzig en als ik om vijf uur bij Frank voor de deur sta blijkt hij al geleverd te zijn. Frank wist dus van niets, er staat ineens een Hongaarse chauffeur voor de deur met een zijspan zonder dat hij wist waarom en van wie dat ding was.
Ik heb net de klok open gepeld. En inderdaad, een kopie van voorgaande foto. kogels geschaafd en de kooi helemaal aan brokken.
Als het lager ook axiaal kan bewegen zou dat ook een oplossing zijn ofzit ik er helemaal naast ?
 
Ja, het grote lager zou daar veel gelukkiger van worden. Maar dan gaat het conische lager weer stuk. Eigenlijk zou je twee kogellagers moeten hebben, of nog liever twee conische lagers. Maar daar is geen ruimte voor. Ik heb ook wel gelezen dat er motoren zijn met een naaldlager in plaats van het conische lager. Dat gaat op een solo wel, maar op een span natuurlijk niet
 
je hebt ook nog hoek contact lagers, deze bouwmaten lijken veel meer op kogel lager ten opzichte van conische lagers.
Misschien dat je met een beetje verbouwen hiermee wel weg komt?
 
Nee, kansloos. Dan zou ik een heel nieuw deksel moete frezen. Ik kan de stomp niet kleiner maken omdat anders de seal niet meer past. En ik kan het deksel niet groter maken omdat er geen vlees zit. Ik heb er wel aan gedacht toen Leotje opperde om er een dubbel lager in te zetten. Dat levert ook allemaal moeilijkheden op maar dat zou haalbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan