Halflive doet het weer

Dus je hele garage zit onder de alu slijptroep nu?
Respect hoor, dat is een stevige puist werk met de hand!
 
Gloven jullie dat nu echt zelf???? Halflive krijgt gewoon keurig stoffer en blik in de handen geduwd_O-_O-_O-
 
Het ding zit er tussen. De grap is dat aan de voorkant het spatbord er overheen zit en je er dus vrijwel niets meer van ziet.
Het valt niet mee om vier losse, zwabberende onderdelen aan elkaar te krijgen.
IMG_20191005_171833040.jpg
IMG_20191005_171822513.jpg


Wat wel rot was is dat Herr BMW de originele plaat met locktite vastgezet heeft. Ik moest dus de 4 gaten in de vorkpoten schoonsnijden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Een vraagje voor de langere termijn.
Ik wil graag mijn EML voorwiel uit de K75 aanpassen voor de schijven en voorvork van de RS. Maar om met het 17" voorwiel te klauwen er af te halen is al krap. Heeft er ooit iemand de originele schijven en klauwen in een 15"velg gebouwd? Maar niet in een brede schommelvork maar op de standaard breedte.
In het kader "een zijspan is nooit af".

Edit: ik heb het al gevonden in het topic van Slijptol, het past gewoon niet: Mooi voorkantje
Dan moet ik maar eens kijken hoe het gaat met een Smart rem in de voorvork zoals Viking64 had op zijn GS.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een tijd met een eigenbouw naloop verkleiner rondgereden.
Ik heb toen de bouten in de vorkpoten door het aluminium heen gedaan en eronder nog een klemplaat gemaakt.
Zodat de aluminium uitstulpingen, waar de schroefdraad in zit, opgesloten zat tussen 2 platen
Dat was omdat ik het een beetje eng idee vond dat het hele gewicht op het voorwiel aan de 2 voorste kleine boutjes staat te trekken.
Ik weet dat tripteq het ook zo doet maar ik had het liever wat robuuster
En zeker als je de draad al wat opgepoetst hebt is het waardom te overwegen
 
Heb je de uitstulpingen aan de onderkant vlak gemaakt?
Ik heb de bouten langer genomen als BMW. Die grijpen maar 1,5cm in het aluminium, de nieuwe een centimeter meer. Juist omdat de halve wereld met dit type naloopverkorting rijdt heb ik er vertrouwen in. Als ik iets als een zwak punt zie is het de wanddikte waar die uitstulpingen zitten. Maar daar is niet veel aan te doen.
 
Gisteren heb ik mijn Smart velg die ik een jaar of 6 geleden van Petaat overgenomen heb in de grijze Hammerite gespoten. Vandaag de band eromheen gelegd. 165/65-15, zo'n brede band heb ik nog nooit om een motorfiets gelegd, het gaat wel heel soepel.
Ik heb nog zo'n band over, die gaat in de aanbieding.
 
En jij denkt dat banden het eewige leven hebben. ik zou hem in de reserve leggen. Een beetje gassen met BMwomen en het bandje is zo versleten. Heb je toch mooi nog een reserve liggen
 
Ik snap het wel, wij hebben hier ondertussen een garage vol met "reserve" spullen....

Ik was toevallig vanmorgen nog bij een klant, die hadden "ont-spult" of iets dergelijks... Werkte erg bevrijdend zei die mevrouw.

(en weer wat ruimte in de garage om mijn nieuw aangeschafte invalzaag met geleiderails en toebehoren kwijt te kunnen O-):+)
 
De adapter is aangepast, hij is nu 7cm, volgens de tekening van Petaat. Aan de kardanzijde gaat dat netjes. Aan de uitlaatzijde had ik nog iets ruimte nodig. De 165 Michelin band past er mooi niet tussen. Vreemd omdat de 160 motorband aan alle kanten ruimte had.
Maar goed, Niet iets wat je met een hamer niet op kan lossen. Uitlaat er af, op een matje en timmeren maar. Voor het beeld een plaatje "voor".

IMG_20191026_125750397.jpg


Ik heb de indruk dat de voetsteun naar binnen staat. Als het span er aan zit zal ik eens geweld gaan gebruiken om die beugel aan het subframe naar buiten te buigen.
 
Als het maar 'gepast geweld' is dan. :P
Lekker bezig halflive.

Over ontspullen gesproken. :X
Intussen naast meer motoren en meer fietsen hier in de garage ook een bed en een drumstel verschenen onlangs. Terwijl intussen de banden vh span zowat plat stonden. -O-
Staat me bij dat ik nog een schommel vork in bestelling heb staan. Maar ik zou het begrijpen als dat allang weg is inmiddels.

Misschien eens tijd om ook hier weer eens werk te maken vd driewieler. :Y
 
Die schommel staat inderdaad nog steeds op je te wachten. Je bent voor mij niet anoniem genoeg om het ding zonder kennisgeving weg te doen.
 
De adapter is aangepast, hij is nu 7cm, volgens de tekening van Petaat. Aan de kardanzijde gaat dat netjes. Aan de uitlaatzijde had ik nog iets ruimte nodig. De 165 Michelin band past er mooi niet tussen. Vreemd omdat de 160 motorband aan alle kanten ruimte had.
Maar goed, Niet iets wat je met een hamer niet op kan lossen. Uitlaat er af, op een matje en timmeren maar. Voor het beeld een plaatje "voor".

Bekijk bijlage 1438850

Ik heb de indruk dat de voetsteun naar binnen staat. Als het span er aan zit zal ik eens geweld gaan gebruiken om die beugel aan het subframe naar buiten te buigen.

Ik mis het plaatje "na" ... :+
 
Ik mis het plaatje "na" ... :+
Die hou je tegoed. Het valt niet mee om dat een beetje in beeld te brengen, zeker niet als het donker is.
Hier wel een plaatje van het onderste subframe. niet veel anders als de meeste 1100's.
IMG_20191027_145208771.jpg


Aan de strip links voor de achterste kogel komt een sub-subframe naar boven, via de voetsteun naar de schokdemper.
De strip in het midden heeft nu niet veel functie meer. Ik had het plan on net als Tripteq schoren te maken naar voor en achter maar omdat mijn subframe naar achter toe langer is heb ik dat laten varen.
In plaats daarvan heb ik een bracket (boven) gemaakt dat op de linker middenbok bevestiging komt. Daarvandaan een diagonaal naar de achterste kogel.

Het zijspan hangt intussen aan deze twee kogels. Ik moet nu de breedte bepalen zodat er een koffer tussen past en de plaats van de lippen voor de schoorstangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan