Halflive doet het weer

heb jij toevallig wat aan een voor, en achter, schokker van een 1100gs?
Ik heb nog een setje liggen dat niks doet.
Anders gaat het waarschijnlijk binnenkort de container in.
Ja, doe maar. Voor het span zijn ze iets te lang maar ik rij dagelijks op de gewone GS, daar kunnen ze natuurlijk ook een keer de geest geven. Het geeft me ook de kans om een stel cosmetisch op te knappen terwijl ik op de andere blijf rijden.
 
mooi!
Ik heb ook nog een paar bijna nieuwe handkappen liggen.
Zal ik die dan ook maar meenemen?

Ik ga regelmatig naar westwoud en kom dan bij jou in de buurt.
Ik breng ze dan wel een keer langs! :)
 
Ja, de badkamer verbouwen. Maar dat bedoelde je zeker niet?
Goos heeft er een andere 30% zwaardere veer opgezet. Het enige ritje dat ik sindsdien gemaakt heb is naar de jaarbeurs heen en weer. Ik heb er nog geen goed oordeel over. Ik denk dat het een redelijke compromis is tussen comfort en wegligging, niet heel sportief. Het span duikt teveel in snelle rechterbochten. Maar dat zit meer aan de voorkant. Als ik straks tijd over heb ga ik daar eerst een bus onder zetten. De bus heb ik al, ik moet alleen een contraptie maken om de veer te persen.
Ik stond vanmiddag in de fietsenkelder op het werk met een volledig lege voorband van de GS. Dat heeft nu eerste prioriteit. De Mitas wil niet afdichten op de velg, ik ga maar weer een Michelin bestellen.
 
Hoi.

Badkamer verbouwen ken ik, 3 weken in de bijkeuken in een speciekuip en een steelpannetje als douche.
Mitas heeft daar wel meer last van, heb nu Heidenau, beter.

Groeten, Paul.
 
Heidenau K60 winterbanden onder de solo Goldwing gehad. Bevielen echt super! Zelfs in de sneeuw, maar ook op koud en nat asfalt
 
Het is een Anakee 3 geworden. Achter blijft de Mitas 08, die dicht wel af. Als ik ze de voorband er van het weekend af heb zal ik een plaatje maken. Volgens mij heeft de Mitas een heel smalle hiel, smaller als Michelin en heidenau.
 
Hoi.

Heidenau K60 Scout hier.
Vind die herrie wel meevallen.

Slijtage valt me ook mee, nu een 5-6000 gereden met dit span, bandje was al niet nieuw meer, maar zit nog leven zat op.

Groeten, Paul.
 
Het is een Anakee 3 geworden. Achter blijft de Mitas 08, die dicht wel af. Als ik ze de voorband er van het weekend af heb zal ik een plaatje maken. Volgens mij heeft de Mitas een heel smalle hiel, smaller als Michelin en heidenau.
Ik heb een grove mitas tubeless op een mijn k1100 voorwiel. Dat sluit goed af. Vreemd, ik had er niet eerder van gehoord. Wel iets om te onthouden.
 
Ik heb nog gereden met Michlin anakee op mijn triumph tiger was ik heel tevreden over heel goede grip bij nat wegdek (tiger intussen verkocht reden constant problemen ermee )
 
Ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe staal ommantelde remleiding gekocht en daarmee de zijspanrem op de splitter van mijn voorrem aangesloten. Nu heb ik geprobeerd te ontluchten zonder keukentrap. Ik heb gewoon de vloeistof van het potje door laten lopen naar de remklauw van het zijspan.
Nu komt het gekke, de remmen zijn keihard, ik kan mijn hendel niet tegen het handvat aan knijpen. Wat heb ik verkeerd gedaan?
Gevolg hiervan is dat ik nu een werkloze staal ommantelde leiding van anderhalve meter in de aanbieding heb.
Lieve Mona, wat nu?
 
Beste Halflive, Mona begrijpt je niet helemaal. Heb je een nieuwe leiding voor het zijspanremmetje gekocht en die bijgestoken in de bestaande loodgieterswerken voor de voorrem (met een t-stukje) en werken je remmen nu niet meer, zit er een bestaande splitter voor de voorrem. Standaard gaat er toch 1 leiding van de rempomp via de rechter poot naar een stalen leiding en t-stukje. Vanaf daar via twee stukken flex naar de klauwen links en rechts. heb je daar iets veranderd of zit er nog een ander tstukje ergens anders terug ? Ik begrijp hem niet helemaal? Op zich zijn harde remmen natuurlijk wat je wel wilt hebben, tenminste als de remmen vrijkomen als je niet in de handle knijpt en aangrijpen als je wel knijpt.

Ik heb van mijn 1100S nog het originele voorstukje liggen. Vervangen door twee leidingen vanaf de rempomp, vond ik gemakkelijker.

benno
 
Ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe staal ommantelde remleiding gekocht en daarmee de zijspanrem op de splitter van mijn voorrem aangesloten. Nu heb ik geprobeerd te ontluchten zonder keukentrap. Ik heb gewoon de vloeistof van het potje door laten lopen naar de remklauw van het zijspan.
Nu komt het gekke, de remmen zijn keihard, ik kan mijn hendel niet tegen het handvat aan knijpen. Wat heb ik verkeerd gedaan?
Gevolg hiervan is dat ik nu een werkloze staal ommantelde leiding van anderhalve meter in de aanbieding heb.
Lieve Mona, wat nu?
Ik denk dat je een tovenaar bent dan. Magische krachten. Daarboven heeft iemand besloten je te matsen
 
Ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe staal ommantelde remleiding gekocht en daarmee de zijspanrem op de splitter van mijn voorrem aangesloten. Nu heb ik geprobeerd te ontluchten zonder keukentrap. Ik heb gewoon de vloeistof van het potje door laten lopen naar de remklauw van het zijspan.
Nu komt het gekke, de remmen zijn keihard, ik kan mijn hendel niet tegen het handvat aan knijpen. Wat heb ik verkeerd gedaan?
Gevolg hiervan is dat ik nu een werkloze staal ommantelde leiding van anderhalve meter in de aanbieding heb.
Lieve Mona, wat nu?
Ff checken, remt het bakwiel ook werkelijk? Of heb je de leiding onder de montage bout van de toeter gelegd. Dan zal ie namelijk ook wel remmen, maar alleen als je toetert
 
Ik begrijp het ook niet helemaal
Je koopt een leiding
Sluit deze aan
Het werkt
En vervolgens zet je de leiding weer te koop in een ander topic

Rare jongens, die Noord Hollanders
 
Beste Halflive, Mona begrijpt je niet helemaal. Heb je een nieuwe leiding voor het zijspanremmetje gekocht en die bijgestoken in de bestaande loodgieterswerken voor de voorrem (met een t-stukje) en werken je remmen nu niet meer, zit er een bestaande splitter voor de voorrem. Standaard gaat er toch 1 leiding van de rempomp via de rechter poot naar een stalen leiding en t-stukje. Vanaf daar via twee stukken flex naar de klauwen links en rechts. heb je daar iets veranderd of zit er nog een ander tstukje ergens anders terug ? Ik begrijp hem niet helemaal? Op zich zijn harde remmen natuurlijk wat je wel wilt hebben, tenminste als de remmen vrijkomen als je niet in de handle knijpt en aangrijpen als je wel knijpt.

Ik heb van mijn 1100S nog het originele voorstukje liggen. Vervangen door twee leidingen vanaf de rempomp, vond ik gemakkelijker.

benno

Wat jij het T stukje noemt bedoel ik met de splitter. Ik heb de remleiding aangesloten op de rechter leiding van het T stuk met een dubbele banjobout.
Ik denk dat je een tovenaar bent dan. Magische krachten. Daarboven heeft iemand besloten je te matsen
Ik vond het juist heerlijk rustig hierboven sinds Schiphol plat ligt.
 
Normaal gesproken is het ontluchten van de zijspanrem een drama. Altijd blijft er wel ergens een belletje zitten. Ik ben gewend dat ik uiteindelijk de remklauw aan de keukentrap ophang om hem ontlucht te krijgen. Ik was dus hogelijk verbaasd dat het in 1x lukte.
By the weg @PaulRS , heb jij interesse in mijn 19" Mitas 08? Ik heb nu een Michelin daar ben ik heel gelukkig mee. De Mitas mag weg.
 
Hoi.

Dat drama met ontluchten ken ik, van de pomp naar de tang, knijp, nippel open/dicht, tot je er lijp van wordt.
Of, andersom met een klismaspuit, niks wil.
Tot uiteindelijk hij wel wil, waarom?

Bandje heb ik geen interesse in, ligt nog een nieuwe K60 klaar.

Groeten, Paul.
 
Als die band niet in de weg ligt neem ik hem graag van je over zodra we weer ooit naar treffens kunnen. Lekker grof, leuk voor m'n k1100 project.
 
Terug
Bovenaan Onderaan