Halflive doet het weer

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.085
9.304
Purmerend
Het is weer eens zover. Er moet weer eens wat verbouwd worden in huize Halflive. De aanleiding bestaat uit een aantal componenten. Ten eerste is een watergekoelde driecilinder niet waar mijn hart sneller van gaat kloppen, hoe betrouwbaar dan ook. Ten tweede wordt de K75 ondanks de hart transplantatie van twee jaar geleden oud. Plastic begint af te takelen, de brandstofpomp geeft weer problemen, de elektra wordt gammel. Hoe lang blijf je dan nog doorrommelen?

Wat gaan we doen?
Ik heb een paar maanden terug van Benno123 een R1100RS over genomen.
WP_20190507_14_54_46_Pro.jpg


Het is het juiste bouwjaar en hij heeft niet veel gelopen.
Hij gaat de Moturist als zijspan krijgen. De Smart adapter van het achterwiel gaat ook over. Daar komt alleen een bredere velg op. De voorvork gaat onderuit met een naloop adapter. Dat is het zo'n beetje voor het eerste jaar.
Daarna heb ik een vast stuur op de lijst staan, het huidige hangt in rubber. En een 15" voorwiel waarvoor ik waarschijnlijk mijn huidige EML wiel ga aanpassen.
 
Het subframe wordt geinspireerd op Tripteq, net als die van Rutgertje en Viking. Tenminste het onderste deel. Een dikke plaat waar de middenbok zat en een M12 bout door het aangegoten oog voor op het carter. Deze twee worden verbonden met een buis.
IMG_20190805_175714321.jpg

IMG_20190805_171136670.jpg

IMG_20190805_171210466.jpg


En voor de jankerts, die lip aan de buis zit alleen met een paar hechtlasjes. Als ik straks klaar ben met de vonkenstokken gaat hij nooit meer los. Een afstand busje is ook al. Het is wel heel krap daar tussen het carter en de RS bochten.
Aan de achterkant komt er een verbinding tussen de buis, de voetsteun en het achterframe.
 
Ik ken jouw laswerk, van jou kan ik het hebben.
Ja, hij heeft ongeveer 20pk meer dan de K75 maar daar was het me niet om te doen. Ik ben eerder bang dat ik het koppel ga missen, een K75 kan je in de stad met 1500 toeren draaien.
 
Gaaf hoor, had ooit ook eens hetzelfde idee maar dan jouw bakkie aan een kale R110S die ik ff had...maar bakkie zit alweer een tijd aan een NTV en dat laat ik maar zo want rijdt prima:]
Succes met de opbouw!
 
Ik ken jouw laswerk, van jou kan ik het hebben.
Ja, hij heeft ongeveer 20pk meer dan de K75 maar daar was het me niet om te doen. Ik ben eerder bang dat ik het koppel ga missen, een K75 kan je in de stad met 1500 toeren draaien.
kan je niet in plaats van de adapter een autoband op het originele achtervelg zetten , weet niet juist wat maat van velg erop ligt maar goed ...
ik heb op de k1200 originele velg een autoband gezet , 185x50x17 en gaat heel goed ....(momenteel )
 
Dat kan. Maar ik wil graag de eindoverbrenging korter hebben. Dan kan ik zonder mijn koppeling uit te branden vlot wegrijden en hoef ik niet zo snel terug te schakelen als een helling wat steiler is. Het is voornamelijk mijn vakantie voertuig, dus zwaar beladen en campings liggen niet altijd bovenop een berg, meestal moet je klimmen om van het terrein af te komen.
Bovendien wil ik mijn combinatie graag wat lager hebben.
 
kan je niet in plaats van de adapter een autoband op het originele achtervelg zetten , weet niet juist wat maat van velg erop ligt maar goed ...
ik heb op de k1200 originele velg een autoband gezet , 185x50x17 en gaat heel goed ....(momenteel )
Volgens mij heeft deze R1100RS een 18" achtervelg en daar zijn maar weinig banden voor. En ten tweede de banden zitten te ruim om de velg.
 
Lekker bezig zie ik al.

Ik vind op zich dat die r1100 best wel wat koppel onderin heeft hoor, zou met een bak weinig moeite moeten hebben.

Laat de vorderingen maar zien ,ik ben benieuwd.
 
Volgens mij heeft deze R1100RS een 18" achtervelg en daar zijn maar weinig banden voor. En ten tweede de banden zitten te ruim om de velg.
18 inch zou kunnen hoor , dat weet ik zo niet , maar ik was er bij als ze mijn autoband op mijn 17 inch originele velg getrokken hebben , en die zit er niet te
los op hoor , is echt een " spannertje " :Y
 
Dat kan. Maar ik wil graag de eindoverbrenging korter hebben. Dan kan ik zonder mijn koppeling uit te branden vlot wegrijden en hoef ik niet zo snel terug te schakelen als een helling wat steiler is. Het is voornamelijk mijn vakantie voertuig, dus zwaar beladen en campings liggen niet altijd bovenop een berg, meestal moet je klimmen om van het terrein af te komen.
Bovendien wil ik mijn combinatie graag wat lager hebben.
wat leg je daar dan op van maat band ?
 
De originele band van de RS is 160 breed. Ik denk aan een autoband van 165/65 R15
 
Vandaag wel bezig geweest maar niets boeiends. Veel hoekjes en gaatjes, Lekker wat stokken opgebrand.
 
Maak je wel weer heel veel foto's en zo voor je website? Ik heb toch al best vaak toekomstige K zijspan piloten verwezen naar jouw subframe bouwwerk.
 
Ik probeer foto's bij te houden. Maar het is afleiding als je net lekker aan het porrelen bent.
 
Tof!

Lekker doorbouwen!
Dan kan je er in oktober gelijk mee naar t BOT voor een goede proefrit! O-)
 
Hoi EHE, wordt er bij jou (jullie) nog wat gebouwd? Al weer een poosje geen updates gezien......:+
Vakantie tijd he. Maar om toch de boel wat bij de les te houden: er is een datum gepland waarop het eerste 3States span z'n eerste meters zal maken. Het span is dan nog niet klaar, maar de straat op en neer rijden moet mogelijk zijn.
Maar je snapt natuurlijk al wel dat we de datum geheim houden. We willen geen paparazzi in de buurt.....
 
Hoi EHE, wordt er bij jou (jullie) nog wat gebouwd? Al weer een poosje geen updates gezien......:+

Ik probeer nu even een paar weken de vakantie papa te spelen en doe even twee weken helemaal niks met motoren, maar as zaterdag zitten die twee weken er al weer op en daarna moet er nog wel weer even flink gewerkt worden om die geplande testdag ook echt waar te kunnen maken
IMG-20190806-WA0010.jpg
 
Vakantie tijd he. Maar om toch de boel wat bij de les te houden: er is een datum gepland waarop het eerste 3States span z'n eerste meters zal maken. Het span is dan nog niet klaar, maar de straat op en neer rijden moet mogelijk zijn.
Maar je snapt natuurlijk al wel dat we de datum geheim houden. We willen geen paparazzi in de buurt.....

Een spionage foto misschien?8-)
 
Ik probeer nu even een paar weken de vakantie papa te spelen en doe even twee weken helemaal niks met motoren, maar as zaterdag zitten die twee weken er al weer op en daarna moet er nog wel weer even flink gewerkt worden om die geplande testdag ook echt waar te kunnen maken
Bekijk bijlage 1416136

Je hebt helemaal gelijk en zult het vast en zeker verdient hebben. Geniet er van en wij horen en zien later de zijspan plaatjes wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan