Halflive doet het weer

Een spionage foto misschien?8-)
IMG-20190807-WA0008.jpeg
 
  • Grrr
Waarderingen: RuuT
Is er geen 17" BMW achtervelg die hier in past? Ziet er mooier uit en een speedster band voor nog geen 50 euro.
 
Ik heb vanmiddag even gekeken, Enigma had het bij het juiste eind. De achtervelg is 18" Zoals ik al schreef, die gaat vervangen worden door een Smartie. Ik was vanmiddag op een vreemde autosloop voor de auto van zoonlief. Daar stonden een aantal Smartjes Fortwo en ik heb ook wat lichtmtalen wielen zien liggen. Daar zal ik op een rustig moment eens langs gaan om te kijken of ik wat leuke velgjes kan scoren Zelf heb ik alleen de gewone stalen liggen.
 
Het onderframe zit nu in de vorm en hechtjes. Daar is niets interessants te melden. De hoofdbuis is wel een stuk langer aan de achterkant dan de Tripteq, ik twijfel nog of ik een diagonaal naar de jiffy ga maken. Nu kan dat nog niet, dan valt de motor om.
Ik ben aan het bouwen geweest van de achter-boven aansluiting. Een prop in de frame/versnellingsbak bevestiging en dan via de voetsteun naar de hoofdbuis. Aan de bovenkant heb ik een plaat met een dikke bus die aan de schokbreker bevestiging komt. Die plaat zat aan de vertikale buis vast. Dat was een misrekening.
IMG_20190808_160849799.jpg


De prop in het frame loopt namelijk niet paralell met de bovenste framebuis. Als het spul vastgehecht zit krijg je het nooit meer van het frame af. De bovenkant is nu dus weer los. Daar gaat een demontabele verbinding tussen komen.
Helaas moest ik ook de ophangbeugel van het rempotje los slijpen. Het zat in de weg. Maar goed, een beetje Action zwart en je mist het niet meer.
 
ik zou wel een diagonaal naar de jiffy toe maken, anders krijg je overdwars niet veel stijfheid, want hij hangt nu alleen nog maar aan die platte strip toch?
 
Ik heb wel een droehoek van staf van achter rechts naar midden links naar voor rechts gemaakt. Maar daarachter steekt nog 20cm buis uit. Een simpele buis diagonaal naar de jiffy zou enorm veel stijfheid bieden. Als zal je waarschijnlijk met rechtuit rijden de extra stijfheid niet missen.
 
Bij de gietwielen zit de schijf aan de klok, bij spaakwielen aan de naaf. Dat laatste is kud. Telkens als je het wiel er uit haalt moet ook de remklauw los.
 
Bij de gietwielen zit de schijf aan de klok, bij spaakwielen aan de naaf. Dat laatste is kud. Telkens als je het wiel er uit haalt moet ook de remklauw los.
Hoe vaak haal jij je wiel eruit dan? Of, met hoeveel bouten zit je remklauw vast?
 
Het is niet zozeer de hoeveelheid werk, de constructie is gewoon kud. Als je eenmaal gewend bent om met vier bouten het wiel er uit te halen is het vervelend om de klauw ook nog eens los te halen. Blokjes terug drukken en netjes ophangen. En voorzichtig zijn met de schijf die aan het wiel blijft zitten.
En mijn GS achterwiel moet er zeker jaarlijks uit om een nieuwe band te plaatsen.
 
Het is niet zozeer de hoeveelheid werk, de constructie is gewoon kud. Als je eenmaal gewend bent om met vier bouten het wiel er uit te halen is het vervelend om de klauw ook nog eens los te halen. Blokjes terug drukken en netjes ophangen. En voorzichtig zijn met de schijf die aan het wiel blijft zitten.
En mijn GS achterwiel moet er zeker jaarlijks uit om een nieuwe band te plaatsen.
Jaja. Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk. Ik wissel 2x per jaar van band, en dan moet elk schroefje en boutje wat met de achterbrug te maken heeft los. Zelfs de wind in de band demonteer ik dan. Maar ik heb het er voor over😇
 
Het is niet zozeer de hoeveelheid werk, de constructie is gewoon kud. Als je eenmaal gewend bent om met vier bouten het wiel er uit te halen is het vervelend om de klauw ook nog eens los te halen. Blokjes terug drukken en netjes ophangen. En voorzichtig zijn met de schijf die aan het wiel blijft zitten.
En mijn GS achterwiel moet er zeker jaarlijks uit om een nieuwe band te plaatsen.

Ik had een gw1500 met zijspan en kleine wielen geheel Ezs uitgevoerd.
Een achterwiel eruit halen duurde ongeveer 1,5 uur er moest veel los, ik begon met de linkerkoffer en buddyseat, dan de remtang en ophanging losmaken, de linker schokbreker los en de remankerplaat, dan de remschijf van de aluminium drager af dan de drager los , de as zit er nog steeds in dan.
De linker uitlaat er af en een afdekkap dan kun je op den duur de as er uit halen en alles opvangen wat al los hangt.
Het achterwiel zou er nu uit kunnen maar zal wel klemmen op de vertanding vd cardan.
De lucht hoeft bij deze motor niet uit de band Dat is een meevaller.

Dan moet alles weer terug, dat was zeker 2 uur werk
 
Nu is die gw zijspan naar een nieuwe eigenares, en rijdt ik weer met de Cali 2 rond met of zonder zijspan.
 
Mijn zoon heeft bij AFS (Superblackbird) gewerkt, ik ken de verhalen over Goldwings. Dat maakt mijn bezwaar op de BMW rem heel klein.

Ander issue. Om de voor-boven aansluiting te maken wil ik de twee verbindingsbouten van het carter gebruiken. Daar moeten langere bouten in komen met een plaat er over. Zoals je op het plaatje kunt zien zitten de bouten verdiept en is het carter rond.
Ik moet dus dikwandige buisjes hebben om de boel solide te maken en de twee bouten met elkaar te verbinden.
fwd upper.JPG


Voordat ik mijn mini draaibankje ga belasten, zijn er buisjes te koop 10mm binnen en een wanddikte van een mm of 5, dus 20 uitwendig? Hoe heten die dan?
 
Mijn zoon heeft bij AFS (Superblackbird) gewerkt, ik ken de verhalen over Goldwings. Dat maakt mijn bezwaar op de BMW rem heel klein.

Ander issue. Om de voor-boven aansluiting te maken wil ik de twee verbindingsbouten van het carter gebruiken. Daar moeten langere bouten in komen met een plaat er over. Zoals je op het plaatje kunt zien zitten de bouten verdiept en is het carter rond.
Ik moet dus dikwandige buisjes hebben om de boel solide te maken en de twee bouten met elkaar te verbinden.
Bekijk bijlage 1416901

Voordat ik mijn mini draaibankje ga belasten, zijn er buisjes te koop 10mm binnen en een wanddikte van een mm of 5, dus 20 uitwendig? Hoe heten die dan?
Koppelmoer M10. En die even rond draaien en met een 10 mm boor erdoor
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Het zal niet meevallen om een buis te vinden die past waar jij dat wilt, dus zelf passende busjes maken op je draaibankje is de snelste manier.
 
Daar heb je toch een draaibank voor :?
Draaibankje Het is een heel klein dingetje, als ik 10mm door staal wil boren moet ik heel voorzichtig doen anders slaat de thermische belasting er uit.
Ik liep ook al aan koppelmoeren te denken. Ik wil alleen nog even kijken wat je nu aan wanddikte overhoudt als je de schroefdraad er uit boort. Anders worden het gewoon stukjes 20mm staf waar ik een gat door boor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan