Halflive heeft een moturist

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.087
9.307
Purmerend
Jawel, er is toch een Moturist in huize Halflive gekomen.

full


full

De prachtige bumpers zijn intussen van het frame afgeslepen. Ik wil een standaard bak, zonder vlaggetjes en slingers.

Ik denk dat het een type 1 is. Er zijn ook types 1 met een kortere instapklep. Maar ik ga er van uit dat toen type 2 uitkwam de mal aangepast is en de klep vergroot.

Natuurlijk is hij niet helemaal nieuw. Hij is ietsjes verrat, in ieder geval matzwart gemaakt. De polyester is hier en daar wat gekneust. De ruit is weg en natuurlijk ook het dekje.
Maar verder is het een goede basis. Zelfs de lampjes zijn aanwezig.

Ik ben begonnen met de instapklep. Ik heb er geen foto van, maar de bak is van binnen geheel bekleed met hoogpolig rood velours tapijt. In centrum Amsterdam ziet men dat graag zo.
Eerst kaal maken dus.

full
full
full
full


De gelcoat vertoont barsten, die moet dus geslepen en geplamuurd worden. Er zitten twee gaten van binnenuit door het dek geslagen. Iemand zonder veel polyesterkennis heeft een strip onder het dek gelamineerd die de boel onder spanning zet en kraakt.
Mocht iemand deze bak herkennen hoor ik het graag. Ik heb hem gekocht in Nijmegen, de vorige eigenaar komt uit Grave.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Aan welke motor komt ie? Of moet je nu op zoek naar een passende Guzzi....
Nou, ik wil eigenlijk geen carburateurfietsen meer. De K75 vind ik een mooi plan, maar daar is BMWoman nog niet van overtuigd. En zoals je weet is het hier een democratie, maar er is slechts 1 persoon met vetorecht.
De Moturist is ontworpen door Jos Schurgers. Dezelfde die de lijnen voor de Van Veen OCR 1000 op papier gezet heeft.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een betaalbare OCR om er een mooi geheel van te maken.
Maar een K100 is ook een optie.
 
Dezelfde die de lijnen voor de Van Veen OCR 1000 op papier gezet heeft.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een betaalbare OCR om er een mooi geheel van te maken.
Maar een K100 is ook een optie.

Volgens mij zijn die OCR's niet meer op elke straathoek te koop; er is er net nog eentje de deur uitgegaan voor de weggeefprijs van rond de € 70.000. Succes met de zoektocht naar een leuk gebruikt exemplaar; anders wellicht een Guzzi EV.....
 
Volgens mij zijn die OCR's niet meer op elke straathoek te koop; er is er net nog eentje de deur uitgegaan voor de weggeefprijs van rond de € 70.000. Succes met de zoektocht naar een leuk gebruikt exemplaar; anders wellicht een Guzzi EV.....

:o sorry halflive zoek maar een andere hobby :X
 
Ik denk dat ik op zoek ga naar een betaalbare OCR om er een mooi geheel van te maken.


Dan wens ik je veel succes. Maar ik ben bang dat je eerder je heil zal(moeten)gaan zoeken bij een Kaatje of anders een Moto Guzzi van een recent bouwjaar ivm je wens voor injectie. Een goede maat van mij(TvdE)heeft een Griso(met Armac zijspan)en is er zeer over te spreken.
 
Laatst bewerkt:
Mmmh, ik vrees dat het OCR plan even op een laag pitje komt.

Kleine impressie, de Moturist is geheel gestoffeerd met deze fraaie vloerbedekking.

full


En niet knullig gelijmd, het zit er keurig in en is goed gelijmd. Het is door een pro gedaan.
 
Mooi meegenomen toch? Hoef je de bak niet opnieuw te bekleden.

Wacht FF, d'r was iets met de kleur geloof ik, en de hoogpoligheid. Vergeet ik bijna dat er ook iets met Amsterdam was. |(
 
Laatst bewerkt:
Als ik het al mooi gevonden had moest het er toch uit om alle gaten en scheuren te repareren. Eigenlijk is het puur geluk dat het mijn smaak niet is.

media_xl_904933.jpg
 
_O- _O- _O- Ik neem aan dat 't BMWoman d'r smaak ook niet is.
Het is me ook wel een Yab-Yum kleurtje.
 
Laatst bewerkt:
Dan wens ik je veel succes. Maar ik ben bang dat je eerder je heil zal(moeten)gaan zoeken bij een Kaatje of anders een Moto Guzzi van een recent bouwjaar ivm je wens voor injectie. Een goede maat van mij(TvdE)heeft een Griso(met Armac zijspan)en is er zeer over te spreken.

Die stond in achterveld naast mij..... Daar zou ik ook zeker over te spreken zijn :9~ :9~
 
Die stond in achterveld naast mij..... Daar zou ik ook zeker over te spreken zijn :9~ :9~~


Weet ik, ik heb nog even met je staan praten. Meteen nadat je aan kwam rijden. Zelf kan ik niet zijspan rijden, maar ik vond eigenlijk al meteen dat je het, zo op een poep en een scheet, al aardig onder de knie begint te krijgen. Donderdag opgehaald en zondag in Achterveld met je zoon. Dat kereltje sprong er ook uit of je nooit iets anders gedaan hebt.
 
Als ik het al mooi gevonden had moest het er toch uit om alle gaten en scheuren te repareren. Eigenlijk is het puur geluk dat het mijn smaak niet is.

[afbeelding]
Kamertje thuis zo inrichten met het tapijt uit je bak, en je hebt de 70 mille zo bij elkaaar voor die OCR. 8-)
 
Kamertje thuis zo inrichten met het tapijt uit je bak, en je hebt de 70 mille zo bij elkaaar voor die OCR. 8-)



Proest!!!!
Nou zijn er overal wel liefhebbers voor maar ik ben bang dat we er dan toch ook de mevrouw van de foto bij moeten huren.

Maar afgezien van dat "probleem" ,het begint wel op werk te lijken voor zo'n bedrag.
 
Ach, halflive in jarretels achter het raam, moet volk voor te vinden zijn :+.
 
Overal zijn liefhebbers voor.
Ik denk dat ik een dating site op ga zetten en dan mailtjes van een euro ga beantwoorden. Het was gister op het nieuws dat daar enorme markt in zit.
 
Overal zijn liefhebbers voor.
Ik denk dat ik een dating site op ga zetten en dan mailtjes van een euro ga beantwoorden. Het was gister op het nieuws dat daar enorme markt in zit.
Maar dan zonder het beantwoorden |( |(

Gefeliciteerd met je nieuwe bak trouwens :)
 
Mooie luxe bak "ooit". Maak er weer iets moois van, mis ons spannetje nog wel eens, was leuk met klein kind erin.(Nu zit ze al weer jaren achterop en vraagt ze of het niet wat harder kan) })
 
Nou, ik wil eigenlijk geen carburateurfietsen meer. De K75 vind ik een mooi plan, maar daar is BMWoman nog niet van overtuigd. En zoals je weet is het hier een democratie, maar er is slechts 1 persoon met vetorecht.
De Moturist is ontworpen door Jos Schurgers. Dezelfde die de lijnen voor de Van Veen OCR 1000 op papier gezet heeft.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een betaalbare OCR om er een mooi geheel van te maken.
Maar een K100 is ook een optie.


Net een leuk Polygoon filmpje gevonden over de OCR. File:Presentatie van 's werelds duurste wankelmotor voor twee-wielige voertuigen-33532.ogv - Wikimedia Commons
 
Terug
Bovenaan Onderaan