Halflive heeft weer een Guzzi

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.181
9.402
Purmerend
Het blijft kriebelen. Na de enorme teleurstelling met de Triumph Trophy van afgelopen zomer had Halflive wel weer trek in iets leuks.
Dat is oude droom geworden. Een Moto Guzzi 1100 sport. Altijd onpraktisch en onbetaalbaar. Maar deze heeft lichte gebruiks sporen en daardoor goed betaalbaar.
Het ding heeft een behoorlijke ervaring maar er is in de loop der jaren ook het een en ander gereviseerd en gerepareerd.
IMG_20201114_171702581.jpg
IMG_20201114_171731228.jpg
IMG_20201114_163752839.jpg
IMG_20201114_165134792.jpg


Voorlopig is di de eerste en laatste update. Ik heb nog een ander project dat van het voorjaar moet rijden. Ik ga de komende maanden op zoek naar een zuiger en een kop. Of een heel ander 1100 blok. De grap is dat de zuigers van de 1100 Sport uniek zijn en niet meer te koop. De kans is groot dat ik een setje cilinders en koppen van een California ga plaatsen.

Voor diegenen die denken dat ze een echte Italiaanse design klassieker hebben. Van deze motor met ballen zijn er minder gemaakt:
Sport 1100
1994: 365
1995: 1,191
1996: 215
Totaal: 1771
 
Laatst bewerkt:
wel beetje verkeerde afdeling........ is zeker geen brik, maar voorlopig ook nog geen klassieker.
wel een mooie fiets, rijden ook fantastisch, heb er een jaartje dagelijks mee rond gereden, maar de eigenaar wilde 'm niet verkopen (had 'm in bruikleen)
Is dit trouwens een carb of injectie versie?
 
wel beetje verkeerde afdeling........ is zeker geen brik, maar voorlopig ook nog geen klassieker.
wel een mooie fiets, rijden ook fantastisch, heb er een jaartje dagelijks mee rond gereden, maar de eigenaar wilde 'm niet verkopen (had 'm in bruikleen)
Ik zou niet snel mijn Guzzi uitlenen, een Honda of Yamaha zomaar.
 
Dit is de carburateur versie. 40mm Dell Orto's Ware kunstwerken op zich. Tegen mijn principes, er is altijd wat met carburateurs. Maar omdat ze bij een Guzz aan de buitenkant hangen kan ik over mijn principes heenstappen.
 
Leuk! :Y :Y

Maar worden de zuigers niet meer gemaakt????
Zo oud is dat ding toch niet?
Heb je al contact gehad met mark Wilmink?
Die doet eigenlijk alleen v50 nato maar hij heeft wel contacten in die wereld.
 
De motor is van '95 en deze zijn maar 3 jaar gemaakt. Nee, die zuigers worden niet meer gemaakt. TLM heeft er nog wel eentje maar wil daar 300 euro voor hebben. Een kop heeft hij ook nog nieuw., zonder kleppen. Dat zijn prijzen die ik er niet voor neer wil leggen.
 
Laatst bewerkt:
Deze had je al gezien neem ik aan?




 
Gaaf ding!
Mooi projectje. Maar wat moet er eerst af voor je hier aan mag werken?
Nadat ik de Triumph verkocht had ben ik aan de BMW R60/6 begonnen. Alle lakwerk is nu bijna geprepareerd. Dan komen er 800cc Nicasil cilinders op en elektronische ontsteking. Andere bochten en nieuwe dempers. Waarschijnlijk ook nieuwe klepgeleiders en uitlaatkleppen.
Ter referentie, ik heb voor het stel BMW cilinders met zuigers 75 euro betaald.
 
Deze had je al gezien neem ik aan?




Heb je ook al gezien wie de aanbieder is van al die artikelen?
 
Nadat ik de Triumph verkocht had ben ik aan de BMW R60/6 begonnen. Alle lakwerk is nu bijna geprepareerd. Dan komen er 800cc Nicasil cilinders op en elektronische ontsteking. Andere bochten en nieuwe dempers. Waarschijnlijk ook nieuwe klepgeleiders en uitlaatkleppen.
Ter referentie, ik heb voor het stel BMW cilinders met zuigers 75 euro betaald.
Het is geen BMW en dat is veel geld waard toch?
 
Dit is de carburateur versie. 40mm Dell Orto's Ware kunstwerken op zich. Tegen mijn principes, er is altijd wat met carburateurs. Maar omdat ze bij een Guzz aan de buitenkant hangen kan ik over mijn principes heenstappen.
Die Dell'Orto PHM 40 carburateurs zijn redelijk bullitproof (ik heb ze al drie jaar (ruim 50.000 km,) op mijn R100.
 
Cool! zou dat ook passen op een R80 met R60 koppen? :+ Dan zet ik wel Chinese Mikuni's op de Guzzi O-)
 
Daar zijn ze misschien wat te groot voor. Mijn R100RT heeft met geflowde koppen 30 procent meer doorstroming (80 i.p.v. 70 pk aan de krukas). Persoonlijk zou ik dan voor 38 mm Dell'Ortos gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan