Het blijft kriebelen. Na de enorme teleurstelling met de Triumph Trophy van afgelopen zomer had Halflive wel weer trek in iets leuks.
Dat is oude droom geworden. Een Moto Guzzi 1100 sport. Altijd onpraktisch en onbetaalbaar. Maar deze heeft lichte gebruiks sporen en daardoor goed betaalbaar.
Het ding heeft een behoorlijke ervaring maar er is in de loop der jaren ook het een en ander gereviseerd en gerepareerd.
Voorlopig is di de eerste en laatste update. Ik heb nog een ander project dat van het voorjaar moet rijden. Ik ga de komende maanden op zoek naar een zuiger en een kop. Of een heel ander 1100 blok. De grap is dat de zuigers van de 1100 Sport uniek zijn en niet meer te koop. De kans is groot dat ik een setje cilinders en koppen van een California ga plaatsen.
Voor diegenen die denken dat ze een echte Italiaanse design klassieker hebben. Van deze motor met ballen zijn er minder gemaakt:
Sport 1100
1994: 365
1995: 1,191
1996: 215
Totaal: 1771
Dat is oude droom geworden. Een Moto Guzzi 1100 sport. Altijd onpraktisch en onbetaalbaar. Maar deze heeft lichte gebruiks sporen en daardoor goed betaalbaar.
Het ding heeft een behoorlijke ervaring maar er is in de loop der jaren ook het een en ander gereviseerd en gerepareerd.
Voorlopig is di de eerste en laatste update. Ik heb nog een ander project dat van het voorjaar moet rijden. Ik ga de komende maanden op zoek naar een zuiger en een kop. Of een heel ander 1100 blok. De grap is dat de zuigers van de 1100 Sport uniek zijn en niet meer te koop. De kans is groot dat ik een setje cilinders en koppen van een California ga plaatsen.
Voor diegenen die denken dat ze een echte Italiaanse design klassieker hebben. Van deze motor met ballen zijn er minder gemaakt:
Sport 1100
1994: 365
1995: 1,191
1996: 215
Totaal: 1771
Laatst bewerkt: