Halflive heeft weer een Guzzi

Beide bobines zijn intussen in rook opgegaan, maar voor het eerst in twee jaar heeft hij weer gelopen.

Als er nog iemand een stel Ducati bobines BAE 850 AK heeft liggen of een alternatief weet hou ik me aanbevolen.
Er gaat nog wat R&D plaatsvinden op de ontsteking, maar dit geeft hoop.
Beetje laat misschien, maar lees nog geen oplossing.
Ik heb nog bobines liggen ergens van een 996 , als dat de goede zijn mag je ze hebben.
 
Beetje laat misschien, maar lees nog geen oplossing.
Ik heb nog bobines liggen ergens van een 996 , als dat de goede zijn mag je ze hebben.
Oh, sorry @chris 708 ik heb je reactie nooit gezien. Als dat van die vierkante blokjes zijn wil ik ze graag overnemen. Gezien het bouwjaar zou het goed kunnen. Hij draait nu op een stel Suzuki bobines waar ik een ophanging voor zou moeten maken.
1668809922120.png
 
Laatst bewerkt:
Loopt mooi !
Ik ben zondag in de schuur, zal eens zoeken naar de bobines.
Dat viel mij ook op, hij start vlot en pakt ook mooi op. Doe rustig aan. Er moet nog een nieuwe printplaat gemaakt worden en de hele boel in elkaar gesoldeerd, ik denk niet dat ik hem dit jaar nog naar huis breng.
 
Hmmmm jullie hebben een andere kijk op dat lopen dan ik , als de ontsteking netjes is en goed geprogrammeerd is nog wel wat aandacht nodig aan die 40mm carbs .
Het toerental zakt wat in om daarna weer omhoog te komen voor die stationair loopt minofmeer

Die elektronica is wel een vlinkstuk kleiner dan wat Guzzi zelf gebruikte in die tijd _O-
 
De elektronica die er oorspronkelijk op zat was voor auto's bedoeld. Size did not matter. De unit die er op zat kon ook een injectie aansturen. Het kon allemaal wel wat minder. SWF heeft inderdaad een heel slimme ontsteking bedacht, naar de huidige stand der techniek. Dan kan het allemaal wel wat kleiner.
Omdat de motor niet eerder gelopen heeft zijn de carburateurs nooit afgesteld. Het is op het oog gebalanceerd en mengsel 1,5 slag uit. Het verbaast mij al dat hij überhaupt een beetje normaal stationair wil lopen. Temeer omdat hij nu nog 10 graden voorontsteking heeft.
 
Hmmm 10 graden voorontsteking is toch niet zo verkeerd , een LeMans met slechts 850cc heeft 8 graden voorontsteking
Grotere inhoud heef meer tijd nodig ( krukas graden) om tot volle verbrandingsdruk te komen dan is die 10 graden niet eens zo verkeerd
Die SWF kan volledig geprogrammeerd worden waardoor je op toeren altijd het juiste tijdstip voor ontsteken kan inregelen .
Dat van de carbs wist ik niet dacht dat je er mee gereden had met een losgekoppelde injectie
 
SWF kan inderdaad geprogrammeerd worden. Maar dit is prototyping. Normaal werkt een SWF met twee Hall sensoren op de kruk- of de nokkenas. Eentje voor elke cilinder. Nu komt de trigger van een enkel referentiepunt tien graden voor BDP links. De rest moet daarvandaan berekend worden.
Ik denk dat 10 graden echt teveel is. 8 graden vind ik ook al veel. De LM heeft ook een andere krukas. Ik kom voor een T3 voorontsteking onder de 5 graden tegen. Ik zou graag op de 5, 6 graden zitten. Maar aan de andere kant, ik kom bij mensen die hun 1100 injectie ombouwen naar carburateurs ook 11 graden tegen. En wat maakt het uit, als hij de carburateurs er maar niet af spuugt. Je rijdt toch nooit stationair. Ik had de Boyer op mijn Triumph op maximale voorontsteking afgesteld, nooit naar stationair gekeken. Net als de Beck op de R60/6. die staat ook op maximale voorontsteking, nooit naar stationair gekeken.
 
Krijg ik een appje dat ik de motor weer op kan halen. Hij heeft alle data die hij nodig heeft. De printplaat wordt deze week getekend en besteld. Hij stuurt de P&P ontsteking later.
Daar kan je niets aan afstellen: stekker er in en hij doet het.
Eerst maar vervoer regelen. Dan ga ik in de tussentijd maar de accubak aan passen voor een AGM accu en een bracket lassen voor de koplamp. Kan ik na tweeëneenhalf jaar eens een rondje maken op dat ding.
 
Wat bedoel je met vervoer regelen? Als je een aanhanger nodig hebt, die heb ik hier staan.
 
Nou, het was even zoeken, maar ik heb ze gevonden hoor.kijk maar of je er iets aan heb.
 

Bijlagen

  • 20221125_130105.jpg
    20221125_130105.jpg
    177,4 KB · Weergaven: 32
  • 20221125_125904.jpg
    20221125_125904.jpg
    175,3 KB · Weergaven: 31
  • 20221125_125803.jpg
    20221125_125803.jpg
    248,2 KB · Weergaven: 30
  • 20221125_125743.jpg
    20221125_125743.jpg
    263,8 KB · Weergaven: 31
Top! Ze lijken er sprekend op. Ik denk dat de ophangbeugeltjes bij de Guzzi een kwart slag gedraaid zitten. De kabels wijzen naar achter. Mijn plan is om zaterdag de 10 december de motor te gaan halen. Mag ik ze dan in de middag bij je op komen halen?
 
Er zit weer wat progressie in.
De ontsteking is ontworpen, de motor heeft op het prototype gedraaid. De nieuwe printplaten worden momenteel ge etst. De bobines van Chris hangen er in, dat was een feest met M4 moertjes ergens tusse, achter het frame, goed over nagedacht.
Ik heb de Marzocchi M1R voorvork uit elkaar gehad en geserviced. Een aftapschroefje was rot gedraaid, daar zit nu een Heli coil in. Net als in de klembouten van de vooras. Die waren maar verlengd met een moertje er achter. Ook maar Heli coils dus.
De hele motor is zo'n beetje verrot gedraaid, of het zit muur en muurvast.
Omdat het voorwiel er toch uit was heb ik die gelijk maar Ali gepimpt. Ik denk wel dat hij er sneller van wordt.
IMG_20230106_153315052.jpg

En omdat ik toch aan het pimpen was, de klembanden van de inlaatrubbers ergerden me al bvanaf het begin
IMG_20230106_153321720.jpg

Daar heb ik dus ook maar in RVS geinvesteerd.
IMG_20230106_154737599.jpg

Daarnaast heb ik een fatsoenlijke beugel gemaakt om de BMW C1 koplamp er in te hangen. Helaas heb ik daar geen plaatje van en hij hangt weer achter de kuip.

Volgende stap wordt een verbouwing in het achterframe. Er horen twee parallel geschakelde 9Ah accu's in. Maar als ik de ophanging van de relais een beetje aanpas past er ook een liggende AGM accu in. Dat bevallt me veel beter. Dan moet ik alleen een paar lipjes afslijpen en verplaatsen.
 
De accubak is aangepast, er ligt nu een AGM accu in.
Het volgende project is ook aangekomen.
Ik kwam er achter dat de Sport toch niet dezelfde nokkenas heeft als de Cali. De kleppen gaan zo'n twee graden eerder open en later dicht. De hogere zuigers heb ik al liggen. Dus het volgende project zijn koppen met grote kleppen. De Sport heeft origineel een 46,5mm inlaatklep, de Cali 44mm. Ik speelde met het idee om de cali koppen op het Sport blok te zetten. Ik denk dat de 2,5mm geen nadeel oplevert. Misschien zelfs beter door de hogere gassnelheid. Ik denk echter dat de Cali inlaatkanalen meer naar binnen gericht staan. De carburateurs komen dan niet uit met het luchtfilterhuis. Om dat met Sport inlaatkanalen op te lossen zou ik het inlaatkanaal van de koppen aan moeten passen.
Met andere woorden, mijn eigen blok wordt een allegaartje, ik heb niet het vermogen van de Sport en ik zit met een half Cali blok.
Dus:
IMG_20230208_131345106.jpg

Cilinderkoppen van een Le Mans 4, ook 1100cc, met 47mm inlaatklep.
Ik kan straks het Cali blok compleet verkopen, eventueel draaiend laten zien en horen. En de rechter 1100 Sport kop. Dan heb ik weer het Sport blok met de juiste nummers en nokkenas in de fiets hangen.
Eerst maar zelf rijden met de fiets en rustig het Sport blok nalopen en weer monteren.
 
ter info
staat op ebay een blok te koop van een sport 1100
deze komt uit Frankrijk.
prijs 780 euro
 
Toevallig bij Reboot?
Niet dat het voor mij interessant is, ik heb intussen alle spullen bij elkaar om mijn eigen blok weer op te bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan