Hallo Allemaal

CornellBisan

Rookie
6 okt 2020
1
0
Mijn naam is Cornell en ben nieuw hier. Sinds kort ben ik eigenaar van een Bisan Lifan 150cc. De scooter startte en reed prima totdat ik op het achteraf gezien domme idee kwam de scooter in een wasstraat schoon te spuiten. Hij zag er weer uit als nieuw maar startte niet meer en kon lopend naar huis en heb ik dus een probleem. Iemand vertelde me dat als alles opgedroogd zou zijn de scooter het weer zou doen. Niet dus..ik ben nu vier dagen verder en start nog steeds niet. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn en hoe ik dit probleem het beste kan oplossen? Dank jullie wel voor de te nemen moeite. Groet, Cornell
 
Proficiat met je aankoop! Normaal gezien zou als alles weer droog is je machine weer moeten starten maar niet alles kan drogen als er geen lucht aan kan. Er kunnen veel oorzaken zijn jammer genoeg. Het beste dat je kan doen is hem naar de garage brengen en hen even naar water(schade) laten snuffelen.

Een zwakke tuinslang tot daar toe maar water onder hoge druk or wasstraten zijn inderdaad geen goed idee. Zo geraakt het water in onderdelen die geen water verdragen. Enkele veel voorkomende problemen zijn water in de luchtfilter, in de carb, in de elektrische connecties (starter o.a.), in de brandstoftank, in de bougies, ... Als de scoot na een lange tijd drogen nog niet start zit er niks anders op dan sleutelen, alles openleggen en laten drogen.

Ik ben echter maar een leek en ken je machine niet. Ik duim dat er iemand met meer kennis je hier kan verder helpen.
 
Proficiat met je aankoop! Normaal gezien zou als alles weer droog is je machine weer moeten starten maar niet alles kan drogen als er geen lucht aan kan. Er kunnen veel oorzaken zijn jammer genoeg. Het beste dat je kan doen is hem naar de garage brengen en hen even naar water(schade) laten snuffelen.

Een zwakke tuinslang tot daar toe maar water onder hoge druk or wasstraten zijn inderdaad geen goed idee. Zo geraakt het water in onderdelen die geen water verdragen. Enkele veel voorkomende problemen zijn water in de luchtfilter, in de carb, in de elektrische connecties (starter o.a.), in de brandstoftank, in de bougies, ... Als de scoot na een lange tijd drogen nog niet start zit er niks anders op dan sleutelen, alles openleggen en laten drogen.

Ik ben echter maar een leek en ken je machine niet. Ik duim dat er iemand met meer kennis je hier kan verder helpen.

Dit, zal ergens water in zijn gaan zitten. Aangezien je er weinig verstand van hebt even bij iemand langs die er wel verstand van heeft :)
 
Zoals de 2 vorige posts al aangaven is er ongetwijfeld ergens water terechtgekomen waar het niet thuishoort.
Je kan de zoektocht proberen te verkleinen door enkele eenvoudige testen:
- als je het contact aanzet, lichten dan al de lampjes op zoals normaal? Of blijft bijvoorbeeld het motormanagement lampje aan. Is alles normaal dan lijkt er al niets mis met de elektronica van de motor.
- als je wil starten, draait dan je startmotor? Wil die niet draaien dan is er iets mis met de bediening van je startmotor of je startmotor zelf of met de startbeveiliging. Wil die wel draaien, dan kan het probleem zitten in het brandstofsysteem of in de ontsteekkring.
- als de startmotor draait en het niet te moeilijk is dan zou je de bougiedop kunnen afnemen, daar een andere bougie insteken, die tegen het motorblok houden en nakijken of er vonk is. Heb je geen vonk dan zit het hem in de ontsteekkring, is er wel een vonk dan zit het in het brandstofsysteem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan