Hallo allemaal

DDdeBoer

Rookie
25 jan 2023
7
19
Ik heb dan recent ook het forum ontdekt en de eerste avond al veel gelezen. Voorstellen was er nog niet van gekomen.

Ik ben Debby, 39, uit Olst. (Dorp langs de IJssel tussen Deventer en Zwolle) en sinds dec 2022 in het bezit van het rijbewijs.
Nog niet in het bezit van een motor, maar heb deze week wat motorzaken bezocht.
Ik wist al dat ik voor een all road/adventure wilde gaan, omdat ik ook woon werk wil gaan rijden.
Ik heb deze week op een versys 650, V-strom 650, nc750x en cb500x gezeten.

De eerste 2 vond ik wat te "groot". Ik ben 1m73.
Het word dus zeer waarachijnlijk een honda. Komende week heb ik proefritten gepland staan voor beide honda modellen.
Nu alleen nog bedenken of ik een nieuwe wil of niet..
 
Welkom hier.

Honda is uiteraard een prima keuze, rij ik zelf ook, maar schrijf andere merken niet af.

Voor heel veel motoren zijn verlagingssets te krijgen, ivm doorsteken van de voorvork poten pas je er dan wel op.
Ook kan het (laten) versmallen van je zadel veel helpen, je staat dan iets minder breed, waardoor je voeten makkelijker bij de grond komen.
Er gaat zo iemand een plaatje van enorme plateauzolen plaatsen, valt niet meer te voorkomen helaas. :X

Succes met de zoektocht, lekker veel proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Met 1,73 kun je toch op bijna elke motor?
Het kon ook wel, kon met mn tenen bij de grond, maar vond de versys en v-strom wat groot voor mij. Dat is gevoel wat ik heb. Misschien omdat ik nog geen rij ervaring heb, ik weet het niet goed. Maar voelde me op de honda prettiger. De honda's zijn ook wat smaller en lichter.
 
Het kon ook wel, kon met mn tenen bij de grond, maar vond de versys en v-strom wat groot voor mij. Dat is gevoel wat ik heb. Misschien omdat ik nog geen rij ervaring heb, ik weet het niet goed. Maar voelde me op de honda prettiger. De honda's zijn ook wat smaller en lichter.
Door die breedte houd je wat meer ruimte over en kom je net met de volle voet aan de grond. Een buddy is snel aangepast als je dat wilt. Heb je gepast met dames motorlaars? Die hebben vaak een soort slee hak als je begrijpt wat ik bedoel.
 
@IJzervreter
Ik heb gewone motorlaarzen.
Heb dus wel gezeten op verachillende motoren, maar niet gereden.
Ben ondertussen al behoorlijk enthousiast geraakt over de Honda's.
Vandaar dus dat ik die eerst ga proefrijden. Mocht het toch niet bevallen, ga ik weer verder kijken.
Maar ik denk dat ik toch eigenlijk al wel een keus heb gemaakt.
Nu alleen nog bekijken welke van de 2 het word, al heb ik daar ook al wel een voorkeur.
Mcht het rijden me goed bevallen, wat ik wel verwacht, dan moet ik nog gaan nadenken of ik een nieuwe motor wil of een gebruikte.
Keuzes keuzes. 😆
 
@IJzervreter
Ik heb gewone motorlaarzen.
Heb dus wel gezeten op verachillende motoren, maar niet gereden.
Ben ondertussen al behoorlijk enthousiast geraakt over de Honda's.
Vandaar dus dat ik die eerst ga proefrijden. Mocht het toch niet bevallen, ga ik weer verder kijken.
Maar ik denk dat ik toch eigenlijk al wel een keus heb gemaakt.
Nu alleen nog bekijken welke van de 2 het word, al heb ik daar ook al wel een voorkeur.
Mcht het rijden me goed bevallen, wat ik wel verwacht, dan moet ik nog gaan nadenken of ik een nieuwe motor wil of een gebruikte.
Keuzes keuzes. 😆
Honda is een verantwoorde keuze. Zowel nieuw als gebruikt. Kun je niet veel slechts van verwachten.
 
Hai Debby!

Welkom op het forum, veel (lees-)plezier en ik ben benieuwd welke motor je gaat kiezen..

Heb je de Honda CB650R ook overwogen?
Daar heb ik zelf vorig jaar motorrijles op gehad en examen op gedaan. Een heerlijk rijdende, wendbare motor, met een vrij rechte zithouding. Volgens mij ook geschikt voor jouw lengte!

Ik heb zelf overigens gekozen voor een Yamaha MT-09 als eerste motor 😉.
https://www.motor-forum.nl/threads/even-voorstellen-rob-🇳🇱.468828/
 
Terug
Bovenaan Onderaan