Hallo allen!

pbro

Rookie
25 apr 2018
13
2
Ik ben nieuw hier. Al sinds ik me kan herinneren rijd ik graag rond op 2 wielen. Ik heb al ongeveer 6 jaar mijn motorrijbewijs maar pas vorig jaar mijn eerste motorfiets gekocht; een GSX-R 600 K6. De machine is nog in absoluut prachtige staat met slechts enkele gebruikssporen, en ik ben er dan ook erg trots op. In het begin twijfelde ik of dit niet een iets te sportieve machine zou zijn, aangezien het mijn eerste motor is. Gelukkig blijkt dit alles mee te vallen. Ik heb niet zo'n agressieve rijstijl. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de basisvaardigheden van het rijden al goed onder de knie had, doordat ik al 3 jaar ervaring had met opgevoerde schakelbrommers. Desondanks beschouw ik mijzelf absoluut niet als iemand met uitzonderlijk goede rijvaardigheden, en heb ik nog veel ambitie om mijn rijvaardigheden aan te scherpen. Hiermee hoop ik zowel meer veiligheid als meer rijplezier te bereiken.

Momenteel ben ik student in Duitsland, en oriënteer ik mezelf op de eventuele aanschaf van een tweede motorfiets voor dagelijks gebruik (genoeg gehad van lekke banden, kapotte spaken en andere problemen bij mijn fiets). Ik zoek een goedkope machine (omstreeks 800 euro) met hoge betrouwbaarheid (ik zal hier tevens nog een apart topic over openen). Optische staat is niet zo belangrijk, zolang de motor maar niet in vervallen toestand verkeert. Ook vraag ik mij af of ik de motor beter of Duits of Nederlands kenteken kan zetten, ivm verzekeringskosten, schadevrije jaren, belasting en zaken als keuring.

Ik vind het altijd leuk om wat van jullie te horen! :)

Sloopkogel

Miâh miâh
Donateur
20 jan 2004
130.617
63.024
Maassluis
:W Pbro
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full

Bovenaan Onderaan