Hallo!! en meteen een vraagje..

seeman

Rookie
6 jul 2004
7
0
Hallo iedereen,

Zal mezelf eerst ff voorstellen, ik ben Rico, ben 25 jaar en rij nu ongeveer 4 jaar motor. Ben hier al een paar dagen de topics aan het doorbladeren en heb me nu geregistreerd want het ziet er hier een leuke en intressante groep uit met maar 1 passie : MOTOREN!! :9
Nu heb ik al meteen een vraagje: Ik rij momenteel al een jaartje of 2 met mn blade van 97 maar het wordt toch tijd voor iets anders maar ben verschrikkelijk aan het twijfelen tussen 2 motoren en dat is de R1 van 2003(overjarig model) of de gsxr 600 van 2004, ik weet dat er in vermogen wel een verschil ligt maar toch spreken me deze alletwee aan.Enkel denk ik dat de gsxr me mss zal tegenvallen in koppel, de R1 is dan mss weer iets teveel van het goede, ik rij nl alle dagen en dit wil ook zeggen door regenweer,zou dit met de R1 fataal kunnen aflopen??? Of is dit allemaal wat overdreven? Verder hou ik wel van soepel bochtjes rijden, ik ben niet zozeer de "hard rechtdoor" man. Is de gsxr kwa comfort/zithouding comfortabeler dan de R1? Welke is waardevaster? De R1 moet 10100 kosten en de gsxr 8900 (in belgie).

Mss zijn er mensen die me tips of ervaringen met de 2 kunnen geven?

Alvast Bedankt
 
ALs je zowiezo niet minder wil dan de Blade...moet je toch voor de R1 gaan.
Als je wat minder wil (ookal is zon 600tje ook gruwie snel) en meer voor het sturen gaat ga dan voor de Gixxer.
Comfort? Hahaha.

Maar waarom maak je geen proefrit? Dan weet jet zeker.
 
Hallo iedereen,

de R1 is dan mss weer iets teveel van het goede, ik rij nl alle dagen en dit wil ook zeggen door regenweer,zou dit met de R1 fataal kunnen aflopen??? Of is dit allemaal wat overdreven? Verder hou ik wel van soepel bochtjes rijden, ik ben niet zozeer de "hard rechtdoor"

Rij het hele jaar zelf met een R1 onder andere woonwerkverkeer. Moet zeggen dat het met nat weer (soms) oppassen is met op het gas gaan maar dit is met de meeste SS'en (toch) zo.

Oh ja by the way welkom.
 
de R1 is dan mss weer iets teveel van het goede, ik rij nl alle dagen en dit wil ook zeggen door regenweer,zou dit met de R1 fataal kunnen aflopen???

Pfff je rijdt 4 jaar moto waarvan 2 jaar op een blade. Dan moet je toch voldoende controle hebben over fiets dan wel rechterhand.

Trouwens of je nu een gsxr600 of een R1 rijdt door de regen maakt geen flikker uit.

Dus gewoon die R1 kopen!!!
 
Pfff je rijdt 4 jaar moto waarvan 2 jaar op een blade. Dan moet je toch voldoende controle hebben over fiets dan wel rechterhand.

Trouwens of je nu een gsxr600 of een R1 rijdt door de regen maakt geen flikker uit.

Dus gewoon die R1 kopen!!!

:^

Als je eenmaal een 900 gewend bent is de kans groot dat een 600 snel verveelt. Die moet je toch wat meer op toeren houden om echt hard te gaan. Wat dat sturen betreft; een R1 van 2003 stuurt beter dan een 600 van 5 jaar terug dus daar zal het niet aan liggen. En in de regen moet je met een ss altijd voorzichtig met je gas zijn, of het nu een 1000 of een 600 is. Dus wat mij betreft: de R1.
 
Ik heb dan weinig ervaring maar probeer met beide te rijden en ervaar het zelf.
dan zal het wel een GSX-R worden O-)
 
:^

Als je eenmaal een 900 gewend bent is de kans groot dat een 600 snel verveelt. Die moet je toch wat meer op toeren houden om echt hard te gaan. Wat dat sturen betreft; een R1 van 2003 stuurt beter dan een 600 van 5 jaar terug dus daar zal het niet aan liggen. En in de regen moet je met een ss altijd voorzichtig met je gas zijn, of het nu een 1000 of een 600 is. Dus wat mij betreft: de R1.


Euhm, hij heeft het over een 2004 GSXR
 
Zou ik toch voor een gixxer 750 gaan...vermogen van een 1000 en sturen als een 600...broekriem aan en gaan ;)
 
Prijskwestie, zo kun je het wel stellen ja :) de 600 kost 8900 en de 750 kost 11500 dus dat vind ik wel een redelijk verschil...
11.500euro voor 750 Zonder korting,als ik mijne 600 bestelde kon je de 750 kopen voor 10.000euro + waardebon van bikerdays :) (salonvoorwaarden) dus voor +/- 10.400euro vind je zeker een 750 :9~

PS: 600 heb ik goedkoper gekocht dan 8.900euro.
 
ohw enne welkom ;)

full
 
algezien je de r1 te zwaar vindt en gixxer 600 te licht dan zou ik kiezen voor de gulden middenweg , en dat is de gixxer 750. alle 3 mooie motoren trouwens :9~
 
waarom ga je niet verder zien dan enkel Yamaha en Suzuki: de kawa zx9r kwam uit alle testen(die ik gelezen heb) er uit als de meest comfortabele, je kan ook eens checken voor een V-twin(sv1000s, firestorm) het koppel op deze fietsen maakt ze enorm plezant rijden, je zit er comfortabeler op als 1 van de echte ss(gixxer, blade, r1,...).

Dus mijn advies: als je je hart niet helemaal verloren hebt aan een Gixxer of R1, check die anderen ook eens.

Mijn vorige moto was een zzr600, ik zou niet terug gaan naar een 600, als je met 900's of meer gaat bollen, kan jij maar 1 ding doe om te kunnen volgen: hoog in toeren houden en dan is het plezier van het toertje er soms ook af.
 
algezien je de r1 te zwaar vindt en gixxer 600 te licht dan zou ik kiezen voor de gulden middenweg , en dat is de gixxer 750. alle 3 mooie motoren trouwens :9~


helaas is een gixxer 750 gewoon een opgevoerde 600 dus wellicht dat hij die ook te licht vind
 
Terug
Bovenaan Onderaan