hallo ik ben johan nieuw hier en direct een vraagje

eclair

Honda cbr1000f 1993
8 feb 2019
34
0
Hallo ,

Ik heb een honda cbr1000f 1993 dual .

Nu heb ik de inlaatrubbers vervangen voor nieuwe dan mijn carburator er terug opgezet alles terug aangesloten en nu wil hij niet meer starten .

Als ik start op choke zonder gas te geven ploft hij wel en krijg je de indruk dat hij wil aanslaan maar er gebeurt niets .

Heb er stick coils opstaan en ontsteking heeft hij voldoende.

Ik heb ook geprobeerd met starter fluid maar nog niets .

Iemand enig idee of het zelfde meegemaakt en de oplossing gevonden ?

Want nu weet ik het echt niet meer zit met de handen in het haar .
 
Benzinekraan staat open en heb een volle tank .

En heb hem al goed laten doorstarten zodanig dat mijn batterij leeg was en heb er dan zelfs een autobatterij aangelegd en nog niets.
 
Penbobines wel in de juiste volgorde terug gezet/aangesloten?

Maar heeft dacht ik gewoon 2 bobines met 4 bougiedoppen. Die wel in de goede volgorde terug gezet?
 
Ja heeft normaal 2 bobines met 4 bougiedoppen maar heb via een amerikaans forum er Penbobines opgezet .

Vonk geven ze heb getest met bougie . En als ik starter fluid in de carb spuit kruig ik soms vlam eruit dus zal wel ontsteking hebben dacht ik .
 
Zou toch nog eens overnieuw alles nalopen, wat heb je losgehaald en zit dit weer correct terug gemonteerd.
Gasklephuis er echt goed op gedrukt? Alle schroefjes weer vast? Per ongeluk aan de stationair schroeven gezeten?
 
Ja heeft normaal 2 bobines met 4 bougiedoppen maar heb via een amerikaans forum er Penbobines opgezet .

Vonk geven ze heb getest met bougie . En als ik starter fluid in de carb spuit kruig ik soms vlam eruit dus zal wel ontsteking hebben dacht ik .
Heeft de motor gewerkt met je nieuwe bobines, en heb je daar niet aangezeten toen je de rubbers ging wisselen?
 
Het blok liep met de oude coils erop en de carburator .

Ik heb nu reeds drie maal mijn kabelboom van de onsteking anders gelegd dus de electriciteit naar de coils .

Als ik de stekker bekijk waar de coils worden ingeplugd heb ik de volgende draden : geel/groen - zwart/wit - blauw/geel

Zwart/wit zou dus gewoon de negatieve pool zijn ?

Nu weet ik echter niet meer welke kleurdraad er naar cilinder *1 en *4 gaat en welke naar *2 en *3 gaat ? bekeken vanaf het zadel naar voor met de benzinetank omhoog

Ik ga ervan uit dat de gekleurde draden de positieve zijn ?
 
Oke rob heb mijn draad harnas ook zo aangesloten zat ik toch juist . Maar wil nog steeds niet starten ;(

Nu heb ik ergens gelezen dat bougie's zelf bovenop het schroefdraad een dopje zouden moeten hebben om de coils op te klikken zou dit kunnen ?

Heb er nu geen dopje opstaan .
 
Het blok liep met de oude coils erop en de carburator .

Ik heb nu reeds drie maal mijn kabelboom van de onsteking anders gelegd dus de electriciteit naar de coils .
Oké het probleem heeft dus geen reet met de rubbers of je carburateurs van doen, je hebt gewoon je fancy coils niet goed aangesloten. Je krijgt wat sneller de juiste hulp als je dat vooraf zegt :P

Ken deze aanpassing überhaupt niet, dus kan je daar verder ook weinig over vertellen, los van dat hij het dus deed voordat je hem verbeterde. Waarom heb je ze vervangen?

Oke rob heb mijn draad harnas ook zo aangesloten zat ik toch juist . Maar wil nog steeds niet starten ;(

Nu heb ik ergens gelezen dat bougie's zelf bovenop het schroefdraad een dopje zouden moeten hebben om de coils op te klikken zou dit kunnen ?

Heb er nu geen dopje opstaan .
Die dopjes gelden niet voor iedere bougiedop (of staafbobine). Die moet je er los op zetten.
 
Laatst bewerkt:
Oke rob heb mijn draad harnas ook zo aangesloten zat ik toch juist . Maar wil nog steeds niet starten ;(

Nu heb ik ergens gelezen dat bougie's zelf bovenop het schroefdraad een dopje zouden moeten hebben om de coils op te klikken zou dit kunnen ?

Heb er nu geen dopje opstaan .

Zoiets bedoel je ?

Als je dit bedoeld dan vraag ik me af of je 'weet wat je doet' of dat je zomaar willekeurig ergens aan sleutelt en het dan vreemd vind dat t spul niet meer werkt :?

500_7080815_2.jpg
 
Oke rob heb mijn draad harnas ook zo aangesloten zat ik toch juist . Maar wil nog steeds niet starten ;(

Nu heb ik ergens gelezen dat bougie's zelf bovenop het schroefdraad een dopje zouden moeten hebben om de coils op te klikken zou dit kunnen ?

Heb er nu geen dopje opstaan .

Als je in de bougiedop kijkt zou je het verschil wel moeten kunnen zien.
 
Zoiets bedoel je ?

Als je dit bedoeld dan vraag ik me af of je 'weet wat je doet' of dat je zomaar willekeurig ergens aan sleutelt en het dan vreemd vind dat t spul niet meer werkt :?

500_7080815_2.jpg
ja dat bedoel ik .

Tja wat betreft het vervangen van de originele bobine's heb dit gedaan omdat de draden die naar de bougies's gaan keihard waren geworden en om in de toekomst ergens te staan zonder een niet starter.

Achteraf bekeken zoals altijd had ik er inderdaad beter afgebleven .

Maar had op een amerikaans honda forum gelezen dat je de originele bobine's kon vervangen door stickcoils (penbobinen).

Heb dan vervolgens de instructie die geven werd mij vier penbonines aangeschaft van een Honda cbr1000rr samen de de bedrading en deze aangesloten zoals instructie zegde , maar zoals eerder gezegd doet hij nu niets enkel wat ploffen af en toe .

Nu zit ik dus compleet met mijn handen in het haar daar ik de originele bedrading op de motor ook heb veranderd en de originele bobinedraden gebruikt heb voor de rubber kapjes (zijn dus stuk nu).

Heb het hier gehaald de instructie Stick coils for the CBR1000F? - CBR Forum - Enthusiast forums for Honda CBR Owners
 
Het zijn 4 draadjes, zo moeilijk is het toch niet om het origineel dicht genoeg te benaderen zodat het weer werkt?
Gewoon de 2x2 bobines er weer op en gaan. En die lange bougiedoppen kunnen helemaal uit elkaar, dan kan je er nieuwe kabels aan maken.
 

Bijlagen

  • Bougiedop.jpg
    Bougiedop.jpg
    26,9 KB · Weergaven: 13
Het zijn 4 draadjes, zo moeilijk is het toch niet om het origineel dicht genoeg te benaderen zodat het weer werkt?
Gewoon de 2x2 bobines er weer op en gaan. En die lange bougiedoppen kunnen helemaal uit elkaar, dan kan je er nieuwe kabels aan maken.

Tja wat betreft electronica is het voor mij zoals chinees ik word er gek van . Ik meer het type van grove monteurs en niet van de fijne .

Dus waarschijnlijk een nieuw setje bobine's en bedrading op ebay zoeken of ergens en dat terug erop gooien en dan zien of hij wil starten |(

Ik ben nu sind augustus 2018 bezig aan deze motor alles maar dan ook alles is vernieuwd en wou hem klaar hebben tegen einde maart maar zie dat toch niet direct gebeuren nu pfffft .

Ik ben van nature een automonteur man man man en ik dacht dat een motor simpeler was _O-
 
Je hebt de penbobines van cilinder 1 en 4 wel in serie aangesloten en die van cilinder 2 en 3 ook?
Staat een plaatje van in dat door jou geplaatste linkje naar het cbr forum
 
De bougie kabels waren hard dus je vervangt het complete ontstekingssysteem... Nieuwe generatie automonteur dan zeker :P

Terug naar stock, nieuwe bougie kabels erin en ‘t werkt weer. Werkplaats handboek erbij met het bedrading schema en het mag voor een monteur geen probleem zijn. En ja, motoren zijn makkelijker...
 
Terug
Bovenaan Onderaan