hallo ik ben johan nieuw hier en direct een vraagje

eclair

Honda cbr1000f 1993
8 feb 2019
34
0
Hallo ,

Ik heb een honda cbr1000f 1993 dual .

Nu heb ik de inlaatrubbers vervangen voor nieuwe dan mijn carburator er terug opgezet alles terug aangesloten en nu wil hij niet meer starten .

Als ik start op choke zonder gas te geven ploft hij wel en krijg je de indruk dat hij wil aanslaan maar er gebeurt niets .

Heb er stick coils opstaan en ontsteking heeft hij voldoende.

Ik heb ook geprobeerd met starter fluid maar nog niets .

Iemand enig idee of het zelfde meegemaakt en de oplossing gevonden ?

Want nu weet ik het echt niet meer zit met de handen in het haar .
 
Je hebt je carburateur er toch afgehaald en dergelijke, ik heb het namelijk ook gehad hele carburateur gereinigd alles schoon. Na een keer rijden bleef mijn vlotter hangen door een klein vuiltje

Oke juiste en daardoor slaan de bougies nat dan ? Maar zou er dan ook geen benzine in mijn carterolie lopen ?
 
Ik heb reeds 2 cbr's gehad en nooit problemen gehad .

Dus heb gisteren bij Boonstra een occassie CDI unit gekocht zit er nu op te wachten zodra het hier is ga ik het erin plaatsen en nog eens proberen.

Dus tot hiertoe wat heb ik gedaan.


Dus gezien vanop het motorzadel zit op de linkerbobine volgens mij op de blauwe aansluiting de draad geel/groen en op de rechterbobine op de blauwe aansluiting de draad blauw/geel ?


Hier had je het eerder ook al over......geel/groen is de draad naar je remlicht, de draden naar de bobines zijn geel/blauw en blauw/geel!
 
Hier had je het eerder ook al over......geel/groen is de draad naar je remlicht, de draden naar de bobines zijn geel/blauw en blauw/geel!

Dat is echt heel raar want mijn achterlichten enz werken perfect . En heb echt voor de bobines maar drie kleuren dus de gele met groene streep dan de blauwe met gele streep en zwart met witte streep heel raar dit .

Misschien is dit bij mijn modeljaar zo gedaan is een 1993 dual.

Wat ik ook nog weet van mijn oudere cbr modelen is dat je de luchtfilter kast kon verwijderen dat kan je op deze niet meer zonder eerst de carbs volledig er tussen uit te halen zit dus toch enig verschil in blijkbaar.

En nergens kan ik voor mijn motor met dit bouwjaar een duidelijk geschikt electronisch schema terugvinden :N

Zal het nog eens nakijken dan .
 
:^

Wat je beschrijft klinkt echt exact alsof dit verkeerd zit. Pas zelf nog per abuis de boel verkeerd aan elkaar geknoopt bij een vergelijkbaar blok, en het deed dit.

Dus de linker bobine zit erop met de bolle kant naar onder gericht dan heb je daar een 2 punten om een stekker op te steken 1 kant zit links op de bobine en is groen en de andere kant is zwart , ik heb de geel/groene draad op de groene stekker gestoken en de zwart/witte op de andere kant.

Deze bobine stuurt de ontstekingsdoppen naar nr 1 en 4 dus de linkse uitgang gaat naar cylinder 1 en de rechtse naar cylinder 4.

De rechter bobine zit er ook op met de bolle kant naar onder heeft daar ook 2 punten om een stekker op te steken ook 1 kant links is groen en de andere kant is zwart, hier heb ik de blauw/gele draad op de groene stekker gestoken en de zwart/witte op de andere kant.

Deze bobine stuurt de ontstekingsdoppen naar nr 2 en 3 dus linkse uitgang gaat naar cylinder 2 en de rechtse naar cylinder 3.

Ik heb de bobines zelf ook nog extra geaard aan het frame via de punten waar deze bevestigt worden op het frame.

Ik hoop dat dit nog een beetje leesbaar is en te begrijpen want ik begin het bos niet meer door de bomen te zien.
 
Ben eventje gestopt met het startprobleem . Want wacht op nieuwe bobines met de leindingen en bougiedoppen en ook het kabeltje om de bobines te verbinden.

Dan nog nieuwe bougies iridium's en er ook eens verse benzine indoen deze benzine stond reeds 3 maanden misschien teveel vocht erin geraakt.

De nieuwe CDI is reeds binnen.

Heb vandaag mijn nieuwe digitale teller geinstalleerd en mijn 7 inch led voorlicht.

Morgen nog mijn bobbins plaatsen op de swingarm.

Heb nog een vraagjes ik heb toen nieuwe inlaatrubbers gekocht uit duitsland zeer duur 122 euro pffft

Toen ze ze binnen kwamen zag ik dat deze een restrictie hadden namelijk een alu plaatje in het midden van de rubber ik heb deze eruit gehaald want origineel is mijn motor zonder restrictie .

Zou het ook daar kunnen aan liggen dat hij niet wil doorstarten omdat ik de plaatjes heb verwijderd ?

En heb ook al gedacht aan de rectIfier maar zal deze eenS testen met mijn ohm meter.

Heb ook een extra grote benzinefilter geplaatst die er voordien niet inzat misschien hierin het probleem ? Ik zeg maar wat want weet het echt niet meer .

Alles maar dan ook echt alles aan deze motor zit er nieuw in ook batterij (behalve de stukken die ik nu nog heb bestelt)
 
Die plaatjes zijn een restrictie, als ze er zonder beschadiging uit kunnen is dat prima. Brandstoffilter kan maarzo op de kop zitten, dat werkt ook niet best.

Oké bedankt de plaatjes zijn eruit gegaan zonder de rubbers te beschadigen en de benzinefilter staat een pijltje op richting carburators deze zit ook juist dan.
 
En heb ook al gedacht aan de rectIfier maar zal deze eenS testen met mijn ohm meter.

)

Voor je nog meer naar de klote helpt: Blijf daar vanaf!!!!
Dat ding heeft er nog niks mee te maken zolang hij niet zoveel kortsluiting maakt dat-ie je accu leegtrekt.

En het is zeker aan te bevelen even je oliepeil te controleren voor je daadwerkelijk gaat rijden... of misschien is tegen die tijd de benzine er wel uitverdampt
 
Voor je nog meer naar de klote helpt: Blijf daar vanaf!!!!
Dat ding heeft er nog niks mee te maken zolang hij niet zoveel kortsluiting maakt dat-ie je accu leegtrekt.

En het is zeker aan te bevelen even je oliepeil te controleren voor je daadwerkelijk gaat rijden... of misschien is tegen die tijd de benzine er wel uitverdampt


Oke niet aankomen dan .
Oliepeil is in orde is trouwens nieuwe samen met de oliefilter .
Ga wel de benzine eraf laten want die is zeker 3 maanden oud (misschien water in) er eens nieuwe in doen .
 
dat is het niet. benzine blijft echt wel een half jaar goed
probeer hem eens te starten met starthulpspray op etherbasis, bij chris slager te koop, dat is niet afhankelijk van een bougievonk
Ik twijfel ook aan de reinheid van je carburateurs, in hoofdzaak door je mededeling dat hij "ineens anders liep"

Ik heb nu reeds aan het denken geweest zou het mijn CDI kunnen zijn want voordien toen hij nog wel draaide en ik reed er mee durfde hij al eens niet meer vooruit gaan en dan plots ineens schoot hij weer weg .

En dat ligt niet aan de CDI

Er is ook al hulp aangeboden als je eens zegt waar je woont, en dat vraagt echt niemand om die CBR te komen pikken, echt niet
 
Laatst bewerkt:
dat is het niet. benzine blijft echt wel een half jaar goed
probeer hem eens te starten met starthulpspray op etherbasis, bij chris slager te koop, dat is niet afhankelijk van een bougievonk
Ik twijfel ook aan de reinheid van je carburateurs, in hoofdzaak door je mededeling dat hij "ineens anders liep"



En dat ligt niet aan de CDI

Er is ook al hulp aangeboden als je eens zegt waar je woont, en dat vraagt echt niemand om die CBR te komen pikken, echt niet

Ja hulp is zeer welkom als er iemand in de buurt van de belgische ardennen is provincie luxemburg
 
Terug
Bovenaan Onderaan