Hallo ik heb en yamaha fazer 1000cc uit 1989 staat 1 jaar stil start wel maar als ik gas geef valt ie uit heeft iemand en idee gr Michael

Michael1998

Rookie
2 okt 2023
9
5
Hallo ik heb en yamaha fazer 1000cc uit 1989
Staat 1 jaar stil start wel maar als ik gas geef valt ie uit heeft iemand idee hoe dat kan hoor graag als iemand er iets over weet
Gr Michael
 
Zal waarschijnlijk een carburateurfiets zijn. Als dit het geval is zou ik beginnen met de carbs eraf te halen. Volledig schoon maken, en dan m.n. de stationairsproeiers/circuit extra aandacht te geven.
 
Fzr is toch afkorting van fazer
Neen, de Fazer is een naakte fiets met stuurkuipje. De FZR is een fiets met volledige kuip.

V.w.b. het schoonmaken, dat kán in een ultrasoonbad, maar is zeker niet noodzakelijk. Als je weet wat je doet dan kan je de carbs ook met remmenreiniger of "carburator cleaner" zelf schoon maken. Geen half werk doen, dus elk onderdeeltje van de carb moet eruit en schoon gemaakt worden.
Je zou ook eerst een reiniger ( b.v. Forté) aan je brandstof kunnen toevoegen. Is zeker niet zaligmakend, maar.... niet geschoten is altijd mis.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je tovami toevoegen wat voor meer waarden heeft het
Ruud Fredriks, dat is Tovami, heeft een enorme experttise op het gebied van carburateurs, en je motor wordt er alleen maar beter van. Tovami is de verbeterde uitvoering van Dynojet. Na zoveel tijd zijn je gasnaalden en mengbuizen bijvoorbeeld aan slijtage onderhevig waardoor je een te rijke afstelling krijgt
 
Heb je het wel goed begrepen?
Ik ga het iets simpeler formuleren... B|

Maar, @Michael1998 blijf vooral terugkomen met al je vragen, foto's erbij maakt het vaak duidelijker. Carbs effe reinigen is één ding, optimaliseren is een echelon hoger. Wij zijn toevallig bezig met de carbs van 3 YZF750Rren. Dat zijn dezelfde carbs, en om die optimaal te krijgen komt er best nog heel wat bij kijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan