Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben 1.83 en ik zit gewoon rechtop, ik vind zelf de voetpedaaltjes wel erg dichtbij dus ik heb wat highwaysteps er op gezet, hier een foto van mij rijdend, dan heb je meteen een goed beeld (geen commentaar aub!!):

[afbeelding]
Bedankt, de zithouding ziet er goed uit! Er staat een mooie te koop voor 2200 in limburg op marktplaats. Even afwachten tot donderdag (avd.)
 
Hi mede Magnarijders,
M'n accu gaat al een tijdje mee (zat er al in toen ik 'm 3 jaar geleden kocht) en werd de laatste tijd al wat slechter (wilde af en toe niet starten). Tot vandaag ie er helemaal mee stopte en ik na het tanken op de terug weg van het werk naar huis, hij helemaal niet meer wilde starten. Gelukkig was om de hoek een KwikFit waar ze 'm ff konden starten (hebben daar blijkbaar alleen auto-accu's )
Ben dus echt aan een nieuwe toe....
Nu de vraag:
Wat is het verschil tussen alle motor-accu's? Zag dat de goedkoopste al rond €20,- begint en kan oplopen tot meer dan €100,-
Iemand advies waar ik op moet letten en wat voor een 23 jaar oude SuperMagna het beste is?
Alvast bedankt voor eventuele tips...
 
Ik heb 4 jaar geleden de yuasa 16Ah verwisseld door een Landport 18Ah gelaccu.
De accu doet het nog steeds volgens de huidige eigenaar.

www.miton.nl
 
Laatst bewerkt:
misschien iets voor jullie? Staat een super magna zonder kappen en tank op marktplaats. Voor 350eu misschien als donor?

Uitlaten zitten erop en t motorblok heeft pas 5500mls. Volgens mij heeft ie alleen wel lang buiten gestaan aangezien de staat en er is "iets" met t blok. Ik mag m niet van mn vrouwtje...

Iets met zwaar onder de plak en andere prioriteiten die belangrijker zijn...
 
Auw dat doet pijn! Groenevelt motoren belde vandaag voor een prijsindicatie nadat ze m'n SuperMagna vanochtend hadden opgehaald voor een nieuwe accu en een grote beurt. Blijkt ook de voorband aan vervanging toe te zijn en is de schakelaar voor het remlicht achter kapot. Grapje gaat me alles bij elkaar ongeveer €600 kosten :-(
Dat is wel ff schrikken zo vlak voor de dure feestdagen.
 
Auw dat doet pijn! Groenevelt motoren belde vandaag voor een prijsindicatie nadat ze m'n SuperMagna vanochtend hadden opgehaald voor een nieuwe accu en een grote beurt. Blijkt ook de voorband aan vervanging toe te zijn en is de schakelaar voor het remlicht achter kapot. Grapje gaat me alles bij elkaar ongeveer €600 kosten :-(
Dat is wel ff schrikken zo vlak voor de dure feestdagen.

Die accu had je zelf gekund, was weer 150 euri minder.................... :X
En die achterrem schakelaar ook...............
 
Accu is €55 en de schakelaar €25, die kosten had ik dan zelf ook gemaakt, en aangezien ze toch een grote beurt geven zijn ze toch bezig met de motor...
Voorband was de tegenvaller, was uitgedroogd en profiel was nog wel voldoende, maar hield niet over. Met de aankomende winter toch minder veilig om mee door te rijden... Kost dik €100
Grote beurt, incl ophalen en brengen motor + schoonmaken/poetsen is €380
Aangezien ik de SuperMagna nu 3,5 jaar heb leek met dat toch wel een keer handig om 'm goed na te laten kijken voor de winter...
...maar blijft een hoop geld
 
Hey bransbak......grote beurt ???? Olie en remolie (rem en koppeling) verversen, vervangen van de olie en luchtfilter en bougies en eventueel de remmerij loshalen en schoonmaken..... stelt allemaal niet veel voor, het kan als je de ruimte er voor hebt allemaal zelf doen. Misschien 2,5 uurtje werk. Leer je de motor ook goed kennen voor de volgende keer.
 
pffff mag wat kosten. Gelukkig heb ik 2 linkerhanden(en ik ben links) en een groot leervermogen. WP erbij en aan de slag! Houdt je een middag van de straat en je leert idd veel over je fiets. Persoonlijk Bransbak, zou ik het wphb van www.kabalis.com/supermagna gebruiken voor je grote beurt. Enige wat ff irritant is is je kleppen stellen en synchroniseren. BTW ik ga eine van de maand de carbtune aanschaffen!
 
Bij de grote beurt hoort inderdaad ook de kleppen stellen en synchroniseren. Plus ook de cardan olie verversen en de gehele motor helemaal nakijken. Maar blijft inderdaad te veel geld. Dus dit is waarschijnlijk ook de laatste keer dat ie een grote beurt krijgt. Wellicht dat de volgende Kerr iemand uit Eindhoven of omstreken zin heeft om met mij eren middagje te sleutelen aan een SuperMagna, want ik ben niet echt technisch onderlegt...
 
Hey bransbak......grote beurt ???? Olie en remolie (rem en koppeling) verversen, vervangen van de olie en luchtfilter en bougies en eventueel de remmerij loshalen en schoonmaken..... stelt allemaal niet veel voor, het kan als je de ruimte er voor hebt allemaal zelf doen. Misschien 2,5 uurtje werk. Leer je de motor ook goed kennen voor de volgende keer.

Is dat tegenwoordig een grote beurt :? Klinkt in mijn ogen als een kleintje.
 
En 600 euro voor een GROTE beurt, met daarbij een nieuwe accu en een nieuwe voorband, is gewoon een keurige prijs. Los van het feit dat het gewoon wel een hoop centen is.
 
van inet geplukt

Grote beurt MOTOR
Vervangen motorolie
Vervangen oliefilter
Vervangen bougies
Luchtfilter schoonmaken of vervangen
Remolie en/of koppelingsolie vervangen
Carburateurs of injectie synchroniseren en afstellen
Remklauwen gangbaar maken
Remblokken controleren/vervangen (vervangen hoort niet bij de prijs die hieronder staat)
Controleren ketting en tandwielen
Ketting spannen en smeren of cardan olie vervangen
Controleren diverse lagers (wiellagers, balhoofdlagers etc.)
Alles smeren (knikpunten, hendels etc.)
Koelvloeistof controleren of vervangen
Controleren banden
Voor uw motor de deur uitgaat loopt hij een run op de testbank en wordt hij gecontroleerd met een 4-gastester.
 
van inet geplukt

Grote beurt MOTOR
Vervangen motorolie
Vervangen oliefilter
Vervangen bougies
Luchtfilter schoonmaken of vervangen
Remolie en/of koppelingsolie vervangen
Carburateurs of injectie synchroniseren en afstellen
Remklauwen gangbaar maken
Remblokken controleren/vervangen (vervangen hoort niet bij de prijs die hieronder staat)
Controleren ketting en tandwielen
Ketting spannen en smeren of cardan olie vervangen
Controleren diverse lagers (wiellagers, balhoofdlagers etc.)
Alles smeren (knikpunten, hendels etc.)
Koelvloeistof controleren of vervangen
Controleren banden
Voor uw motor de deur uitgaat loopt hij een run op de testbank en wordt hij gecontroleerd met een 4-gastester.

Er is per merk/model een onderhoudschema beschikbaar, waarop staat wat er iig moet gebeuren, op welk moment.

Houd er sowieso rekening mee, dat het controleren van diverse punten gewoon tijd kost. Dan nog de tijd voor het smeren, demonteren en monteren van onderdelen. en dan de kosten van die onderdelen.

Wat is een werkplaatstarief van een motorzaak tegenwoordig? Tussen de 40 en 60 euro per uur? (nog steeds de helft van een autodealer :') ).

600 euro (zeker met nieuwe band en accu, en ev nog andere dingen als bougie, luchtfilter, olie, remvloeistof, koelvloeistof, ringetjes, schoonmaakmiddel, wet...) is dan niet eens zo heel erg gek.
Zullen we voor de fun eens kijken van de OEM Honda onderdelen voor deze fiets kosten? :)
 
Kleppendekselpakking x2, ivm klepspeling zetten.
Make: Honda
OEM#: 12391-MT4-000
Product#: 12391MT4000

Price € 21.00

Een oaar shims :?
Make: Honda
OEM#: 14927-KT7-013
Product#: 14927KT7013

Price € 6.00

Oliefilter
Make: Honda
OEM#: 15410-MM9-P03
Product#: 15410MM9P03

Price € 10.50

Sub luchtfilter
Make: Honda
OEM#: 17254-KAZ-000
Product#: 17254KAZ000

Price € 3.00
Luchtfilter
Make: Honda
OEM#: 17210-MZ5-000
Product#: 17210MZ5000

Price € 48.50
Accu
Make: Honda
OEM#: 31500-KM1-844
Product#: 31500KM1844

Price € 126.50

Motorolie?
Koelvloeistof?
Cardanolie?
Remvloeistof (ook voor koppeling)?

Klein materiaal?
Milieuheffing?
Aantal uren?
Welke voorband?

Ik denk dat eea wel op de factuur zal staan.

ps bovenstaande is zo maar even van een 1998 model, gewoon ter indicatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan