Hallo wie rijden er allemaal een Honda Magna ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de grote beurt hoort inderdaad ook de kleppen stellen en synchroniseren. Plus ook de cardan olie verversen en de gehele motor helemaal nakijken. Maar blijft inderdaad te veel geld. Dus dit is waarschijnlijk ook de laatste keer dat ie een grote beurt krijgt. Wellicht dat de volgende Kerr iemand uit Eindhoven of omstreken zin heeft om met mij eren middagje te sleutelen aan een SuperMagna, want ik ben niet echt technisch onderlegt...

Veel geld, ja. Maar TE veel geld, een nieuwe voorband meegerekend? Nee, zeker niet. Heb jij wel eens ooit klepspeling gecontroleerd/gesteld bij een (super)magna? Daar ben je echt niet in een uurtje mee klaar hoor. Voor de voorste kop moet al de radiator er af als je het goed wil doen (goed bij wil kunnen) en voor de achterste kop moet er ook een hoop meuk los en verwijderd worden.

@Martell: geen schims, deze werkt nog met stelboutjes.
 
Gelukkig hoeft een SuperMagna niet elk jaar een grote beurt (degelijke fiets).
Ik kan vanaf volgende week in ieder geval weer veilig en zonder problemen de winter tegemoet (en voorjaar en zomer en herfst)
 
Veel geld, ja. Maar TE veel geld, een nieuwe voorband meegerekend? Nee, zeker niet. Heb jij wel eens ooit klepspeling gecontroleerd/gesteld bij een (super)magna? Daar ben je echt niet in een uurtje mee klaar hoor. Voor de voorste kop moet al de radiator er af als je het goed wil doen (goed bij wil kunnen) en voor de achterste kop moet er ook een hoop meuk los en verwijderd worden.

@Martell: geen schims, deze werkt nog met stelboutjes.

Het was maar een voorbeeld, ik heb het jaartal bij het voorbeeld gezet.
Aan de andere kant staan er geen bougies bij... O-)
:+
 
Gelukkig hoeft een SuperMagna niet elk jaar een grote beurt (degelijke fiets).
Ik kan vanaf volgende week in ieder geval weer veilig en zonder problemen de winter tegemoet (en voorjaar en zomer en herfst)

Ook niet als je 40.000km per jaar rijdt?

Fijne motoren, die Honda's :Y
 
ik ga er na de nachtvorst van vannacht toch maar aan geloven. De supermagna gaat de winterstalling in. Komende winter gaan er een paar dingen veranderen. Zo ben ik van plan:

Iets bredere achterband
highway hawk stuur
motorblok spuiten(welke verf is het beste waarbij ik het minste voorbereidingen hoef te doen? MAW welke blijft het beste op het blok zonder na een half jaartje weer alles los te halen?)
En als uniek dingetje, ik ga proberen of het mogelijk is LED ringen te plaatsen op de plek van de standaard achterlichten en dan de binnenkant als remlicht te hebben. Ik had deze ringen op mijn oude opel astra. Zie hieronder

000_0255.jpg


Gaat om de witte ringen(Rode leds) en dan met rode kap in het midden voor remlicht. Straks ff maten nemen bij een auto van een collega! Verder vroeg ik me af, kan ik de tank helemaal leeg laten staan gewoon in huis? Temperatuur is gewoon normaal en geen vocht. Tankdop staat dan open.
 
In een droge verwarmde ruimte is het geen probleem om de tank leeg te bewaren.
Voor elke verf moet je ongeveer dezelfde voorbereiding doen als het goed moet blijven zitten. Het belangrijkste is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer goed ontvetten.
 
gaat weer een minder positieve klus worden. Iemand nog ideeen voor spuiten? Foto's? uiteraard moet t wel bij mn blauwe fiets passen
 
een kleur voor het motorblok? matzwart is dan het eerste waar ik aan denk :Y .. maar weet niet of dat ook bij jou super past
 
Matzwart vind ik wel ok :)

En idd: goed schoonmaken en ontvetten moet voor elke verf.
En je moet verf hebben die tegen hitte kan.
En tegen benzine en olie.

En stallen doe je met een katsvolle tank, liefste met moto forte er in, of een andere conserveerder.
Liefste ook nog even door laten lopen in de vlotterbakjes/carbs. en pomp je banden hard op, als je geen voor en achterbok hebt.
 
Yes, heb m'n SuperMagna weer terug! Vanmiddag opgehaald bij Groenevelt motoren in Son. Kreeg nog extra korting omdat ze een aanbieding hadden op Bridgestone banden (eigenlijk alleen op een set, maar heb het toch op m'n voorband gehad; super!) en nog korting omdat ik de motor zelf ging ophalen (zouden 'm namelijk thuis afleveren) scheelde toch weer een aantal tientjes! Goeie service...

Maar...

Ben ik bijna thuis zie ik dat m'n rechter laars nat is en ook de onderkant van'n rechter broekspijp, terwijl het niet regent. Stilstaand bij een stoplicht zie ik dat het geen water is, maar dat motorpolitie vrolijk uit het gat pruttelt waar eigenlijk de olievuldop hoort te zitten! Holy shit! M'n oliedop mist en de hele zijkant van de motor (en achterband) zit onder de verse motorolie! Gelukkig was ik nog maar 100 meter van huis verwijdert, en ben ik heel voorzichtig stapvoets doorgereden. Meteen nadat ik de motor in de garagebox had gezet Groenevelt gebeld. Geen idee of de dop er helemaal niet heeft opgezeten of er halverwege is losgetrild en afgevallen. Weet wel dat ik gruwelijk veel mazzel heb gehad! Moet er niet aan denken dat op de snelweg of ergens in een bocht de olie onder de band zou zijn gekomen...

Begin volgende week komt Groenevelt 'm dus weer ophalen, nieuw doppie erop, olie bijvullen, motor schoonmaken, laarzen en broek reinigen en weer afleveren...
Wel balen, wilde wel weer rijden nu het weer nog goed is...

Zo, lang verhaal, maar moest ff m'n ei kwijt...
 
Yes, heb m'n SuperMagna weer terug! Vanmiddag opgehaald bij Groenevelt motoren in Son. Kreeg nog extra korting omdat ze een aanbieding hadden op Bridgestone banden (eigenlijk alleen op een set, maar heb het toch op m'n voorband gehad; super!) en nog korting omdat ik de motor zelf ging ophalen (zouden 'm namelijk thuis afleveren) scheelde toch weer een aantal tientjes! Goeie service...

Maar...

Ben ik bijna thuis zie ik dat m'n rechter laars nat is en ook de onderkant van'n rechter broekspijp, terwijl het niet regent. Stilstaand bij een stoplicht zie ik dat het geen water is, maar dat motorpolitie vrolijk uit het gat pruttelt waar eigenlijk de olievuldop hoort te zitten! Holy shit! M'n oliedop mist en de hele zijkant van de motor (en achterband) zit onder de verse motorolie! Gelukkig was ik nog maar 100 meter van huis verwijdert, en ben ik heel voorzichtig stapvoets doorgereden. Meteen nadat ik de motor in de garagebox had gezet Groenevelt gebeld. Geen idee of de dop er helemaal niet heeft opgezeten of er halverwege is losgetrild en afgevallen. Weet wel dat ik gruwelijk veel mazzel heb gehad! Moet er niet aan denken dat op de snelweg of ergens in een bocht de olie onder de band zou zijn gekomen...

Begin volgende week komt Groenevelt 'm dus weer ophalen, nieuw doppie erop, olie bijvullen, motor schoonmaken, laarzen en broek reinigen en weer afleveren...
Wel balen, wilde wel weer rijden nu het weer nog goed is...

Zo, lang verhaal, maar moest ff m'n ei kwijt...

Oei,

gelukkig (lijkt) dat er niks mis is ofwel eigenlijk, de dop.
Heb het ook gehad met de V65, gelukkig begon bij mij toen
het olie lampje te branden en vond ik ook dat de broek en laars, te warm werd.

Gebeld en door hen, volledig opgelost met excuus van Motoport Vianen.
Helaas is die zaak daar niet meer.........

Laars, rechts is langer goed gebleven dan de linker :+
 
Oei,

gelukkig (lijkt) dat er niks mis is ofwel eigenlijk, de dop.
Heb het ook gehad met de V65, gelukkig begon bij mij toen
het olie lampje te branden en vond ik ook dat de broek en laars, te warm werd.

Gebeld en door hen, volledig opgelost met excuus van Motoport Vianen.
Helaas is die zaak daar niet meer.........

Laars, rechts is langer goed gebleven dan de linker :+
Nou, ik zou toch liever hebben dat ik het "bij toeval" zie/voel door een natte broek dan door te lage oliedruk (lampje), want dan kan er al vrij snel motorschade ontstaan.
 
Nou, ik zou toch liever hebben dat ik het "bij toeval" zie/voel door een natte broek dan door te lage oliedruk (lampje), want dan kan er al vrij snel motorschade ontstaan.

Lampje ging branden en toen gelijk motor uit..........
Met dik motorpak (broek) voel je die warmte niet gelijk.

Net als dat ik minder hoor, hoor je niet alles :+

Gelukkig was ik op tijd, toen :Y
 
is ook wel een vreemde konstruktie.. afzonderlijke peilstok met een aparte olievuldop. Ben die dop ook al een paar keer vergeten terug te schroeven... Heb er toen maar een kettinkje aan gemaakt.. want ook al een tweetal keer die dop verloren, maar gelukkig steeds teruggevonden...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan