Halloow allemaal, ook ik heb mezelf geregistreerd,

Pais

MF'er
1 aug 2006
138
0
Gelderland
Hoihoi,ik ben Pais, althans dat is mijn nickname..... ben 26 jaartjes jong en woon in Gelderland. Ik ben helaas nog geen gelukkige bezitster van een motor omdat ik mijn A`tje nog nie heb... vorige week wel geslaagd voor de voertuigbeheersing, theorie heb ik ook al, nu alleen de weg nog... Ik heb zometeen weer les, dus ik zou strakkies wel horen wanneer ik op kan.. (en `t is me hier toch een klere weer, de regen valt er met bakken tegelijk uit,. bleh :N )

Ik weet wel welke motoren `t gaan worden, althans ik heb er drie in m`n gedachten, uit deze drie kan ik nog maar slecht een keuze maken... dus het leek mij t beste alle drie de motoren maar eens een daggie te gaan huren, zodat ik dan een beslissende keuze kan maken...

1 van deze drie gaat t in elk geval worden: Yamaha R6 `05 --- Honda Cbr 600 RR --- of de Suzuki GsxR600 allemaal rond `t bouwjaar 2004/2005..

Ikke wil namelijk een nieuw type, en een Zwarte... jaja ik heb wat wensjes!

Ik ga me nu maar eens in mijn motor pakkie hijsen, want heb les.... :]

Doeidoei
 
WELKOM OP MOTOR-FORUM,en veel suc6 op de weg Pais,waar is Vree trouwens :+
Wat betreft je keuze uit je aan te willen bikes :} :} :} welke het ook moge worden,smaak heb je,en wat betreft huren,je kunt eerst ook bij de div.dealers een ruime proefrit maken.
Als je je keuze uiteindelijk hebt gemaakt,bij aanschaf je korting/kledingpakket bedingen omdat je niets inruilt ;) :Y
 
021.gif
op M-F. 8-)
 
Zooo lesje gehad, gelukkig liep t uurtje net tussen de hoos buien door.. heb ook een datum, ik moet 8 september examen doen... ik had zo gehoopt dat ik eerder op kon, maar ja, de wachttijden bij het cbr zijn gigantisch... ik hoop dat ik dit jaar nog wel aan t rijden kom... aah in september zullen toch nog wel enkele mooie daagjes zijn om te rijden??!

Repsol_RR bedankt voor je advies, dus ik zou echt alleen door een langere proefrit mijn keuze wel kunnen maken? Ik heb ook al gehoord dat je toch echt wel 2uur moet rijden wil je de motor goed aanvoelen... maar ja, huren komt inderd ook niet echt heel handig uit, ik werk fulltime dus zou t betekenen dat ik alleen op zaterdags een motor zou kunnen huren, ik heb drie opties.. dus ben ik al met al weer drie wkn verder voordat ik mijn eigen fietsje in de schuur heb staan... ook eigenlijk niet wat ik het liefst zou willen dus...

Pais
 
*O* Welkom op het MF *O*

Ik zal voor je duimen 8 september.
Daarna komen er nog genoeg mooie dagen om proef te rijden.



:] veel succes met lessen verder!!!
 
aah in september zullen toch nog wel enkele mooie daagjes zijn om te rijden??!
Tuurlijk, en in oktober, november en december ook nog wel. Januari en februari ook nog wel, zolang het niet glad is. En ach, dan staat het voorjaar alweer voor de deur :]
 
Tuurlijk, en in oktober, november en december ook nog wel. Januari en februari ook nog wel, zolang het niet glad is. En ach, dan staat het voorjaar alweer voor de deur :]
:^

Heb m'n rijbewijs vorig jaar op 27 september gehaald en heb nog heel wat kunnen rijden dat jaar :Y

Owja, en welkom en heeel veel succes op 8 september!
 
Zooo lesje gehad, gelukkig liep t uurtje net tussen de hoos buien door.. heb ook een datum, ik moet 8 september examen doen... ik had zo gehoopt dat ik eerder op kon, maar ja, de wachttijden bij het cbr zijn gigantisch... ik hoop dat ik dit jaar nog wel aan t rijden kom... aah in september zullen toch nog wel enkele mooie daagjes zijn om te rijden??!

Repsol_RR bedankt voor je advies, dus ik zou echt alleen door een langere proefrit mijn keuze wel kunnen maken? Ik heb ook al gehoord dat je toch echt wel 2uur moet rijden wil je de motor goed aanvoelen... maar ja, huren komt inderd ook niet echt heel handig uit, ik werk fulltime dus zou t betekenen dat ik alleen op zaterdags een motor zou kunnen huren, ik heb drie opties.. dus ben ik al met al weer drie wkn verder voordat ik mijn eigen fietsje in de schuur heb staan... ook eigenlijk niet wat ik het liefst zou willen dus...

Pais
Het mooiste zou zijn om op dezelfde (mid)dag de 3 verschillende motoren te kunnen testen/proefrijden,en 2-uur voordat je een motor goed kan aanvoelen is nog tekort,GOED aanvoelen duurt langer,maar je kunt binnen zeg maar 15-30min.de VERSCHILLEN tussen de motoren wel ontdekken/aanvoelen,de motor die jou dan het best bevalt zal normaal gesproken JOU keuze kunnen worden,of als je dan nog twijfelt zou je dat model/type kunnen gaan huren als bevestiging van je goede keuze,scheelt iig veel huurkosten,waarbij ik het nog niet eens heb over je EIGEN risico som van geld mocht je onverhoop schade rijden met de huurmotor.
Uiterlijk hoeft hier niet de doorslag te zijn van wat je in eerste instantie de 'mooiste"vind,het in de praktijk rijden is minstens zo belangrijk,hoewel de verschillen onderling in mijn optiek niet wereldschokkend is.
Veel suc6 :] :W
Je kunt ook de verschillende testen door de motorbladen er op na slaan voorwat betreft de grootste verschillen/pluspunten tov de ander :Y
 
.. dus ben ik al met al weer drie wkn verder voordat ik mijn eigen fietsje in de schuur heb staan... ook eigenlijk niet wat ik het liefst zou willen dus...

Pais

*O* welkom Pais *O*

Begrijp je ongeduld.... heb rijbewijs ook pas sinds 14 juli en 10 augustus komt de motor... veel succes in september - is nog maar een maandje.. zo voorbij!
 
Ik weet wel welke motoren `t gaan worden, althans ik heb er drie in m`n gedachten, uit deze drie kan ik nog maar slecht een keuze maken... dus het leek mij t beste alle drie de motoren maar eens een daggie te gaan huren, zodat ik dan een beslissende keuze kan maken...

1 van deze drie gaat t in elk geval worden: Yamaha R6 `05 --- Honda Cbr 600 RR --- of de Suzuki GsxR600 allemaal rond `t bouwjaar 2004/2005..

Kmis de kwakie zx 6r ;( :+

Blue%20ZX6R.JPG


Hijs drook in t zwart *D .

2.jpg


:W ff spamme :+
 
*O* welkom Pais *O*

Begrijp je ongeduld.... heb rijbewijs ook pas sinds 14 juli en 10 augustus komt de motor... veel succes in september - is nog maar een maandje.. zo voorbij!

Jaah ik ben echt ongeduldig, ik heb nu vakantie en ik had zooooo gehoopt dat ik `m nu zou hebben zodat ik lekker zou kunnen rijden... maar ja, niks aan te doen! Ik dacht van de week inderdaad een x zo van, aaah als mn vakantie voorbij is nog maar een kleine 2 weekjes werken en dan kan ik al op... ooow dan, das al zo!

10 augustus komt jouw motor jah, spannend! Heel veel plezier ermee, en veel veilige kilometers gewenst!

Groetjes Pais
 
Het mooiste zou zijn om op dezelfde (mid)dag de 3 verschillende motoren te kunnen testen/proefrijden,en 2-uur voordat je een motor goed kan aanvoelen is nog tekort,GOED aanvoelen duurt langer,maar je kunt binnen zeg maar 15-30min.de VERSCHILLEN tussen de motoren wel ontdekken/aanvoelen,de motor die jou dan het best bevalt zal normaal gesproken JOU keuze kunnen worden,of als je dan nog twijfelt zou je dat model/type kunnen gaan huren als bevestiging van je goede keuze,scheelt iig veel huurkosten,waarbij ik het nog niet eens heb over je EIGEN risico som van geld mocht je onverhoop schade rijden met de huurmotor.
Uiterlijk hoeft hier niet de doorslag te zijn van wat je in eerste instantie de 'mooiste"vind,het in de praktijk rijden is minstens zo belangrijk,hoewel de verschillen onderling in mijn optiek niet wereldschokkend is.
Veel suc6 :] :W
Je kunt ook de verschillende testen door de motorbladen er op na slaan voorwat betreft de grootste verschillen/pluspunten tov de ander :Y





Ik moet vrijdagmiddag om iets van half twee op, afwachten dus hoeveel ik nog kan doen die middag, en anders gewoon de volgende dag. Ik weet ook nog niet of het gemeentehuis die middag open is om mijn rijbewijs op te halen.. (als ik het gehaald heb dan teminste...)
aach zou toch wel een proefrit mogen maken zonder het orginele rijbewijs?!

Ik had me al verdiept in de kosten van het huren, bij ons (Motoport Zelhem) betaal je 72,- huur per dag en voor dat type motoren vragen ze 750,- borg. Als ik een goede keuze kan maken door alleen proef te rijden doe ik dat natuurlijk, en inderdaad is het een goed idee om dan evt mijn keuze nog te gaan huren als ik dat nodig zou vinden.

Ik heb hier op het Forum een vergelijking gelezen tussen de Honda/Yamaha en de Suzuki.. Ze zijn technisch nauwelijks verschillend, volgens die vergelijking kwam het er op neer dat de Soes beter geschikt was voor de weg, omdat hij wat breder is en je daardoor meer rijwind bescherming hebt en je zat er dacht ik wat minder in een racehouding op.. althans het minste van de drie. De Honda schijnt de midden weg te zijn, en de Yamaha het extreemste meer geschikt voor het circuit, qua zithouding snelheid etc.. ik hoor ook dat hij nogal onrustig is in de lage versnellingen...

Maar een ander zegt het weer anders,.. daarom maar zelf ff proberen... als ik t wist had ik dr denk ik al wel 1 gekocht.. dan kon ik dr gelijk mee weg scheuren zodra ik het roze papiertje heb... maar ja ik moet ze uit proberen en dan mag nie zonder papiertje..

Ik vindt het qua uiterlijk van de motoren ook best moeilijk, ik neig wel het meest naar de Yamaha, bij de Soes vindt ik de knippers in de spiegels niet mooi.. en de Honda vind ik mooi om te zien, maar een collega van mij heeft `m gehad en hij heeft dus een verkeerde koop gedaan.. hij kon niet zitten op die motor, kwam er gebroken af na een rit.. hij gaf als reden, de clipons zitten lager dan de stuur plaat, daarom zat hij er in een hele vervelende houding op.. maar heel toevallig las ik ook hier op dit forum dat je de clipons kunt verhogen....

Ik lees hier op dit forum echt veel nuttige informatie, echt top!

Groetjes













« Terug
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha maak het me nog even moeilijker... Ik heb inderdaad ook nog aan deze kawa gedacht... en jah hij is dr ook in het zwart, ik geef je helemaal gelijk!

Wie weet,...

Just follow ur path ;)

The kawa will show u the way :} :+
 
HA!

Dus nu gaat er ook gevlamd worden?
btw: Bij de mac komen alleen de tissue`s..

Op de Kapelweg word er serieus stoer gedaan!
Maar goed, ik zal je een rondleiding geven!

Veel plezier op motor-forum!

groetjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan