Hand beschermingskappen TDM 850

yamadave

Rookie
31 okt 2009
3
0
Hoi Ik ben op zoek naar hand beschermingskappen voor de TDM 850 uit '98
Ik was bij motoport zij vertelden dat deze niet gemaakt worden voor de TDM, maar toch heb ik foto's gezien op deze site van mensen die dit wel hebben.
Kan iemand die dit ook heeft hierop reageren en mij misschien advies geven...

Bedankt alvast
Yamadave

Riding 24/7 @ 365 days a year...
 
Acerbis levert een standaard model dat op veel motoren past, zelfs op m'n MZ.
Het bestaat uit een beugel die op het stuur komt, binnen de rem- en koppelingshandel, en een dop die in het uiteinde van je stuur gaat. Tussen die twee komt dan de beschermkap.
Het was even klieren, dat geef ik toe, maar nu zitten ze prima op de MZ!
ucces ermee,
Groeten,
Eduard
 
Yamahdave,

Kijk een op www.kedo.de bij bestelnr. 40895. Passen voor jou motor. Heb ze zelf op een diversion 900 zitten. Wel wat duur maar passen prima.

In het duits Handschalen

Succes er mee en groet,

Bert.
 
Heel hartelijk bedankt mensen!
Die ' handschalen' zijn wel erg mooi! Ik had niet verwacht dat die krengen zo duur zouden zijn, een handvatverwarmingskitje is nog goedkoper...tss nouja...ik zal er even over denken! toch bedankt!
 
Heel hartelijk bedankt mensen!
Die ' handschalen' zijn wel erg mooi! Ik had niet verwacht dat die krengen zo duur zouden zijn, een handvatverwarmingskitje is nog goedkoper...tss nouja...ik zal er even over denken! toch bedankt!

Als je het hoofdzakelijk doet om geen koude handen te krijgen dan kan je inderdaad beter handvatverwarming erop zetten. (Of nog beter, allebei)
 
Als je het hoofdzakelijk doet om geen koude handen te krijgen dan kan je inderdaad beter handvatverwarming erop zetten. (Of nog beter, allebei)

Weet je dat uti ervaring? Ik heb altijd begrepen dat handkappen beter werken dan verwarming omdat verwarming de binnenkant van je hand opwarmt terwijl de buitenkan van je hand last heeft van de kou.

Overigens rij ik het hele jaar probleemloos door met een paar goed handschoen (ca 45 minuten per rit)
 
3 tientjes en een beetje hobby'en.
dan ben je klaar.
kijk ff bij tdm forum, daar zie je er een paar staan met V-strom handkappen.
scheelt een berg, kost een beetje (moeite)

succes.
 
Ik heb er inderdaad ervaring mee. Met handvatverwarming, ook de allergoedkoopste, worden je handen aan de binnenkant heerlijk warm. De buitenkant van je handen worden alsnog wel koud maar dat valt best mee. Met alleen handbeschermers, en dan bedoel ik van die hele grote (lelijke) dingen, blijven je handen wel uit de wind maar worden ze verder niet echt lekker warm. Ik heb zelf enduro handbeschermers en die zijn alleen voor het beschermen van je handen als je door het bos rijdt. Er zitten zelfs ventilatiegaten in dus echt veel windbescherming geven ze niet. Kortom, wil je echt warme handen dan kan je het beste handvatverwarming nemen in combinatie met grote handkappen. Verwarmde handschoenen schijnen nog beter te werken maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Weet je dat uti ervaring? Ik heb altijd begrepen dat handkappen beter werken dan verwarming omdat verwarming de binnenkant van je hand opwarmt terwijl de buitenkan van je hand last heeft van de kou.

Overigens rij ik het hele jaar probleemloos door met een paar goed handschoen (ca 45 minuten per rit)

Ik heb op mijn motor handkappen en handvatverwarming en ik vind de handkappen zeker niet heilig. De handvatverwarming gaat met dit weer standaard aan, als ik langer dan 10 min op de motor zit.

Ik reed vorig jaar met geen van deze twee en dat was doffe ellende. Vooral met die vorst van vorig jaar moest ik elk half uur stoppen om mijn handen te ontdooien aan de uitlaat.

Misschien kun je een stel van die flappies scoren die bijvoorbeeld ook op de transalp zitten. Die zitten alleen aan de koppeling/remhendel en niet meer aan het stuur, en zijn alleen voor wind/regen bescherming (die van acerbis zijn veel steviger, daar sla je met gemak een deuk mee in een auto)

Op louis.de en motorzoom.nl worden van die flappies verkocht, maar die schijnen teklein te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Handvatverwarming heb ik nog nooit gehad, wel heel fijne handschoenen van Gericke. En afgelopen winter regelmatig om half een 's nachts op de snelweg, van Maastricht naar Born.
Die kappen heb ik vooral tegen takken enzo op vieze baantjes, daar heb ik ook 's zomers veel plezier van.
Ze zullen ook wel wat tegen de wind helpen, maar daarvoor heb ik ze er niet opgezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan