Handbeschermers

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.343
3
Weet iemand waar ik in eerste instantie een paar eenvoudige handbeschermers kan kopen die op een Fazer passen (of bijvoorbeeld een TDM o.i.d.)? dit vanwege de komende winter en omdat ik eens wil proberen of dit veel uitmaakt als ik met de handen uit de wind zit. Ben al bij een crosszaak geweest, die heeft alleen van die hele exotische, gewone motorzaken hebben ze niet of alleen hele dure die niet passen en via postorder word ik ook niet veel wijzer....
Ik zie ze ook standaard op V-stroms zitten enzo maar dat is origineel fabrieksspul dus ook meestal duur.
Iemand een ideetje?
 
Informeer eens bij een motorsloop. Een Transalp heeft ook handbeschermers, helpt wel een beetje. Niet veel, maar toch. En een oud setje is goedkoper om te proberen.
 
Handkappen van V-Stroms schijnen bijna overal op te passen :)
En als je een superbike stuur hebt, moeten Acerbis en Pollisportkappen ook wel passen. Overigens moet je daar nog wel apart winddeflectors bij kopen, omdat het in eerste instantie alleen bedoeld is om je handen tegen takken en opspattende steentjes te beschermen en niet tegen de wind/kou :)
 
Handkappen van V-Stroms schijnen bijna overal op te passen :)
Dan maar ff stiekem sleutelen dit weekend bij een motorzaak :P
Nee, ik informeer wel ff wat ze kosten en anders ff bij een sloper ofzo of marktplaats.
 
Weet iemand waar ik in eerste instantie een paar eenvoudige handbeschermers kan kopen die op een Fazer passen (of bijvoorbeeld een TDM o.i.d.)? dit vanwege de komende winter en omdat ik eens wil proberen of dit veel uitmaakt als ik met de handen uit de wind zit. Ben al bij een crosszaak geweest, die heeft alleen van die hele exotische, gewone motorzaken hebben ze niet of alleen hele dure die niet passen en via postorder word ik ook niet veel wijzer....
Ik zie ze ook standaard op V-stroms zitten enzo maar dat is origineel fabrieksspul dus ook meestal duur.
Iemand een ideetje?
Dit durfde je zeker niet in het Fazer topic te posten :+ . Maar wat ben je nu van plan, handbeschermers op die mooie Fazer van je? Kun je dan niet beter verwarmbare handschoenen kopen of handvatten met verwarming?

Nou ja, waar bemoei ik mij mee ;) . Zonde van je mooie Fazer maar je zult wel weten wat je doet :) .
 
hey Fazero,
rij een keer naar leiden bij Hein gerriecke op de hooigracht hebben ze dingen,
mijn zoon kocht ze daar een tijdje geleden voor op z,n honda mt-je.

xeneos ;)
 
Dit durfde je zeker niet in het Fazer topic te posten :+ . Maar wat ben je nu van plan, handbeschermers op die mooie Fazer van je? Kun je dan niet beter verwarmbare handschoenen kopen of handvatten met verwarming?

Nou ja, waar bemoei ik mij mee ;) . Zonde van je mooie Fazer maar je zult wel weten wat je doet :) .
:P Hier meer reacties he ;)
Liever een iets minder chique Fazer met warme handen dan mezelf onderuit remmen door dooie vingers van de kou ofzo ;) En met draadjes gaan klooien op de motor :N
Met verwamrde handschoenen zit je via draadjes aan je motor vast en verwarmde handvaten die je er later op zet werken niet goed (bij een vriend) en verwarmen slechts van binnenuit. Dus gewoon de 'windchillfactor' omlaag brengen lijkt me het meest logische ;) en is ff leuk om te knutselen.
 
Ja man klopt precies wat jij allemaal praat daaro.kijk maar eens op http://www.polomotorsport.de (www.polomotorsport.de) , www.heingericke.de , www.louis.de daar vind je die dingen vast wel.
in duitsland is dat gedoe met die postorder bedrijven veel uitgebreider als hier.Van motoronderdelen bedoel ik dan he ik weet niets van andere dingen af echt niet,echt niet.groter land meer inwoners ----> betere opbrengsten.
greetz en succes
 
t werkt zeker
ik heb voor 2 tientjes een paar ufoplast kappies gescoord en alleen al t feit dat jehadnenuit de wind zitten scheelt enorm :]
 
Het helpt zeker, ik rij nog steeds met m'n zomerhandschoenen! Vanmorgen wel de handvatverwarming aangezet (da's de volgende stap na kappen).
 
ik reed dus ook swinters met mn zomerhandschoenen,
ook zonder handkappen... :)
tja wel geld voor een motor maar handschoenen :N
 
Mooi spul :Y :}

Alleen die prijs.... -O-

...ik heb ze van een suzuki cross-motor...ff op maat gezaagd/gevijld/brandertje erbij....en hup...uit de wind met m'n knuisten..
eurie of 26 toen....


full
 
...ik heb ze van een suzuki cross-motor...ff op maat gezaagd/gevijld/brandertje erbij....en hup...uit de wind met m'n knuisten..
eurie of 26 toen....


(Afbeelding)
Kijk! Zoiets moet ik ook hebben, ga al wat knutselen met een paar dingen van Motozoom die geen drol kosten.
 
Ik heb handkappen op mijn Africa Twin maar m'n handen worden vrijwel net zo snel koud als op mijn Buell die kap-loos is. Wat wel helpt zijn van die ouderwetse moffen (niets met Nazis te maken) met schaapvacht voering. Deze werken trouwens het best als je er toch ook nog kappen onder hebt zitten: Deze zorgen ervoor dat er wat meer ruimte is tussen de moffen en de handels, vooral belangrijk op snelheid (rijwind kan soms de moffen tegen je rem e/o koppeling aan gaan drukken, uiterst onprettig).
Moffen zijn misschien "un-cool", maar da's precies waar ze voor zijn ontworpen nietwaar? :9
 
Ik heb een BMW met een superbikestuur dus die standaard handkappen voor mijn type pastten er niet op. Ik heb ze nu van de BMW Rockster en die passen, na een beetje gepruts, wel goed. En ik vind het wel helpen hoor! Bij mij gaan ze er pas op zodra het wat kouder begint te worden en ik merk wel duidelijk verschil als ik de dag nadat ze er op gezet zijn weer naar mijn werk tuf. Echter bij lange afstanden hou je je handen er niet warm mee maar de rijwind ben je wel kwijt. Handkappen i.c.m. handvatverwarming schijnt helemaal super te zijn!
 
Ook met koud weer en dat in combinatie met die handkapjes krijg je nog steeds koude vingers ;)

Het bewegen van de vingers is juist de remedie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan