Handboek Haynes Honda FT 500

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
876
2
Goedendag,

ik ben de trotse eigenaar van een Honda FT 500. Tenminste, over een paar dagen pas, als ik hem op kan halen. Nu kan ik er niet al te veel informatie over vinden, terwijl ze niet bepaald zeldzaam zijn. Zijn er hier mensen die zo´n apparaat bezitten?

Maar, nu ben ik op zoek naar een handig boekje die deze fiets bespreekt, ala Haynes. Helaas zie ik er niet al te veel aangeboden worden, sterker nog, geen enkele. Iemand tips om zo´n boek te scoren? En aangezien het een wegfiets betreft met een XL/XR500 blok erin, zijn er boeken voor de XL of XR 500 uit die tijd die ook voor de FT gelden?
Het is namelijk niet precies hetzelfde blok, het is een dus een XL of XR blok met daarop gemonteerd een electrische starter een een andere (zwaardere) ontsteking&dynamo. Weggelaten is de kickstarter en het decompressiesysteempje.

Enne, nog iemand een mooie 18 - 4.50 achterband liggen? :+ (En wat is dat in moderne maten, ik weet dat nooit.. )

mvg

Jurrien
 
een FT is een ascot...leuke fietskes, alleen parallelimport en daardoor duur in onderhoud door slechte verkrijgbaarheid van onderdelen ..Dus kijk even wat de staat is ;)
 
Oh de staat is helemaal prima, enige gebreken zijn een versleten achterband en buddy met ductape.. Blokje loopt prima. Maar parralelimport, hoe bedoel je? Niet in Nederland verkocht? Zou ik vreemd vinden, er staan er op het moment sowieso een stuk of 6 te koop op marktplaats..

Maar ik ben dus meer op zoek naar een werkplaatshandboek enzo
 
Oh de staat is helemaal prima, enige gebreken zijn een versleten achterband en buddy met ductape.. Blokje loopt prima. Maar parralelimport, hoe bedoel je? Niet in Nederland verkocht? Zou ik vreemd vinden, er staan er op het moment sowieso een stuk of 6 te koop op marktplaats..

Maar ik ben dus meer op zoek naar een werkplaatshandboek enzo


U leest niet goed ; parallelimport...dus geen type bestemd voor de nederlandse markt. Dat wil nog niet zeggen dat ze zeldzaam zijn, hetzelfde geldt bijv. voor de GB500 clubman. Maar onderdelen etc. is een ander verhaal ; die moeten dus uit landen komen waar ze wel officieel geimporteerd zijn. Maar dat mag je pret niet drukken...

full



General information
Model:      Honda FT 500
Year:      1982
Category:      Minibike, cross
Rating:      66.2 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement:      497.00 ccm (30.33 cubic inches)
Engine type:      Single cylinder
Stroke:      4
Power:      27.00 HP (19.7 kW)) @ 5500 RPM
Compression:      8.6:1
Bore x stroke:      89.0 x 90.0 mm (3.5 x 3.5 inches)
Valves per cylinder:      4
Fuel control:      OHC
Cooling system:      Air
Gearbox:      5-speed
Transmission type
final drive:      Chain
Physical measures
Weight incl. oil, gas, etc:      175.0 kg (385.8 pounds)
Chassis and dimensions
Front tyre dimensions:      3.50-18
Rear tyre dimensions:      4.25-18
Front brakes:      Single disc
Rear brakes:      Single disc
Speed and acceleration
Top speed:      147.0 km/h (91.3 mph)
Other specifications
Fuel capacity:      13.50 litres (3.57 gallons)
 
U leest niet goed ; parallelimport...dus geen type bestemd voor de nederlandse markt. Dat wil nog niet zeggen dat ze zeldzaam zijn, hetzelfde geldt bijv. voor de GB500 clubman. Maar onderdelen etc. is een ander verhaal ; die moeten dus uit landen komen waar ze wel officieel geimporteerd zijn. Maar dat mag je pret niet drukken...

en dan het plaatje wattie bijvoegt:

FT500S-KUT (560 x 421).jpg

_O- _O- _O-
 
Hoi,

Ik heb er zelf één gehad, leuk apparaat. Wat onderdelen betreft, die heb ik goed kunnen vinden, er is zat te koop en met andere motoren ook het een en ander uitwisselbaar. Opbouw blok eigenlijk gelijk aan XL, alleen geen kickstart.

Kijk ook een hier http://www.thumperpage.com/index.html

Hier mijn FT, helaas verkocht, maar wil wel een ander. Maar eerst m'n CB afmaken.

afb008.jpg


100_1278.jpg


100_1279.jpg


Teller en lamp van CB demper XJR 1300, was toch wel een leuk apparaat en veel bekijks.
 
Vreemd, twee verschillende fietsen met dezelfde naam.
 
zonde van de tank en de wieletjes....Wieletjes naar de stort...tank eraf...heiligschennis :+ en zekers andere dempers..open megafoontjes..toe nou zeg, maak het dan ook af he(brengt me wel op ideeén... :P )
 
Okee dan.. Kan je op dit forum ook pm´en? :)

Nouja, ik stuur wel eventjes een emailtje.
 
Hallo Jurrien,

gefeliciteerd met je leuke motor; ga je veel plezier aan beleven! Ik heb een WPH op cd. Mail me maar indien ik je een copietje moet zenden.
 
Beste meneer Honda,

Vriendelijk bedankt! Maar reeds komt het boek dat op marktplaats staat al mijn richting op.
 
Leuk ik heb er ook 1 gehad..zijn trouwens wel gewoon ingevoerd hier.De andere Ascot weer niet trouwens, maar die heb ik hier ook staan: is de VT500FT Ascot. En je kan het natuurlijk ook gewoon in je kentekenpapieren lezen: - in de code betekend regulier gevoerd. Denk dat de meeste dingen van de 1 cilinder Ascot overeenkomen met de XL 500 misschien wat kleine dingen niet.
Het FT staat trouwen voor flat track, oval racing in de USA. Beetje design a la Harley XR types.
Veel rijplezier in elk geval,mzzzls,Rob.
 
Om dit topic weer even omhoog te gooien, heb ik ook nog een vraagje.

Óók ik ben in het bezit gekomen van een (gratis) Honda Ft 500, en ben hem aan het
opknappen voor m'n meissie.
Remblokrevisie, is reeds gedaan, en het electra gebeuren is nu aan de beurt.
Zadel moet opnieuw overtrokken worden, en ook andere knipperbollen en koplamp
zijn reeds aangeschaft.

Maar de uitlaat ligt er nu met pijn en moeite af. (zat vast gerot) en de uitlaatbocht is behoorlijk in vergaande staat, terwijl de demper nog wel redelijk is. Die zou alleen even een nieuwe coating moeten moeten hebben.

Mijn vraag is, na wereldwijd op diverse sites te hebben gespeurd (ook de ebay's)
kan iemand mij vertellen waar ik in Noord-Holland een adresje kan vinden, die een replica kan maken voor deze bocht.


Grtz Nico
 
Om dit topic weer even omhoog te gooien, heb ik ook nog een vraagje.

Óók ik ben in het bezit gekomen van een (gratis) Honda Ft 500, en ben hem aan het
opknappen voor m'n meissie.
Remblokrevisie, is reeds gedaan, en het electra gebeuren is nu aan de beurt.
Zadel moet opnieuw overtrokken worden, en ook andere knipperbollen en koplamp
zijn reeds aangeschaft.

Maar de uitlaat ligt er nu met pijn en moeite af. (zat vast gerot) en de uitlaatbocht is behoorlijk in vergaande staat, terwijl de demper nog wel redelijk is. Die zou alleen even een nieuwe coating moeten moeten hebben.

Mijn vraag is, na wereldwijd op diverse sites te hebben gespeurd (ook de ebay's)
kan iemand mij vertellen waar ik in Noord-Holland een adresje kan vinden, die een replica kan maken voor deze bocht.


Grtz Nico

Origineel bericht heb ik verwijderd.

Ik vind dat als je zonodig een bochtenset wil hebben dat de zaak in bold geschreven moet worden, je ook wel de moeite kan nemen om binnen een redelijke tijd een antwoord te geven, als er een helpende hand geboden wordt.

Hit en run postings, daar hou ik niet van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een uitlaat bocht voor je liggen, niet nieuw maar verder niet door gerot.
Zal je ff PMen of mailen als het lukt 8-)
MZlllss,Rob.
 
Origineel bericht heb ik verwijderd.

Ik vind dat als je zonodig een bochtenset wil hebben dat de zaak in bold geschreven moet worden, je ook wel de moeite kan nemen om binnen een redelijke tijd een antwoord te geven, als er een helpende hand geboden wordt.

Hit en run postings, daar hou ik niet van.
Jij vindt niet reageren binnen 1 dag al hit en run :? :?
 
Hey Jurrien... Ik heb een Honda XR500 en daar zit een Honda FT voorvork in...zou jij misschien even kunnen kijken hoeveel olie er in de voorpoten gaat?

Alvast bedankt!

Groetjes Stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan