handen te klein op goed bij de rem te komen

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Mijn vriendin is 158cm lang en kan maar net met haar benen bij de grond op haar honda nighthawk. Vervelender nog is dat de remhendel net iets te ver staat van het stuur zodat ze alleen met haar vinger toppen bij de hendel kan. Ik heb al gekeken of dat verstelbaar is maar ik zie het zo gauw niet. Een andere motor kopen is geen optie. Weet iemand een goedkope technische oplossing ? De hendel verbuigen lijkt me geen oplossing want volgens mij breekt dat ding onheroepelijk.
 
ik zou andere hendels zoeken die wat verder terug naar binnen buigen als je snapt wat ik bedoel :) lijkt me wel een oplossing
 
zou ik geen blokje kunnen maken zodat de hendel niet zover meer naar buiten gaat en dan de remmen opnieuwe ontluchten of zoiets.
 
Kijk eens op bv een motorsloop naar een paar setjes hendels, die dingen zijn meestal wel onderling uitwisselbaar. Je zou toch een verstelbaar setje moeten kunnen vinden
 
zou ik geen blokje kunnen maken zodat de hendel niet zover meer naar buiten gaat en dan de remmen opnieuwe ontluchten of zoiets.
ik denk niet dat je plunjer het daarmee eens is. ;)

Ik zou kijken of er verstelbare hendels zijn zoals gezegd, dat is de enige goede oplossing in mijn ogen.
 
gasbrander erop en buigen werkt idd prima, maar je hebt ook hendels met zo'n draaischijfje om de afstand in te stellen. Haal gewoon je oude hendel eraf en neem die mee naar de motorzaak. Doe je dat niet zijn ze waarschijnlijk zo stom dat ze zeggen dat alleen je originele hendel past, gewoon naast de rest houden en kijken welke goed is!!
 
Ik zou eerder denken aan een ander stuur, dat meer naar achteren komt...
Heb ik ook op mijn mountainbike gedaan. Werkte prima...

Edit: Ow shit...handen te klein, niet armen te kort :$

Tja, dan misschien "aftermarket" hendels die een kleinere slag hebben?
FF langs een motorzaak gaan en vragen of zij er wat op weten.
Er zullen vast meer motorrijders met kleine handjes zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Of Pazzo's o.i.d. erop zetten die zijn mooier dan standaard en instelbaar ;)

Niet de goedkoopste oplossing, maar ach....het is toch je hobby he' :P
 
Laatst bewerkt:
Of Pazzo's o.i.d. erop zetten die zijn mooier dan standaard en instelbaar ;)

Niet de goedkoopste oplossing, maar ach....het is toch je hobby he' :P


:^

Pazzo's kun je idd goed verstellen. Als ik zo moet gokken, kun je ze zeker 2.5 cm naar je toe laten komen.
 
denk niet dat je pazzos hebt voor een nighthawk :+


Wie zal het zeggen.....al dat Honda spul lijkt toch ook op elkaar dus misschien dat een setje van bv. een CBR ook past. :?

Voor mijn Soes worden ze oficieel ook niet geleverd, maar laten mijn handles nou precies eender zijn als die van een Busa 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vrije slag iets vergroten, is bij mijn Gixxer ook gedaan, werkt prima! Dan hoef je het eerste stukkie geen kracht te zetten.
 
Dan kun je toch niet meer voluit remmen ? De rem gaat dan niet meer zo diep aangezien die dan eerder tegen de gashendel aankomt.
Wat is het verschil met verstelbare dan :?

Ik zou ze zelf voor verstelbare gaan, maar het resultaat ik hetzelfde: Je koppelings- en remhendel komen dichter op je stuur.
 
Wat is het verschil met verstelbare dan :?

Ik zou ze zelf voor verstelbare gaan, maar het resultaat ik hetzelfde: Je koppelings- en remhendel komen dichter op je stuur.

Klopt, maar wanneer een verstelbare hendel dichter of verder van het stuur wordt "gesteld" draait er een ander formaat nokje tussen hendel en pomp om het afstandsverschil te compenseren ;)
 
nee hoor ;)

dat nokje zorgt ervoor dat je hendel dichter naar je stuur gaat staan: verlies van slag is altijd aanwezig, met pazzo's ook.
 
nou ik ken het probleem hoor, ook 1,58 cm lang en kleine handen
eindelijk mijn motor gekocht, kon ik nog maar net bij de remhandel.
laat ik hem vervolgens twee dagen later omvallen op zijn handel, probleem opgelost, ik kan ondertussen bij de handel, maar 't is geen oplossing hoor!!!
haha, succes
 
Een Kleinere verstelbare hendel:

paz.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan