Handgebaren tijdens het rijden

Svijf

MF veteraan
24 feb 2004
19.359
7
Waarder
Wie kent deze?

temp 001.jpg


Wheelie toch? :)

Kennen jullie er nog meer? :P
 
Edit: aangezien de topicstarter het wel als serieus topic bedoelde heb ik 'm weer open gedaan. :)
 
Laatst bewerkt:
Qua gebaren komen wij overigens meestal niet verder dan het bekende 'Help, ik moet tanken' naar de tank wijzen, en de universele gebaren 'Tijd voor koffie' en 'Tijd voor een sigaret'.

Oh ja, en natuurlijk het 'Ik heb geen flauw idee wat je nu weer zit te bazelen' gebaar (schouders ophalen) als reactie op de meeste andere gebaren. :+

Tenslotte hebben we ook nog de alom bekende middelvinger. Deze is echter (meestal) gereserveerd voor de andere weggebruikers. O-)
 
Toen ik nog altijd achterop zat bij m'n vader was de hand in en uit vouwen, vingers gestrekt, het teken van 'ik heb honger'.

Het teken dat véééél te vaak voorkwam O-) was de wijsvinger op en neer: 'ik moet alweer pissen!' :X
 
Ooit heb ik eens ergens gelezen / gezien dat als je van die rare gebaren in één of andere achterstandswijk maakt in New York of andere ghetto, dat je dan vaak minder prettige gebeurtenissen mee zal maken. Het had wat te doen met 'clans'.

Overigens, ik steek enkel mijn handen/vingers op voor twee situaties:
1) als groet naar andere motorrijders
2) als dank naar koekblikken die in de file ruim baan maken voor mij (echt waar, sommige mensen gaan overdreven opzij voor mij... kan dat wel waarderen :) )
 
Tijdens het rijden met vlakke hand boven op je hoofd slaan: "VUK ben te hard langs controle gereden, hoop dat jullie achtermij snel genoeg vaart kunnen minderen...
 
Jah, zoals: hoe krijg ik een bumperklever nog dichterbij in 2 stappen.... eerst met je remlicht gaan seinen en dan nog es naar em gaan zwaaien....

Op de pizza-brommer doek ut als volgt: Links op m'n eigen rijbaan rijden, en dan gewoon regelmatig ff hard op de rem gaan. vooral klevende buschauffeurs kunnen daar echt niet tegen *D

(Niet doorremmen natuurlijk, dan heb je een auto/bus in je nek, gewoon ff hard remmen, en meteen het gas er weer op)
 
Voor EN achterrem

Jah, die kutdingen hebben nauwelijks remmen, dus moet je ze wel allebij gebruiken
Praat me er niet van! Die Brembo'tjes van mij... da's allemaal één grote marketinggrap joh.
Ik ben in de maand meer geld kwijt aan nieuwe zoolen dan aan benzine. :?
 
Als je voorop rijdt tijdens een toertocht: met wijsvinger omhoog rondjes draaien... gvd weer verkeerd gereden - omkeren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan