Handgreep/vasthouden mogelijkheden voor passagier?

Iron Horse

MF veteraan
22 mrt 2004
1.091
3
Gendringen
Vroeger, toen ik meereed achterop de scooter van m'n vader had je altijd een band/riem tussen de bestuurder en jezelf om je vast te houden tijdens het rijden. Ook bij diverse motoren was dat eigenlijk gewoon. Tegenwoordig zie ik dit niet meer.

Nu heb ik er niks tegen dat mijn vrouw/vriendin/minnares mij lekker omarmt tijdens een motorritje. Maar vaak is het dat er bij elke rembeweging de helmen tegen elkaar klappen en drukt het ook nogal behoorlijk naar voren.

Kortom ik ben er voor wat betreft het rijcomfort geen voorstander van om met passagier te rijden.

Ik vroeg me af of daar nu ook andere oplossingen voor zijn. Ik heb al wel eens banden gezien die voor jezelf zitten en ergens onder de tank zijn gemonteerd, maar dat is wel leuk voor vrouw/vriendin/minnares om beet te pakken, maar voor mijn dochter vind ik het weer niet de beste plek om dan ook nog eens in mijn kruis te moeten graaien.

Het achter vasthouden aan eventuele handvatten aan de motor wordt ook niet altijd op prijs gesteld omdat ze dan wel eens problemen hebben bijna achterover in koprol te worden gelanceerd bij ff lekker snel optrekken.

Zijn er handigheidjes op de markt voor dit soort zaken of stam ik gewoon uit het stenen tijdperk :+ en is dit niet meer van deze tijd.

Er is een handvat op de markt dat je tussen de tankdop en de tank monteerd...er heeft eens een artikel over in motorweek gestaan waar ze Miss Belgie achterop over Zolder lieten scheuren met zo een ding op een Gix...

Ff zoeken ;)

Er is een handvat op de markt dat je tussen de tankdop en de tank monteerd...er heeft eens een artikel over in motorweek gestaan waar ze Miss Belgie achterop over Zolder lieten scheuren met zo een ding op een Gix...

Ff zoeken ;)
Ik ken het artikel niet en heb er dus nooit iets over gelezen, maar ik ga eens op zoek op inet. Is in ieder geval een tip om na te trekken.

Als ik een passagier achter op de motor heb, wil ik juist dat ze me rond het middel vast houden. Dan heb je meer gevoel met je passagier en weet je nog dat ze achterop zitten. Ook als ze de handgreep op de tank gebruiken blijven de helmen botsen. 8-)

om te zorgen dat je geen last hebt van de druk van ja passagier.

jij gaat zitten , je passagier achter je (DUH) laat je passagier de handen vooruit steken en de palm van de ene op de rug van de andere hand plaatsen.

en dan laat je de 2 handen (op elkaar) tegen je tank leunen , op deze manier kan de passagier je vasthouden tijdens het optrekken en bij het afremmen heeft deze steun op de tank.

Ik heb zelf erg zwakke polsen en dit is voor mij DE manier om met een passagier te rijden.

Succes!

Terug
Bovenaan Onderaan