Handige/goedkope oplossing monteren actioncam op cliponstuur

_Shockwave_

Die hard MF'er
29 jan 2015
276
14
Heb eindelijk een goede en goedkope oplossing gevonden om een actioncam te monteren op een GSX-F uit 1995 met het orginele stuur waar je weinig ruimte heb om nog iets op te zetten.

Had al van alles geprobeerd maar enige plek waar ik wat kwijt kon was aan de spiegel..helaas trilde dit veels te veel.
Je kan dan een dure oplossing doen door bijvoorbeeld een superbikestuur te monteren of in je stuurpen maar deze komen op €150, of meer....
Via E-Bay kan je ook een houder bestellen welke op je tankring komt maar heb wat anders gevonden wat veel goedkoper is......

gB9shrJ.jpg

asz7KkU.jpg


Het is een aluminium Riser/stuurverlenger voor een ATB welke je in de stuurstang klemt, kosten €12.50 per 2... _O-

CM6PMNH.jpg


Werkt perfect en kan er altijd nog een stukje afhalen....
Video
 
Laatst bewerkt:
balhoofd is beter, zoals je het nu hebt krijg je te veel beweging in je beelden tijdens sturen
Balhoofd draait ook mee van links naar rechts.. ;)

Ruitje en hele kuip zit gewoon beweging in onder het rijden, hoe meer je dat tegengaat hoe beter je beeld..

Klopt, maar de Sony heeft een image stabilizer, dus zou je daarmee weg kunnen komen. ;)

Je bedoeld steadyshot????
Heb een aantal testritjes gedaan met en zonder....
Helaas ff link klikken omdat je hier geen filmpjes kan posten, geluid moet ik nog fixen dat is ook een beetje te schel...

Testrit STEADYSHOT UIT

Testrit STEADYSHOT AAN

Zoals je ziet is het MET steadyshot echt baggerbeeld, denk dat er overcompensatie plaatsvind omdat de bewegingen elkaar te snel opvolgen en de softwarematige staby het niet bij kan houden.
Beeld met steadyshot komt van dezelfde rit als fragment 1 maar was dus instellingen aan het uitproberen...
 
Laatst bewerkt:
Zal ongetwijfeld plakken, maar mijn punt is als je hem op die manier plaatst zie je niks door dat ruitje ja ;)


:+ , maar dat probleem heb je dan ook als zo'n dure knobbel voor in je balhoofd kopt.

overigens heb ik mijn gopro met een zuignap aan de buitenkant van het [donkere ;) ] kuipruitje zitten.
 
:+ , maar dat probleem heb je dan ook als zo'n dure knobbel voor in je balhoofd kopt.

overigens heb ik mijn gopro met een zuignap aan de buitenkant van het [donkere ;) ] kuipruitje zitten.

Dat zat er al op voor dat ik der kocht :).
Kan je eens een foto er van maken hoe die van jou vast zit?.
En is zo iets ook tegen snelweg snelheden bestemd???

Ben namelijk voor ongeveer 1 week terug naar de mediamarkt geweest en ff rond gesnuffelt.
Wou een sony kopen maar toch niet gedaan ( achteraf goed geweest )
maar de verkoper ( van sony zelf ) zei de houder niet tegen snelheden kan van meer dan 80 km/h want dan laat deze los.... :X Dus dacht al ow dan heb ik der niks aan.

MAAARRR:

De beste man had nog wel een band te koop voor dik 30 euro die ik om me helm kan doen.
Vroeg alleen of men visier ook open kon, maar dat zou dan niet meer kunnen. ( toen dacht ik echt laat maar je weet volgens mij niet echt wat ik bedoel ) :$ :$ -O-
 
Dat zat er al op voor dat ik der kocht :).
Kan je eens een foto er van maken hoe die van jou vast zit?.
En is zo iets ook tegen snelweg snelheden bestemd???

Ben namelijk voor ongeveer 1 week terug naar de mediamarkt geweest en ff rond gesnuffelt.
Wou een sony kopen maar toch niet gedaan ( achteraf goed geweest )
maar de verkoper ( van sony zelf ) zei de houder niet tegen snelheden kan van meer dan 80 km/h want dan laat deze los.... :X Dus dacht al ow dan heb ik der niks aan.

MAAARRR:

De beste man had nog wel een band te koop voor dik 30 euro die ik om me helm kan doen.
Vroeg alleen of men visier ook open kon, maar dat zou dan niet meer kunnen. ( toen dacht ik echt laat maar je weet volgens mij niet echt wat ik bedoel ) :$ :$ -O-


ik heb hem opeen redelijk vlak stuk van de kuipruit staan, die komt er bij 140 echt niet af.
ik heb hem wel gezekerd met een kabeltje.
 
ik heb precies dezelfde camera nu gewoon op mijn snavel staan ( bmw gs, die heeft inderdaad een snavel...)
ik had hem eerst met een soort klittenband aan mijn helm en dat beviel me veel beter maar met een nieuwe helm bleek dat dat klittenband nergens meer te vinden was!...
een soort plastic klittenband aan beide zijden in plaats van dat zachte spul.
iemand enig idee of dit spul nog bestaat??
 
ik heb precies dezelfde camera nu gewoon op mijn snavel staan ( bmw gs, die heeft inderdaad een snavel...)
ik had hem eerst met een soort klittenband aan mijn helm en dat beviel me veel beter maar met een nieuwe helm bleek dat dat klittenband nergens meer te vinden was!...
een soort plastic klittenband aan beide zijden in plaats van dat zachte spul.
iemand enig idee of dit spul nog bestaat??

Zoek maar even onder "dual lock 3M"

Marc
 
full



Ok, ik heb een HJC helm. Aan de zijkant zit zo driehoekig plaatje met de maat en het merk van de helm erop.
Dat kan je er zo uitwippen. Past in het gat precies een welnut M5. Met enige creativiteit kan je daar een camera aan hangen.
Koord zit aan de helmband, heb je verder geen last van, ook niet van de camera en je zet hem zo uit of aan door achter op de knop te duwen.
Filmpje op youtube.
Het is jammer dat youtube er zo'n baggerkwaliteit van maakt. Film komt rechtstreeks uit de camera.
 
[afbeelding]


Ok, ik heb een HJC helm. Aan de zijkant zit zo driehoekig plaatje met de maat en het merk van de helm erop.
Dat kan je er zo uitwippen. Past in het gat precies een welnut M5. Met enige creativiteit kan je daar een camera aan hangen.
Koord zit aan de helmband, heb je verder geen last van, ook niet van de camera en je zet hem zo uit of aan door achter op de knop te duwen.
Filmpje op youtube.
Het is jammer dat youtube er zo'n baggerkwaliteit van maakt. Film komt rechtstreeks uit de camera.

Edit, je kan de film ook op 720p zetten (HD)
 
Zoek maar even onder "dual lock 3M"

Marc
jij bent helemaal top!!
thank's!!

enne, cmk, jij hebt dus serieus een moer in het plastic van je helm gezet??
en daar dus de camera aan gehangen zodat ie lekker uitsteekt?
dus als je op je helm valt en je camera de grond raakt jij een brok ijzer je schedel in geboord krijgt?!
dat is dus precies de reden dat ik klittenband gebruik, dat ze niet bij mijn kist zeggen: "gelukkig hebben we de film nog.."
 
jij bent helemaal top!!
thank's!!

enne, cmk, jij hebt dus serieus een moer in het plastic van je helm gezet??
en daar dus de camera aan gehangen zodat ie lekker uitsteekt?
dus als je op je helm valt en je camera de grond raakt jij een brok ijzer je schedel in geboord krijgt?!
dat is dus precies de reden dat ik klittenband gebruik, dat ze niet bij mijn kist zeggen: "gelukkig hebben we de film nog.."

Je moet leren lezen!
Er is in een bestaand gat een welnut gezet. Deze dus
images

Zodra je valt floept dat ding eruit. Niks geen ijzer in je hoofd.
Met dit soort dingen worden bij sommige motoren ook het windscherm vastgezet. Enne succes met je klitteband wat altijd loslaat.
 
Laatst bewerkt:
Nou, uit ervaring weet ik dat je dual lock echt niet zomaar los krijgt!
Zeker die van 3M, met dito plakband.
Als je niet uitkijkt ruk je eerder de camera aan stukken dan dit dual lock.

Marc
 
Nou, uit ervaring weet ik dat je dual lock echt niet zomaar los krijgt!
Zeker die van 3M, met dito plakband.
Als je niet uitkijkt ruk je eerder de camera aan stukken dan dit dual lock.

Marc

Heb ik ook begrepen, ben naar die 3M Dual Lock op zoek maar kan niet vinden waar je dat kan kopen. Conrad bijvoorbeeld maar die rekenen 7 euro verzendkosten, dan word het wel erg duur.



jij bent helemaal top!!
thank's!!

enne, cmk, jij hebt dus serieus een moer in het plastic van je helm gezet??
en daar dus de camera aan gehangen zodat ie lekker uitsteekt?
dus als je op je helm valt en je camera de grond raakt jij een brok ijzer je schedel in geboord krijgt?!
dat is dus precies de reden dat ik klittenband gebruik, dat ze niet bij mijn kist zeggen: "gelukkig hebben we de film nog.."

Dat was helaas het probleem met Schumacher, erg triest. Daarom ben ik ook meer voor zo'n plakverbinding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan