Handige hobbyist gezocht omgeving Rotterdam

Broeckie

Die hard MF'er
27 apr 2003
250
0
Rotterdam
Ik ben geruime tijd geleden gestart met het bouwen van een caféracer obv een Suzuki GS650, eigenlijk is ‘ie zo goed als klaar alleen wil ‘ie echt niet starten🤬
Ik heb alles gedaan:

- carbs ultrasoon gereinigd (zelf een ultrasoonbad voor gekocht)
- nieuwe ontstekkingsmodule
- nieuwe (tweedehands) bobines
- nieuwe bougiekabels + bougies
- nieuwe accu
- nieuwe brandstof
- nieuwe sportluchtfilters

Er is een vonk op alle vier de bougies, er is lucht en ook brandstof. Op alle 4 de cilinders zit voldoende compressie en de startmotor draait.
Met wat remreiniger in de luchtfilters probeert ‘ie het eventjes, hij heeft het overigens wel gedaan met nooit echt lekker op 4 cilinders.
De moed daalt in mijn schoenen en ben zo langzamerhand helemaal klaar met dat kl@#te ding, hij hoeft het maar 1 keer te doen zodat ik hem naar de sloop kan rijden!

Gelukkig heb ik er nog een motor naast die het prima doet (Aprilia RSV1000R Factory) zodat ik nog lekker kan rijden.

Zijn er handige hobbyisten in de omgeving van Rotterdam die het leuk vinden om deze puzzel samen met mij op te lossen?
Het bier staat altijd koud en alle gereedschap is aanwezig.

Erwin
 

Bijlagen

  • B5754BB5-7188-4D5B-823D-4B7B259A8C47.jpeg
    B5754BB5-7188-4D5B-823D-4B7B259A8C47.jpeg
    329,2 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helpen, maar ik weet wel dat je bij de Molenstraat in Sliedrecht een plek kan huren om te sleutelen en dat er hulp aanwezig is. Misschien heb je daar wat aan.
 
Bedankt voor je reactie, ik weet dat er diverse “sleutelplekken” zijn, maar dat voelt bij mij als mijn verlies toegeven (ik weet het ik ben raar 🤪).
Dat ding moet het gewoon achter in mijn tuin gaan doen, zo niet dan gaat ‘ie in onderdelen naar het grofvuil 😤
Ik weet dat het iets kleins moet zijn maar waarschijnlijk denk ik constant hetzelfde en is een nieuwe blik verhelderend... hoop ik...
 
Als ie met remmenreiniger wel aanslaat dan:
- vlotterbak schroef open draaien, komt er voldoende benzine uit? Alle 4 controleren
- prime je carburateurs eens?
- Choke open
- indien bovenstaande niet helpt... Carburateurs nogmaals schoon maken met focus op stationair kanalen en sproeiers
 
Als ie met remmenreiniger wel aanslaat dan:
- vlotterbak schroef open draaien, komt er voldoende benzine uit? Alle 4 controleren
- prime je carburateurs eens?
- Choke open
- indien bovenstaande niet helpt... Carburateurs nogmaals schoon maken met focus op stationair kanalen en sproeiers

Met iemand met de naam ‘MotorSleutelaar’ moet het uiteindelijk toch een keer gaan lukken hoop ik 😂
Ik was inderdaad van plan om nogmaals de carbs ultrasoon te reinigen.
Wat bedoel je met “prime de carbs”?
 
Laatst bewerkt:
Met iemand met de naam ‘MotorSleutelaar’ moet het uiteindelijk toch een keer gaan lukken hoop ik 😂
Ik was inderdaad van plan om nogmaals de carbs ultrasoon te reinigen.
Wat bedoel je met “prime de carbs”?
Als je een vacuüm bediende benzinekraan hebt dan heeft de benzinekraan ook een prime stand. Dan loopt de kraan (zonder vacuüm) , je kunt dan de vlotter kamers van de carburateur vol laten lopen met benzine. Als deze dan wel aanslaat dan weet je dat het probleem in de vacuüm aansturing van de benzinekraan zit.

Mocht je geen vacuüm bediende benzinekraan hebben, dan moet er voldoende benzine uit de vlotter stromen als je de vlotterbakschroef losdraait.

Je weet dan dat de carburateurs voldoende benzine hebben. Vonk had je al gechecked. Dus dan zit het probleem in de carburateur zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan