Handkappen plaatsen

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Volgende heb ik in Versys topic geplaatst, maar er zijn natuurlijk ook niet Versys rijders die mij kunnen helpen.

Ik heb handkappen gekocht, daarbij loop ik tegen een probleem op. Het gaat om deze handkappen:
9d2ab7ebb31456104854e51e54c50c9cc1e63d71_2_0013046_090_sty252018.png
(Acerbis Dual Road). Zit een hele montage kit bij maar niet nodig. Stuur bevat gewoon schroefdraad en geen holle ruimte zoals de montage kit vanuit gaat. Er gaat rechtstreeks een M8 bout in.

Nu moet je volgens de instructies (Van Acerbis) de barends weghalen, maar dat vind ik lelijk want dan zie je een stuk onafgewerkt stuur (waar normaal de barend overheen schuift). Dus kwam ik dit topic tegen: Acerbis Dual Road hand guards

Is al 6 jaar oud dus niet daar geregistreerd en dacht probeer het hier. Het lukt mij namelijk niet om de handkappen goed te monteren met de barend. Ik kan de bout blijven aandraaien totdat hij echt niet meer verder kan. Dan zit het rubber helemaal klem. Links geen probleem, rechts met gas geen fijn iets.

Dacht eerst dat de bijgeleverde bouten te lang waren (immers met alleen barend plus bout dit probleem niet), dus even 2 bouten gehaald die korter zijn (M8*80) maar helaas hiermee hetzelfde probleem. Sluitmoeren geprobeerd ook niet het gewenste resultaat. Snap niet waarom hij als je de barend los monteert (met orginele bout) hij tijdig stopt om niet het rubber vast te draaien maar met de handkappen hij blijft doordrukken.

Bekijk bijlage 1549307

Iemand een suggestie? Wat zie ik over het hoofd?
 
Rustig 😁en wat ik je zeg ,met busjes ?

Rustig schat was niet voor jou bedoel hoor. :+


plaats dan eens wat foto's met zicht op alle onderdelen, mijn glazen bol werkt niet over landsgrenzen heen , is maar chinesen brol ;)

Snap ik, is wel vaker met Ali zo. Kwaliteit valt dan bij nader inzien soms tegen.... De foto's zijn al geplaatst, verder zitten er wat afstandbusjes zoals @Nicholas als suggestie gaf. Maar dan is de overgang naar het stuur, zichtbaar. Dat is niet mooi.

Er staat op interwebs dat er een montage kit is speciaal voor Acerbis Dual/X-road handkappen op een Versys 650.
Als je die koopt hoeft er geen ringetje tussen maar is het net zoals de fabrikant het voor de Versys uitgedoktert heeft.
Acerbis Dual/X-Road Handguard Mount Kit for Versys 650 08-17 - SoloMotoParts.com


0635-1007-21.jpg

Thx, maar die afstandhouders zitten via een mounting kit meegeleverd. Boutjes zelf gekocht maar hiermee blijft de overgang niet mooi.

Ik ben gewoon te kritisch ten opzichte van hoe ik mooi vind, dus deze kappen zijn voor mij gewoon niet geschikt.

Dank voor alle hulp.
 
Als je die afstandhouders die @Nicolaas post op de juiste manier gebruikt, zou het netjes moeten zitten. Ze hebben namelijk dezelfde holle ruimte als de originele, en aan de andere kant een pasvorm zodat je handkap niet verdraaid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan