handkappen tegen de kou?

Tun-C

MF veteraan
16 jul 2005
1.134
0
Zaandam
ik heb een vraagje, je ziet vaak van die offroads met van die handkappen
is dat tegen veiligheid, wind of beide?
want ik heb veel brommer gereden en in de winter waren mn vingers altijd bevroren.
en ik dacht misschien helpt zo een handkap wel tegen die koude wind.

Dus mijn vraag beschermt het tegen koude vingers of niet?

alvast bedankt!
 
Het helpt vóór de veiligheid, en niet ertegen :+ (opspattend zand+stenen :? )

Verder helpt het denk ik ook wel voor de kou. Er komt namelijk minder rijwind langs je handen
 
hahahaha scherp, beetje dom van me!

maar is er iemand met ervaring?

edit:
ik bereid alvast voor de winter!
 
hahahaha scherp, beetje dom van me!

maar is er iemand met ervaring?


Ja, heb er ervaring mee. :9


Heeft 3-ledige functie.

1) Beschermd je handen/handels bij langs vliegend steen/takken en bij valpartijen.
2) Geeft weer wat extra looks aan een fiets.
3) Ik merk slechts een héééééél klein positief verschil in de winter met of zonder handguards.
 
ik heb een vraagje, je ziet vaak van die offroads met van die handkappen
is dat tegen veiligheid, wind of beide?
want ik heb veel brommer gereden en in de winter waren mn vingers altijd bevroren.
en ik dacht misschien helpt zo een handkap wel tegen die koude wind.

Dus mijn vraag beschermt het tegen koude vingers of niet?

alvast bedankt!


De mussen vallen doood van het dak, maar vooruit: ja, alhoewel ze oorspronkelijk - bij off-road motoren - voor bescherming bedoeld zijn helpen ze inderdaad ook tegen de kou (4 jr. all-roads met handkappen gereden). Vooral in combinatie met handvatverwarming (ik begin al natte handen te krijgen als ik er nu aan denk) werkelijk ideaal in de winter................
 
Het vertraagt de afkoeling enigzins, maar de wind slaat vrij snel neer op je vingers en (nog meer) je duimen, dus het effect is niet zo dramatisch als je misschien zou verwachten. Ik woon-werk afwisselend op 2 motoren waarvan er eentje wel- en de andere geen kappen heeft en op beide motoren kom ik met vriesweer met bijna identiek bevroren handen aan. Er bestaan "spoilers" van Acerbis b.v. en ook grote, meer "kuip" vormige exemplaren om beter uit de wind te zitten, maar als je echt bescherming wilt heb je veel meer aan die ouderwetse hand-moffen (don't mention the war :P ): Deze dingen laten geen wind in en houden de warmte vast. Perfecte combinatie met handvat verwarming. Als je erg motor-mode-bewust bent zul je er wellicht niet zo van houden, en sommige minder geslaagde uitvoeringen drukken tegen je hendels aan bij sterke rijwind.
 
je handen blijven iets langer warm .

ook in de regen als je rijd blijven je handschoenen droog.

heb je handverwarming dan is de combinatie goed om met -10 nog te kunnen rijden.
 
heeft echt wel zin..
heb ook handkappen op m'n rus, ondanks de lage snelheden die ik rij.
maar als je zonder handschoenen rijd met deze warmte is de hoeveelheid
vliegen en ander ongedierte die ik na elke rit aantref op de kappen
ongehoord veel.... en anders had ik ze tegen m'n handen gekregen...
 
merk het zelf ook maar een klein beetje maar wel tijdens regen enzo werkte het wel goed

Ja, heb er ervaring mee. :9


Heeft 3-ledige functie.

1) Beschermd je handen/handels bij langs vliegend steen/takken en bij valpartijen.
2) Geeft weer wat extra looks aan een fiets.
3) Ik merk slechts een héééééél klein positief verschil in de winter met of zonder handguards.
 
Heb ze ook gemonteerd op mijn XJR
Jaren geleden heb ik reeds een setje van Acerbis gemonteerd, maar die waren wat klein. Maar tijdens een vakantie met wat regen viel mij al op hoeveel bescherming ze toch nog gaven. En doordat de handen wat uit de rijwind blijven koelen de handen ook minder snel af als de handschoenen wat nattig waren geworden. Dit voorjaar heb ik ze vervangen door een stel voor een V-strom. Setje kostte mij € 39, = bij Roelof Thijs en tijdens mijn wat verregende reis door GB hebben ze hun nut helemaal bewezen
Mag dan wel niet zo mooi lijken, maar het effekt is geweldig en dat telt bij mij.

EgbertO
 
Bij mij helpen die handkappen niet egt tegen de rijwind denk ik, gewoon dikke winterhandschoenen aan doen...
 
Kheb ze er snel af gehaald met dit weer. Die hele sterke (met een strip metaal erin) houden minder wind tegen, ik heb echt van die plastic scheppen.
 
Ja, heb er ervaring mee. :9


Heeft 3-ledige functie.

1) Beschermd je handen/handels bij langs vliegend steen/takken en bij valpartijen.
2) Geeft weer wat extra looks aan een fiets.
3) Ik merk slechts een héééééél klein positief verschil in de winter met of zonder handguards.

4) luchtstroom geleiding. :Y
 
Bij mij (standaard transalp plastiek schelpen) werkt het heel goed.

Met de huidige temperaturen zou ik willen dat ze er niet opzaten trouwens, een handje even in de rijwind houden koelt heerlijk af.
 
Ja, heb er ervaring mee. :9


Heeft 3-ledige functie.

1) Beschermd je handen/handels bij langs vliegend steen/takken en bij valpartijen.
2) Geeft weer wat extra looks aan een fiets.
3) Ik merk slechts een héééééél klein positief verschil in de winter met of zonder handguards.

Voor de looks moet je het niet doen imho
 
Terug
Bovenaan Onderaan