Handkappen voor winter?

_O-

Hier moet je voor langs de BMW dealer.
Nu vijf jaar garantie trouwens. 8-)

Ik had wel een volledige Hyperpro schokbreker en veren voor.
Na vier jaar afscheid genomen, nog geen idee over de opvolger.
Dezelfde nieuw is ook nog een mogelijkheid.
China zit weer in een lockdown 🤗 🥳
 
GIVI TM421 met hand kappen eronder zodat ze niet tegen rem en koppelingshandel aan drukken op de snelweg.
Verder nog hvv, en ik zou niet anders meer willen. Warme handen en altijd droge handschoenen.
Heb ze nu een jaar of vijf en ze zijn alleen wat verbleekt door de zon.
Zero budget kan ook als je een 5 liter jerrykannetje van ruitensproeier vloeistof open snijd.
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
Heb hier nog set stuurmoffen liggen mogen weg €12
Ik dacht van Oxford.
Verwacht geen nwe.
 
Ik rij ook jaren door met Oxfort stuurmoffen en AliExpress handvatverwarming. Heerlijk met de zomerhandschoentjes. Met regen blijven je handschoenen ook nog eens droog.
(Vroeger kon je natte, niet 100% waterdichte handschoenen nog op je beeldbuis-monitor leggen. Tegenwoordig geven die platten monitoren geen warmte meer af en wordt er verwarmd met airco dus met natte handschoenen aankomen is met natte handschoenen naar huis.)

En het is toch donker tijdens woon-werk dus geen schaamte momentjes. 😅
Boeit me overigens helemaal niets wat anderen er van vinden.
 
Zoiets ja, bedankt. Nu weet ik waar ik op moet zoeken... zat de hele tijd te zoeken naar "winter handkappen" enzo. Wat ik zoek moet wel compatibel zijn met redelijk grote handkappen die aan 2 kanten op het stuur vastgemaakt zijn. Heb je ervaring met degene uit de foto die je geeft?

Ik heb stuurmoffen eens geprobeerd op mijn k100, maar ze waren net te klein. Daardoor kwam hij op onhandige momenten tegen de dodemansknop aan en ik kreeg ze niet goed luchtdicht.
Wat is je woonplaats? Mocht dit in de buurt zijn dan mag je ze testen.
Maar nu ik dit lees wil ik ze deze winter ook eens op mijn huidige motor proberen.
 
Koop een goedkoop setje stuurmoffen op ali.
Die gaan dan 1 vakantie mee in Marokko maar het werkt wel.
Het kan zo koud zijn in jan. in Marokko BRRRR🥶🥶🥶🥶
 
Ali bestellen kan natuurlijk, maar is lang wachten. Voor twee tientjes meer (of nog minder zelfs als je op een van de aanbiedingen hier ingaat) heb je ze deze week nog. Ik zou 't wel weten.
 
Ali bestellen kan natuurlijk, maar is lang wachten. Voor twee tientjes meer (of nog minder zelfs als je op een van de aanbiedingen hier ingaat) heb je ze deze week nog. Ik zou 't wel weten.
In februari is het toch pas koud. :?
 
Dat zal jij ondervinden als ik nu zou motorrijden zou ik nu al met dooie witte vingers op de motor zitten ik heb het snel koud op de motor.
Beter te warm als te koud
Het maakt natuurlijk wel uit of je iedere dag rijdt of eigenlijk nooit als het koud is.
Er is wel sprake van een gewenning.
Vanochtend had ik nog een dame thuis die net een duik in de zee had gedaan.
Ze kwam daarom een uurtje later dan normaal mijn kant op fietsen. :')
 
Praktijktest:

Afgelopen zaterdag heb ik ruim 275 km gereden. Op mijn motor met handkappen, hvv en dikke winterhandschoenen. Temperatuur tussen 2 en 4 graden, droog weer. Dat ging net, koude handen en net niet dooie vingers tijdens de eerste stop na 140 km, hetzelfde na einde rit.

Gisteren naar mijn werk, 120 km enkele reis. Op de scooter. Mid season handschoenen, stuurmoffen en geen hvv. Temperatuur tussen 3 en 6 graden in de ochtend. Ook nog regen. Ruim anderhalf uur gereden. Geen koude handen, beter dan op de motor met hvv.

Op mijn scooter zit ik wel beter beschermd dan op de motor. Daardoor minder koud en dus ook minder snel koude handen.

Toch is mijn conclusie dat die moffen het best werken. Je handen blijven warm, ook tijdens langere ritten. En zeker in de winter belangrijk; je handen blijven ook droog.

Nadeel van die moffen: het ziet er niet uit. Maarja, ik rij al op een scooter en dat ziet er ook niet uit. Who cares.
 
Zoiets ja, bedankt. Nu weet ik waar ik op moet zoeken... zat de hele tijd te zoeken naar "winter handkappen" enzo. Wat ik zoek moet wel compatibel zijn met redelijk grote handkappen die aan 2 kanten op het stuur vastgemaakt zijn. Heb je ervaring met degene uit de foto die je geeft?
Zoek niet verder!
https://www.motor-forum.nl/threads/handprotectie-stuurmoffen-givi.467636/
Koop een goedkoop setje stuurmoffen op ali.
Die gaan dan 1 vakantie mee in Marokko maar het werkt wel.
Het kan zo koud zijn in jan.
Niks daarvan
 
Praktijktest:

Afgelopen zaterdag heb ik ruim 275 km gereden. Op mijn motor met handkappen, hvv en dikke winterhandschoenen. Temperatuur tussen 2 en 4 graden, droog weer. Dat ging net, koude handen en net niet dooie vingers tijdens de eerste stop na 140 km, hetzelfde na einde rit.

Gisteren naar mijn werk, 120 km enkele reis. Op de scooter. Mid season handschoenen, stuurmoffen en geen hvv. Temperatuur tussen 3 en 6 graden in de ochtend. Ook nog regen. Ruim anderhalf uur gereden. Geen koude handen, beter dan op de motor met hvv.

Op mijn scooter zit ik wel beter beschermd dan op de motor. Daardoor minder koud en dus ook minder snel koude handen.

Toch is mijn conclusie dat die moffen het best werken. Je handen blijven warm, ook tijdens langere ritten. En zeker in de winter belangrijk; je handen blijven ook droog.

Nadeel van die moffen: het ziet er niet uit. Maarja, ik rij al op een scooter en dat ziet er ook niet uit. Who cares.

Hoe zit de aansluiting van de moffen naast je handvat? Bij mij begint daar de stuurkap waar het handvat precies gelijk mee ligt. Ik krijg dat dus niet lekker luchtdicht.
Heb je een foto hoe het bij jou zit?
 
De plastic zooi waar de teller en de schakelaars e.d. in zitten.
Even foto gemaakt:

Screenshot_20221122-223412-404.png
 
_O-

Alleen de handkappen, LED koplamp, valblokken, rimstriping, lamprooster, radiator covers, schakelpookje, tankstickers, stuurverhogers, spiegelverhogers, hoger ruitje, titanium rembouten, octaanpillen.. en nog wat meer. :+

Hier moet je verder voor langs de BMW dealer.
Nu vijf jaar garantie trouwens. 8-)

Ik had wel een volledige Hyperpro schokbreker en veren voor.
Na vier jaar afscheid genomen, nog geen idee over de opvolger.
Dezelfde nieuw is ook nog een mogelijkheid.

Gisteren wel een bijna complete S1000RR binnen via AliExpress. :+ ;)
Bekijk bijlage 1824876
Weet je zeker dat het geen kattenvoer is?
 
Praktijktest:

Afgelopen zaterdag heb ik ruim 275 km gereden. Op mijn motor met handkappen, hvv en dikke winterhandschoenen. Temperatuur tussen 2 en 4 graden, droog weer. Dat ging net, koude handen en net niet dooie vingers tijdens de eerste stop na 140 km, hetzelfde na einde rit.

Gisteren naar mijn werk, 120 km enkele reis. Op de scooter. Mid season handschoenen, stuurmoffen en geen hvv. Temperatuur tussen 3 en 6 graden in de ochtend. Ook nog regen. Ruim anderhalf uur gereden. Geen koude handen, beter dan op de motor met hvv.

Op mijn scooter zit ik wel beter beschermd dan op de motor. Daardoor minder koud en dus ook minder snel koude handen.

Toch is mijn conclusie dat die moffen het best werken. Je handen blijven warm, ook tijdens langere ritten. En zeker in de winter belangrijk; je handen blijven ook droog.

Nadeel van die moffen: het ziet er niet uit. Maarja, ik rij al op een scooter en dat ziet er ook niet uit. Who cares.
En nu de test volledig maken door ook verwarmde handschoenen te proberen.
Dan zal het resultaat van je test anders zijn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan