Handkappen voor winter?

Tjonge..... Eerlijk gezegd hoort afzien wel bij motorrijden. Niets zo stoer als helemaal berijpt van de motor stappen terwijl je pak kraakt van het ijs. En ook natuurlijk een dikke plaat ijs van je vizier schuiven. Uiteraard ook geweldig om helemaal zeiknat aan te komen en dan net doen alsof het je allemaal geen barst uit maakt. Om die automobilisten nog even in te wrijven dat het toch wel watjes zijn. Kortom, de handvatverwarming ed moeten niet te zichtbaar zijn.
 
Koud? Nou, ja, warm is anders. Hoe was het in de file? :+



Moffen lijken me wel wat.
Op de trekker heb ik nu handkappen (doen wel iets, niet geweldig veel maar het houdt de directe wind van de handen), handvatverwarming en net nieuwe handschoenen. Gevoerd en goretex, dus droog en redelijk warm. Handvatverwarming gaat onder de 5 graden gewoon lekker aan, even op standje oorlog, daarna op de warmhoudstand. Als het echt gaat vriezen misschien maar eens naar die moffen kijken, of in ieder geval, in m'n achterhoofd houden voor als het toch fris wordt.

Eerst een nieuwe jas.. M'n 3 jaar oude jas komt langzaamaan toch wel wat wind doorheen en is expres redelijk krap gekocht (sportieve snede) waardoor ik niet echt lagen er onder aan kan. Denk dat m'n handen het warmer gaan krijgen als ik een iets lossere jas koop waar gewoon een goed vest onder past ofzo. Als je romp en armen het warmer hebben worden je handen automatisch minder koud.
 
Ook ik weiger kou te lijden in de winter….. daarom verwarmde jas en verwarmde handschoenen……ideaal! En bij Gerbing super service : Levenslange garantie op bedrading….. en ze komen hun afspraken goed en snel na. Mijn handschoenen en jas zijn al 9 jaar elke winter intensief gebruikt….. eind vorig jaar merkte ik dat handschoenen wel/niet warm werden….. probleem aansluiting ja/handschoenen én handschoenen zelf……. Effe gebeld en zowel jas als handschoenen opgestuurd (had van jas nog bon, van handschoenen niet) binnen week alles weer terug met nieuwe aansluitingen….. gratis…alles werkt weer perfect!!! Dus ja, handschoenen en jas zijn beiden rond 200 euro maar wel levenslang plezier ervan in winter😊
 
Koud? Nou, ja, warm is anders. Hoe was het in de file? :+

:^ dat dus :)

Warme romp helpt inderdaad enorm, zo rijd ik nooit meer een motor zonder groot windscherm. Helpt ook bij de regen, en trouwens ook in de zomerhitte. Gewoon een luchtbubbel.

Verder... Probleem in de kou met die handvatverwarming vind ik dat de binnenkant van je hand zo warm is, terwijl de buitenkant wel gewoon koud wordt. Raar soort koortsig gevoel, ik hield er niet van. Kijk, als het erop/erin zit dan is het mooi meegenomen (zoals het op mijn FJR zat) maar ik zou er niet van die hulzen op zetten of zo, en ik had er ook met de verwarmde handvaten altijd moffen bij voor als het echt koud werd.
 
Vind ik ook. En daar helpen die stuurmoffen dus zo bij... "Hè, dat hele eind gereden met alleen maar dat hemdje, die korte broek en die sandalen? En het is -5!" En wij maar in ons warme vuistje lachen, terwijl we onze tenen een voor een afbreken.
Finale motivatie was een dof plekje op de top van mijn duim (maanden lang), denk bevriezing, dus toen moffen besteld.
Dof plekje is wel weggegaan trouwens.
 
Gerbing koop je voor weinig op mp.
Heb hier ook 2 paar.
Één setje mag vertrekken.
Zet ik eerdaags ook te koop.
 
Kappen werkt op zich wel. Ik rijd tot een graad of 5 wel comfortabel zonder handvat verwarming. Lager is de handvat verwarming wel lekker.
Onder 0 heb ik ook nog Gerbing zet. Nog niet aangesloten, maar ligt klaar.
Overigens heb ik momenteel nog geen winterlaag in de broek zitten en nog geen col om. Ken nog kouder worden dus
 
Voor de echte koukleum ideaal.
Als echte koukleum (nou ja een beetje dan) zeg ik voor de winter GEEN motor.
Beter is in de auto, kacheltje op 10, muziek op 10 en bij regen de ruitenwissers aan.

Je rijdt toch voor de lol. Althans ik wel. (maar ik ben ook geen ECHTE motorrijder/ zeggen ze)
Met regen, kou, pekel en sneeuw is het voor mij dus helemaal NIET leuk!
Rustig (binnen) blijven zitten en wachten op het voorjaar.

In de zomer tref je het ook wel eens met heel slecht weer of temps dicht bij het vriespunt. (bijv hoge col)
Dan rijd ik natuurlijk wel door. Maar blij ervan worden? Nee dus!!
 
  • Eens
Waarderingen: Ulgi
Als echte koukleum (nou ja een beetje dan) zeg ik voor de winter GEEN motor.
Beter is in de auto, kacheltje op 10, muziek op 10 en bij regen de ruitenwissers aan.

Je rijdt toch voor de lol. Althans ik wel. (maar ik ben ook geen ECHTE motorrijder/ zeggen ze)
Met regen, kou, pekel en sneeuw is het voor mij dus helemaal NIET leuk!
Rustig (binnen) blijven zitten en wachten op het voorjaar.

In de zomer tref je het ook wel eens met heel slecht weer of temps dicht bij het vriespunt. (bijv hoge col)
Dan rijd ik natuurlijk wel door. Maar blij ervan worden? Nee dus!!
Hoe was het in de file? :+
 
Verwarmde handschoenen :Y
Standje groen: max 8u (Daar rij ik standaard mee als het onder de 5' wordt)
Standje oranje: max 4u (dacht ik mij te herinneren)
Standje rood: max 2u (nog nooit geprobeerd)

Op groen rij ik bijna een hele week w/w verkeer.

Voordeel van mijn setje, bovenzijde vingers worden verwarmd..
 
Standje groen: max 8u (Daar rij ik standaard mee als het onder de 5' wordt)
Standje oranje: max 4u (dacht ik mij te herinneren)
Standje rood: max 2u (nog nooit geprobeerd)

Op groen rij ik bijna een hele week w/w verkeer.

Voordeel van mijn setje, bovenzijde vingers worden verwarmd..
Draadje leggen en nooit meer over nadenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan