Handkappen waar moet je opletten?

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.472
744
Beetje simpele vraag maar ik wil graag handkappen bestellen voor de bt1100 yamaha.
Ik heb alleen geen idee wat past en waar op te letten.

Doet de grote ertoe?
ik zie ook bevestings kits, zit dat niet bij een set?

Kortom alle info is even welkom voor de start.

gr
 
Wat wil je ermee bereiken?
Kappen op een naked schroeven is niet echt gebruikelijk, en over de looks gaan we maar niet discussiëren.
Als je het gaat doen omdat je denkt dat het qua warmte scheelt kun je beter inverteren in handvatverwarming of verwarmde handschoenen.
 
Wat wil je ermee bereiken?
Kappen op een naked schroeven is niet echt gebruikelijk, en over de looks gaan we maar niet discussiëren.
Als je het gaat doen omdat je denkt dat het qua warmte scheelt kun je beter inverteren in handvatverwarming of verwarmde handschoenen.

Handvatverwarming is een betere investering ja. Ik heb beide en dat is wel erg lekker als je in de winter door blijft rijden, maar als ik moest kiezen dan inderdaad eerst de verwarming.
 
Wat wil je ermee bereiken?
Kappen op een naked schroeven is niet echt gebruikelijk, en over de looks gaan we maar niet discussiëren.
Als je het gaat doen omdat je denkt dat het qua warmte scheelt kun je beter inverteren in handvatverwarming of verwarmde handschoenen.

Gelukkig kan je ze er ook weer vanaf schroeven "na" de winter.

Meestal zit bij een handkappen set alles wat je nodig hebt voor montage. Meestal worden ze gemonteerd door een bout in het stuur te schuiven; deze zet vervolgens uit bij vastdraaien en zet zo de handkap vast in combinatie met een klem op het stuur.
 
Handvatverwarming is een betere investering ja. Ik heb beide en dat is wel erg lekker als je in de winter door blijft rijden, maar als ik moest kiezen dan inderdaad eerst de verwarming.
Ik heb er handvaat verwarming op, en vandaag koude toppen.
 
Wat wil je ermee bereiken?
Kappen op een naked schroeven is niet echt gebruikelijk, en over de looks gaan we maar niet discussiëren.
Als je het gaat doen omdat je denkt dat het qua warmte scheelt kun je beter inverteren in handvatverwarming of verwarmde handschoenen.
De looks intreseerd me niet heel veel, zal er geen gele of smurfen blauw op schroeven. het is als extra in de winter. vandaag heerlijk gereden maar na twee uur of zo koude vinger toppen.
 
Op mijn bandit (naked) had ik ook oxford handvatverwarming en zwarte handkappen. Als je de kappen goed hebt zitten, waait de warmte niet meer weg. Ook onder het vriespunt kon ik gewoon met waterdichte zomerhandschoenen rijden. Standje 1 was meestal voldoende, 2 voor onder t vriespunt of regen.

Standje 3 en 4 heb ik eigenlijk nooit gebruikt.

Ik had zwarte handkappen omdat dat het minste afstak tegen de rest. Handvatten etc zijn ook zwart. Neem ook je tijd om die dingen na montage nog eens af te stellen. Uiteindelijk hebben we er een hoekje uitgehaald voor de kabels zodat we hem precies onder de goede hoek konden monteren. Let ook goed op de beweegruimte voor je rem en koppelings hendels!


Zorg dat je de handvatverwarming met een relais op de geschakelde plus zet, dat heeft me een accu gekost!
 
Als het je puur om de warmte te doen is, zou je ook stuurmoffen kunnen overwegen.
media460909267.jpg
 
De stuurmoffen zijn vooral slim wanneer je meerdere motoren gebruikt, of de handkappen er in de zomer niet op wil hebben omdat je dat lelijk vindt. Daarnaast denk ik dat het ook nog beter werkt, omdat je handen "volledig ingepakt" zitten in plaats van "uit de wind".
 
Wat wil je ermee bereiken?
Kappen op een naked schroeven is niet echt gebruikelijk, en over de looks gaan we maar niet discussiëren.
Als je het gaat doen omdat je denkt dat het qua warmte scheelt kun je beter inverteren in handvatverwarming of verwarmde handschoenen.
Ik vind dit anders behoorlijk geslaagd hoor :Y

9597A253-D902-4E50-B6B4-E480956DD997.jpeg
 
De barkbusters lagen al even onder de boom. Vandaag even een gaatje gezien om ze erop te zetten.
Het was geen m6 en ook geen m8 maar maar m12 wat er in het stuur zat aan schroefdraad.
Ik heb de stuurgewichten in de midden voorzien van een gat en voorzien van m8 schroefdraad maar.
Nog even langs toolstation voor een tapset, beetje klooien en de klus was geklaard.
Sneller geschreven als dat ze erop gingen maar gelukt weer.
Bedankt voor alle reacties nog in deze.
 

Bijlagen

  • E0A50101-F70E-4C4D-AD9B-AFE49EDCD065.jpeg
    E0A50101-F70E-4C4D-AD9B-AFE49EDCD065.jpeg
    339,8 KB · Weergaven: 15
  • CF761E26-7161-4A53-B9EC-FDA8EA616EB1.jpeg
    CF761E26-7161-4A53-B9EC-FDA8EA616EB1.jpeg
    259,9 KB · Weergaven: 17
  • 0B44ACD1-7262-4F4B-B52B-AC24BF678EA5.jpeg
    0B44ACD1-7262-4F4B-B52B-AC24BF678EA5.jpeg
    322,5 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan