Handschoenen kruipen naar voren door motorjas

Yes, deze heb ik afgesteld en trek ik vaak nog opnieuw aan als ik op de motor stap. Ik zal hier wel wat beter op letten, kijken of "nog strakker" aantrekken voor verbetering zorgt.

Je moet ze niet éénmaling afstellen maar los halen als je de handschoenen aandoet en weer aantrekken en vastzetten als je de handschoenen aandoet. Ze moeten zo strak zitten dat je de handschoenen niet uit kunt doen zonder ze los te halen. Maar uiteraard weer net niet zo strak dat je je polsen afklemt.
 
Je moet ze niet éénmaling afstellen maar los halen als je de handschoenen aandoet en weer aantrekken en vastzetten als je de handschoenen aandoet. Ze moeten zo strak zitten dat je de handschoenen niet uit kunt doen zonder ze los te halen. Maar uiteraard weer net niet zo strak dat je je polsen afklemt.
Ik heb maar dunne polsen, dus helaas krijg ik bijna altijd mijn handschoenen uit zonder die dingen losser te maken. Trek ik ze nog harder aan, dan is het klittenband op. Dus helaas werkt dat niet. Maar ik zal er eens op gaan letten. Kijken of dat het beter maakt :) .
 
Lees dit alles met enige verwondering.
Ik rij met dit weer met de Gerbing verwarmde handschoenen, die hebben grote manchetten die over de mouw van de motorjas vallen.
Ik moet er niet aan denken dat je dat *in* de mouw zou willen proppen!? Doen mensen dat echt?
Met koud weer heb ik een extra trui aan onder de motorjas, lekker warm, maar die mouw zit echt vol.
Ook verander ik niets met aan/uitrekken, sluit gewoon goed aan. Handen blijven droog. Hetzelfde met medium en zomerhandschoenen.
De waterdichtheid van mijn motorpak is niet volmaakt heb ik gemerkt, ongewenste natheid op diverse plekken - maar niet in de handschoenen.
 
Lees dit alles met enige verwondering.
Ik rij met dit weer met de Gerbing verwarmde handschoenen, die hebben grote manchetten die over de mouw van de motorjas vallen.
Ik moet er niet aan denken dat je dat *in* de mouw zou willen proppen!? Doen mensen dat echt?
Met koud weer heb ik een extra trui aan onder de motorjas, lekker warm, maar die mouw zit echt vol.
Ook verander ik niets met aan/uitrekken, sluit gewoon goed aan. Handen blijven droog. Hetzelfde met medium en zomerhandschoenen.
De waterdichtheid van mijn motorpak is niet volmaakt heb ik gemerkt, ongewenste natheid op diverse plekken - maar niet in de handschoenen.
De verwarmde handschoenen wil ik dan ook niet onder de jas, want dat gaat never nooit passen. Ik snap waar het verwarrend wordt. Het onder de jas dragen had vooral te maken met de mogelijk nieuwe handschoenen die ik wilde gaan halen die waterdicht zijn.

Met de verwarmde handschoenen had ik puur het probleem dat de handschoen naar voren gedrukt werd. Maar morgen krijg ik als het goed is de Gerbing's, dus dan eens kijken of daarmee het naar voren gedrukt worden nog altijd het geval is. in dat geval moet ik kijken hoe en wat met de jas mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan