handschoenen over jas -of eronder ?

Meterge regen eigenijlk beter om ze erin te doen, maarja daar kom ik weleens wat laat achter. En na 4 jaar weer en wind zijn die handschoenen ook niet echt écht niet meer waterdicht. Maar wel in de jas bij regen, anders loopt het water er mooi in als je even wat snelheid eruit heb. Of ff het koortje aantrekken, dan houden ze het ook wel ff uit vaak! Bij droog weer lekker wat het prettigst is uiteraard! Maar dan heb ik ook geen textielpak aan, maar lekker leer, daar kunnen de handschoenen niet eens onder... :]
 
De ene jas is er voor geschikt om je handschoen er onder te dragen, de andere niet. Bij m'n textiel heb ik ze er altijd onder, bij leer er overheen.
Als je jas aparte ritsen heeft aan de mouwen, dan is het best makkelijk om je handschoenen er onder te krijgen. Eventueel 1 keer nastellen met klitteband en voila...
 
Och, mijn handschoenen (zomerhandschoenen nog iederemorgen 6:30 uur aan)zijn niet waterdicht. dus het maakt niet uit. :+ :]

In de winter over mijn jas. Gewoon hard doorrijden. en mouwen even omslaan. Anders willen die wel een beetje nat worden. :Y

Succes met je overweging
 
Ik doe m'n handschoenen alleen in m'n jas met ontzettende zeikbuien. Dus de afgelopen 4 weken volcontinue eigenlijk -O- . Maar ik draag bijna altijd leren zomerhandschoenen, en die slaan zowieso na een kwartiertje regen door. Heb ik natte handen, nou en. Omdat er dus geen voering in m'n handschoenen zit is het nat zijn veel minder irritant.
Mijn leren zomerhandschoenen zijn dus wel redelijk waterafstotend en ik moet ze wel onder mijn jas dragen, erover past niet. Nou dat heb ik geweten gister!! Ik kwam in een enorme hoosbui en ik voelde het water tot aan mijn oksels doortrekken..... B|

Het was gelijk een test voor mijn nieuwe 100% waterdichte allweatherjas die mij onlangs aangesmeerd is in plaats van een regenjack.
Die gaat dus weer terug naar waar ie vandaan kwam want ik blijf zelfs in mijn leren jas nog droger!!! B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan