handschoenen over jas -of eronder ?

NarduS

MF veteraan
1 apr 2003
2.152
0
Ik snap iets niet en het zal wel aan mij liggen.

Vanochtend viel en weer met bakken uit de hemel ,dus trok ik mijn waterdichte-winterhandschoenen aan. Kreeg alleen mijn jas er bijna niet overheen.
Waarom maken toch alle fabrikanten van waterdichte handschoenen van die lange flappen eraan zodat je ze niet onder je jas kan doen.
Is toch de bedoeling dat je jas over je handschoenen kan doen bij regen ?
Zou toch bijna de schaar pakken ?!


full
 
Ik herken dat wel ja. Ik heb ze er altijd overheen omdat anders de wind er zo in blaast maar als het regent zou je ze eigenlijk erin moeten stoppen ja. Overigens heb ik er als ik maar rijd niet zo'n last van, het is meer bij zeer langzaam rijden of stilstaan, dan loopt het water je fijne waterdichte handschoenen in....
 
Doe m'n handschoenen eigenlijk altijd ín m'n mouwen, past best goed. Weet niet meer zo goed waarom ik dat doe, gewoonte? Met dit weer is naar binnen stromend water wel een goede reden (denk ik), anders zou ik het ook niet weten. :)
 
Doe m'n handschoenen eigenlijk altijd ín m'n mouwen, past best goed. Weet niet meer zo goed waarom ik dat doe, gewoonte? Met dit weer is naar binnen stromend water wel een goede reden (denk ik), anders zou ik het ook niet weten. :)
Och, met die hoosbuien zoals gisteren wordt je toch al zeiknat. Maken die handschoenen geen verschil.

Nog leuker is als de handschoenen afgeven :P
 
HUh de handschoenen IN je mouwen als het regent? Als je rijdt zou je juist al het water je mouwen inrijden, dus natte armen e.d. De handschoen erover heen betekent, dat het water op je mouw terecht komt... Dussss: ik draag ze er altijd over en heb er nog geen last mee gehad.
 
Je mouwen aan het eind goed dichtknijpen met het klitteband (of wat daar ook mag zitten bij jou), en dan je handschoenen aantrekken die daar overheen zullen vallen. Kun je onmogelijk last hebben van water.

-edit-
Ook makkelijker dat je dan niet je jas hoeft uit te trekken als je alleen even je handschoen uitdoet...
 
Zal ik het nog moeilijker maken })
Wat dacht je van handschoenen over je binnenjas en de buitenjas over je handschoenen O-)
Heb je slechts een 1-sytem jas, dan doe je de handschoenen over de jas natuurlijk ;)
 
Ik heb mijn handschoenen er ook altijd over.
Maar ik heb van de rijinstructeur geleerd dat ze er idd in moeten ivm regen.
Als het droog is doe ik ze er dus over, en anders erin.
Gaat het onderweg regenen, dan hard doorrijden zodat het water geen kans krijgt erin te stromen. :P
 
HUh de handschoenen IN je mouwen als het regent? Als je rijdt zou je juist al het water je mouwen inrijden, dus natte armen e.d. De handschoen erover heen betekent, dat het water op je mouw terecht komt... Dussss: ik draag ze er altijd over en heb er nog geen last mee gehad.
:^

Precies!
 
HUh de handschoenen IN je mouwen als het regent? Als je rijdt zou je juist al het water je mouwen inrijden, dus natte armen e.d. De handschoen erover heen betekent, dat het water op je mouw terecht komt... Dussss: ik draag ze er altijd over en heb er nog geen last mee gehad.

En dat gebeurt dus niet, geen 'opkruipend water'. :P

Ik krijg wel natte armen, maar dat komt door m'n lekke jas. '(
 
Bij m'n eerste rijles zag de instructeur me proberen die handschoenen in m'n jas te steken. Kreeg meteen al de opmerking dat de handschoenen over de jas moesten ivm met rijwind. Het was toen in de zomer, maar volgens de instructeur zou ik dat in de winter al gauw vanzelf leren :)
 
Eerst handschoenen aan en dan je motordjellaba er over heen aantrekken. ;)
Zit gegarandeerd strak en goed. :Y
Alleen beetje lastig met tanken, tol betalen etc. |(
 
Bij mooi weer doe ik mijn handschoenen over mijn jas, dit is nu eenmaal handiger. Bij regen gaan ze onder mijn jas.

Ik heb het al verschillende keren gehad dat ik aan het rijden was met mijn gewone zomerhandschoenen (dus niet waterdicht) en het begint te regenen. Net niet genoeg om door die handschoenen te komen, dus gewoon blijven rijden. Kom ik aan een verkeerslicht en moet stoppen (als het rood is natuurlijk), voel ik zo het water in de handschoen lopen.

Bij het dragen van mijn regenhandschoenen onder de jas heb ik nog nooit last gehad van water dat naar binnen kruipt. Mijn jas sluit daarvoor veel te goed af rond mijn polsen met die handschoenen ertussen. Dus zelfs in de winter krijgt de koude wind geen kans om in mijn jas te komen.

Met de handschoenen zoals in de TS staan afgebeeld is het waarschijnlijk wel gewoon de bedoeling van deze over de jas te doen en goed aan te trekken zodat het water er niet kan inlopen. Dat kan ik dus niet bij mijn regenhandschoenen. Die blijven namelijk steeds "open" staan als ik deze over mijn jas zou doen.
 
Bij mooi weer doe ik mijn handschoenen over mijn jas, dit is nu eenmaal handiger. Bij regen gaan ze onder mijn jas.

Ik heb het al verschillende keren gehad dat ik aan het rijden was met mijn gewone zomerhandschoenen (dus niet waterdicht) en het begint te regenen. Net niet genoeg om door die handschoenen te komen, dus gewoon blijven rijden. Kom ik aan een verkeerslicht en moet stoppen (als het rood is natuurlijk), voel ik zo het water in de handschoen lopen.

Bij het dragen van mijn regenhandschoenen onder de jas heb ik nog nooit last gehad van water dat naar binnen kruipt. Mijn jas sluit daarvoor veel te goed af rond mijn polsen met die handschoenen ertussen. Dus zelfs in de winter krijgt de koude wind geen kans om in mijn jas te komen.

Met de handschoenen zoals in de TS staan afgebeeld is het waarschijnlijk wel gewoon de bedoeling van deze over de jas te doen en goed aan te trekken zodat het water er niet kan inlopen. Dat kan ik dus niet bij mijn regenhandschoenen. Die blijven namelijk steeds "open" staan als ik deze over mijn jas zou doen.
Weet je hoe ik dat oplos als ik stil moet staan?

Dan steek ik m'n handen in de lucht ;) .
Dan blijf je gegarandeerd droog.
 
Ik doe m'n handschoenen alleen in m'n jas met ontzettende zeikbuien. Dus de afgelopen 4 weken volcontinue eigenlijk -O- . Maar ik draag bijna altijd leren zomerhandschoenen, en die slaan zowieso na een kwartiertje regen door. Heb ik natte handen, nou en. Omdat er dus geen voering in m'n handschoenen zit is het nat zijn veel minder irritant.
 
HUh de handschoenen IN je mouwen als het regent? Als je rijdt zou je juist al het water je mouwen inrijden, dus natte armen e.d. De handschoen erover heen betekent, dat het water op je mouw terecht komt... Dussss: ik draag ze er altijd over en heb er nog geen last mee gehad.




:? nou ik doe ze ook echt in mijn jas, als ik mijn handschoen over mijn mouwen doe stroomt het water zo mijn handschoenen in.





:N
 
Ik stop ze dus wel onder mijn mouwen (heb wel ritsen op mijn jasmouwen)
Anders lopen die dingen gewoon vol .
Alshet droog is doe ik die moeite niet en draag ze er boven
 
Terug
Bovenaan Onderaan