Handschoenen

motormuis79

Rookie
25 dec 2009
7
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wellicht ben ik een vreemde eend in de bijt, want ik rij geen motor, en wil dit ook niet gaan doen.
Alleen wil ik wel heel erg graag motorhandschoenen. Dit vanwege het "verlengstuk" bij de pols.

Nu heb ik 3 handschoenen op het oog, maar ik kan daar niet goed de verschillen in opmerken, terwijl de prijzen aanzienlijk van elkaar verschillen.

Het gaat om deze 3:

Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER
Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER
Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER

Kunnen jullie aangeven waarom ik een bepaalde wel of juist niet zou moeten kopen?

Alvast hartelijk dank (ik weet dat ik er niet echt "recht" op heb, omdat ik geen motor rij. Maar vanwege het niet-motorrij-weer hebben jullie er misschien een momentje de tijd voor.. 8-) )
 
Misschien wel handig om aan te geven waar je de handschoenen voor gaat gebruiken en wat je budget is?

Wat opmerkingen:
Échte winterhandschoenen voor op de motor zijn vrij dik en bieden daardoor weinig gevoel. Op de motor geen echt probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik ben altijd weer blij als de temperaturen omhoog gaan, zodat ik weer wat dunnere handschoenen aan kan.

Ik heb overigens de ervaring dat, als je de handschoenen langer achter elkaar gebruikt, Goretex als dampdoorlatende laag erg prettig is.
Ik gebruik zelf Dane "pathan" handschoenen, een "halve want", lekker warm en niet al te dik, zodat je er nog wat gevoel mee hebt. Is wel heel even wennen, maar doordat je vingers bij elkaar zitten heb je nooit last van koude vingers.

Nog iets: ik zou geen handschoenen via het internet kopen. Daar is de pasvorm toch ff te belangrijk voor. Een te krap zittende winterhandschoen heeft weinig nut.
 
Normaal zou ik zeggen; loop even een motorzaak binnen en kijk en probeer daar. Er zijn zat betaalbare lekkere handschoenen en dan kun je toch kijken welke je het fijnst vind zitten. Kanttekening is, heb je ze voor op de trapfiets ofzo, zijn ze allemaal warm genoeg.
 
Bedankt voor jullie reacties al!
Ik gebruik de handschoenen voor op de fiets en voor gewoon buiten.
Zijn zomer-motorhandschoenen dan niet ook al warm genoeg misschien?
 
Bedankt voor jullie reacties al!
Ik gebruik de handschoenen voor op de fiets en voor gewoon buiten.
Zijn zomer-motorhandschoenen dan niet ook al warm genoeg misschien?

Leren zeker niet.
Dat is namelijk een laagje leer met wat bescherming erop.
Maar ga gewoon even langs een motorzaak en pas er daar een paar, dan kom je er vanzelf uit wat jou het beste past.
 
Leren zeker niet.
Dat is namelijk een laagje leer met wat bescherming erop.
Maar ga gewoon even langs een motorzaak en pas er daar een paar, dan kom je er vanzelf uit wat jou het beste past.

Zijn leren handschoenen dan minder warm dan niet-leren? Want de leren zijn wel de duurste van deze 3 bovenstaande (al zijn dat winterhandschoenen)
 
Zijn leren handschoenen dan minder warm dan niet-leren? Want de leren zijn wel de duurste van deze 3 bovenstaande (al zijn dat winterhandschoenen)

Je had het net over zomerhandschoenen, leren zomerhandschoenen stellen weinig voor kwa isolatie.

Zoals ik zei; gewoon even langs een motorzaak gaan, dan kan je ze zelf ff vastpakken en aan doen. Er zit namelijk enorm veel verschil in handschoenen. Jij moet denk ik zo simpel mogelijke hebben, al die beschermstukken is voor jou niet echt nodig denk ik zo ;)
 
Zeker minder warm. Leer ademt en is daardoor minder isolerend.


Leer is duurder omdat het vaak een betere bescherming tijdens een val dan andere handschoenen.


Zoals je weet is leer het velletje van een beestje geweest en je weet waarschijnlijk ook wel dat de meeste beestjes een vachtje hadden om zich zelf tegen de kou te beschermen.

Voor op de fiets en alledaags gebruik zal het warm genoeg zijn. Echter minder gevoel omdat het vaak net iets stugger is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu van de Hema leren handschoenen, die zijn gewoon veel te koud inderdaad.

Maar alle 3 de handschoenen die ik bovenaan heb geplaatst zijn dus wel vergelijkbaar qua comfort?
 
Is geen pijl op te trekken. De ene handschoen zit fijner dan de andere.

En zoals al gezegd, beste is om gewoon langs een motorzaak te gaan en te passen.
 
Ik heb nu van de Hema leren handschoenen, die zijn gewoon veel te koud inderdaad.

Maar alle 3 de handschoenen die ik bovenaan heb geplaatst zijn dus wel vergelijkbaar qua comfort?

Het is al een paar keer eerder gezegd dat jij naar een motorzaak moet gaan om te passen. Comfort is voor ieder verschillend.

Je naam is wel weer misleidend ;) wel motormuis maar niet eens motor willen rijden -O-
 
Ok mensen, bedankt voor de reacties!
Maandag zal ik wel naar een motorzaak in de buurt gaan om te passen.

Ik heb een keer een proefles motorrijden gedaan. Dat ging wel goed, maar ik ben bang dat ik een motor nooit zo onder controle krijg als een auto. En ik vind het gewoon een beetje eng :$
 
Dat kun je alleen zeggen als je ze past, welke het meest comfortabel zit. Voor handschoenen geldt hetzelfde als voor andere kleding, wat voor de één prima zit, is voor de ander waardeloos.
Goedkopere winterhandschoenen heb je vanaf een tientje of 3, echte goede kosten je rond de 90-100 Eurie.

Op de fiets hoef je mogelijk niet die hele dikke handschoenen te nemen, omdat je beweegt blijft je lichaam toch wat warmer. Het gaat ook een stuk minder hard, waardoor de "windchill" veel minder is.
Je hebt ook prima "tussenmodellen", waar een dunnere isolatielaag in zit en die toch de langere polskappen hebben die jij wilt. Zomerhandschoenen zou ik zeker niet nemen, die hebben geen enkele isolatie en meestal ook hele korte polskappen.
Leer zit altijd wat kouder, dus moet de isolatielaag wat dikker zijn. Voordeel is dat het langer meegaat. Stof is weer wat soepeler en zit m.i. wat lekkerder.
Voor de slijtbestendigheid is het wel prima als er leer zit op de contactvlakken, zoals de binnenkant van de duim en de handpalmen.
 
Loop ook eens binnen bij de plaatselijke legerdump, wanten zijn zowieso altijd het warmst 8-)
 
Als je het mij zou vragen zou ik de Held Polar nemen.Prijs/kwaliteit zit goed.
Ik ben zeer te spreken over Held,heb er zelf zomer handschoenen van.
Ik zelf let op; pasvorm,waterdicht,ademend en thinsulate.
Ik heb chronisch last van koude vingers(Raynaud) en daarom draag ik
regelmatig mijn (Frank Thomas) motor winterhanschoenen wanneer
de buiten temp. te koud is.
Dus ook zonder dat ik vergezeld ben van mijn t'Catje draag ik ze.
 
Ok mensen, bedankt voor de reacties!
Maandag zal ik wel naar een motorzaak in de buurt gaan om te passen.

Ik heb een keer een proefles motorrijden gedaan. Dat ging wel goed, maar ik ben bang dat ik een motor nooit zo onder controle krijg als een auto. En ik vind het gewoon een beetje eng :$

Probeer het even op dinsdag, maandags zijn de meeste motorzaken dicht ;)
Motorrijden is simpel man, snel motorrijden is wat lastiger.

Maar recreatief wat tourritjes is goed te doen hoor.
 
Als je het mij zou vragen zou ik de Held Polar nemen.Prijs/kwaliteit zit goed.
Ik ben zeer te spreken over Held,heb er zelf zomer handschoenen van.
Ik zelf let op; pasvorm,waterdicht,ademend en thinsulate.
Ik heb chronisch last van koude vingers(Raynaud) en daarom draag ik
regelmatig mijn (Frank Thomas) motor winterhanschoenen wanneer
de buiten temp. te koud is.
Dus ook zonder dat ik vergezeld ben van mijn t'Catje draag ik ze.

Hoi ahamer,

Waarom prefereer jij de Polar boven de 2 anderen?
 
Je had het net over zomerhandschoenen, leren zomerhandschoenen stellen weinig voor kwa isolatie.

Zoals ik zei; gewoon even langs een motorzaak gaan, dan kan je ze zelf ff vastpakken en aan doen. Er zit namelijk enorm veel verschil in handschoenen. Jij moet denk ik zo simpel mogelijke hebben, al die beschermstukken is voor jou niet echt nodig denk ik zo ;)

Ja maar, misschien fietst hij wel extreem hard :+
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wellicht ben ik een vreemde eend in de bijt, want ik rij geen motor, en wil dit ook niet gaan doen.
Alleen wil ik wel heel erg graag motorhandschoenen. Dit vanwege het "verlengstuk" bij de pols.

Nu heb ik 3 handschoenen op het oog, maar ik kan daar niet goed de verschillen in opmerken, terwijl de prijzen aanzienlijk van elkaar verschillen.

Het gaat om deze 3:

Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER
Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER
Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER

Kunnen jullie aangeven waarom ik een bepaalde wel of juist niet zou moeten kopen?

Alvast hartelijk dank (ik weet dat ik er niet echt "recht" op heb, omdat ik geen motor rij. Maar vanwege het niet-motorrij-weer hebben jullie er misschien een momentje de tijd voor.. 8-) )

hoezo niet kijken naar wintersport/snowboard handschoenen?, zelfde lange hals, maar niet de bescherming die je toch niet gaat gebruiken als je aan het lopen bent of aan het fietsen......
 
hoezo niet kijken naar wintersport/snowboard handschoenen?, zelfde lange hals, maar niet de bescherming die je toch niet gaat gebruiken als je aan het lopen bent of aan het fietsen......

Die schijnen toch weer minder te zijn dan motorhandschoenen..
 
Misschien wel handig om aan te geven waar je de handschoenen voor gaat gebruiken en wat je budget is?

Wat opmerkingen:
Échte winterhandschoenen voor op de motor zijn vrij dik en bieden daardoor weinig gevoel. Op de motor geen echt probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik ben altijd weer blij als de temperaturen omhoog gaan, zodat ik weer wat dunnere handschoenen aan kan.

Ik heb overigens de ervaring dat, als je de handschoenen langer achter elkaar gebruikt, Goretex als dampdoorlatende laag erg prettig is.
Ik gebruik zelf Dane "pathan" handschoenen, een "halve want", lekker warm en niet al te dik, zodat je er nog wat gevoel mee hebt. Is wel heel even wennen, maar doordat je vingers bij elkaar.....

Kun je dan nog wel bonnen schrijven? _O- _O-
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan