Handschoenen

Voor warmte kan je misschien beter een paar dunne neopreen duikhandschoenen proberen, Lekker warm en water/wind dicht en vrij goedkoop
 
http://www.motozoom.nl/producten/Probiker%C2%AE-Artic-II-handschoen-zwart-201213.html

Prijs/prestatie top.
Ik heb ze zelf ook ! :-D
 
Zeker minder warm. Leer ademt en is daardoor minder isolerend.


Leer is duurder omdat het vaak een betere bescherming tijdens een val dan andere handschoenen.


Zoals je weet is leer het velletje van een beestje geweest en je weet waarschijnlijk ook wel dat de meeste beestjes een vachtje hadden om zich zelf tegen de kou te beschermen.

Voor op de fiets en alledaags gebruik zal het warm genoeg zijn. Echter minder gevoel omdat het vaak net iets stugger is.
ik heb gewoon hele warme leren winter handschoenen :W
 
Duikhandschoenen zijn echt niet geschikt voor fietsen en willen ze goed isoleren zijn ze ook niet dun. Ik duik (zomer en winter) met 5 mm handschoenen en daar heb je bovenwater echt niets aan. Volgende punt, ik heb motor winterhandschoenen en die vind ik echt te warm op de fiets of gewoon buiten. Dan gebruik ik m'n waterdichte voor- en najaarshandschoenen (IXS). Op de racefiets gebruik racefietshandschoenen, van sharkskin, die sluiten prima af rond de polsen en zijn redelijk warm. Eventueel gaan er nog hardloop handschoentjes onder. Misschien is dat een idee?

Kijk ook eens hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn leren handschoenen ook op de fiets en met dit weer heb je na 5 minuten ook al koude handen.
Leren handschoenen zijn juist zo duur omdat die gemaakt zijn om tijdens zware valpartijen je handen optimaal te beschermen en dat doen winterhandschoenen niet zo goed als leren.
Ik zou gewoon voor dikke winterhandschoenen kijken als je op de fiets wilt stappen.

En waarom wil je geen motor rijden B|.
 
Duikhandschoenen zijn echt niet geschikt voor fietsen en willen ze goed isoleren zijn ze ook niet dun.

Hmja, de isolerende werking berust er op dat er een laagje water in de neopreenlaag wordt vastgehouden. Dat laagje warmt snel op en dient dan als isolatie naar de buitenkant. Dat werkt dus van geen kanten op het droge.
 
Ik vind ze prima werken boven zeker als je met veel natte zooi aan het werk bent of het regent.

In het begin zijn ze lekker warm, daarna ga je zweten worden ze klam en daarna weer lekker warm

+ ze zijn aardig waterdicht.

Maar goed, Handschoenen die voor bovenwater gemaakt zijn werken waarschijnlijk beter ;)
 
Loop gewoon binnen bij de eerste de beste sportwinkel.
Liggen op dit moment helemaal vol met wintersporthandschoenen.

Leren thinsulate pakken en je zit goed, zeker op je fietsje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan